مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۲۱ ق.ظ

چمران خطه لرستان کیست؟؟؟؟

یادی از چمران خطه لرستان
شهید توکل مصطفی زاده در سرکوب گروهک های معاند نظام ، منافقین و مقابله با فتنه هایی همچون خلق عرب و غائله کردستان نقش بسزایی داشت.

سرهنگ پاسدار ماشالله بازگیر؛ فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد در ادامه بیان روایت های خود از نقش آفرینی و حضور رزمندگان لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) دردوران دفاع مقدس ضمن اشاره به این که شهدا ظهر عاشورا را در دوران دفاع مقدس به صورت عملی معنا کردند و این موضوع بیانگر اوج عظمت حضرت امام (ره) هست که چنین انسان های بزرگی را تربیت کرده است در خصوص پایمردی و مقاومت شهدایی چون شهید توکل مصفی زاده گفت: شهید توکل مصطفی زاده به همراه داریوش مرادی و توکل حسنوند از جمله بچه های اطلاعات عملیات بودند که این گروه با نام گردان اخلاص شناخته شده بود درواقع رزمندگان این گروه فقط با خدا معامله می کردند.


 
عزیزانم راه را غلط نروید راه همان است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیة العظمی امام خامنه ای مارا بر آن هدایت می کند هوشیار باشید که دشمن ریشه مارا هدف گرفته، چشم دشمن را هدف بگیرید.
شهید مدافع حرم علی عسگری

سردار شهید حبیب اللّه شمایلى - جانشین لشکر 7 ولى‏عصرعلیه‏السلام - به مانند یک بسیجى ساده رفتار مى‏کرد. وقتى به مرخصى مى‏رفت، گمنام در عقب تویوتا و یا خودروهاى دیگرى که تردد مى‏کردند، مى‏نشست و بى‏آنکه راننده‏هاى تیپ و لشکر - که اغلب از نیروهاى اعزامى بودند - او را بشناسند، خود را به مقصد مى‏رساند  شهیدحبیب الله شمایلی
منبع : راوى: نعمت اللّه دانایى و سید محسن موسوى، ر. ک: صبح ارغوانی، ص 160 و 161
منبع کلام شهدا:

وی به حضور همیشگی این شهدا در خط اول حمله اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شهیدانی چون توکل مصطفی زاده از لجمن به بعد کار می کردند یعنی از لبه ی جلویی منطقه نبرد ؛ می توان گفت: سنگر استراحت این عزیزان هم در خط اول بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با اشاره به طولانی بودن بازه زمانی کار شناسایی مناطق تحت نظر دشمن توسط بچه های اطلاعات عملیات لشگرگفت:شهید توکل مصطفی زاده به عنوان یکی از افراد اطلاعات عملیات روزها و ساعت ها در شناسایی دقیق بود، در شاخ شمیران واحد شناسایی دستش بود ،بعد از نماز مغرب حرکت کرد به سمت خط دشمن ، دو سه روز گذشت وقتی که برگشت چکمه هایش را که درآورد پاهایش تاول زده بود.

شهید توکل مصطفی زاده  

 وی درخصوص دقت نظر شهید مصطفی زاده در رابطه با شناسایی سنگرهای دشمن بیان کرد: شهید توکل مصطفی زاده  دانه به دانه سنگرهای دشمن را شناسایی می کرد؛ اطلاعات نظامی شامل جو ،زمین ، و دشمن است توکل مصطفی زاده جغرافیا ،زمین و دشمن را به خوبی بررسی می کرد.

شهید توکل مصطفی زاده 1

فرمانده سپاه ناحیه خرم آباد بااشاره به نقش خطیرشهید توکل مصطفی زاده در مبارزات دوران انقلاب در این خصوص گفت:شکوفایی جوانی شهید مصادف بود با دوران مبارزات انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) ، توکل با کمک دیگر برادران و هدایت روحانیت در پخش اعلامیه ها و نوارهای حضرت امام و تشکیل راهپیمایی نقش بسزایی داشت وی در مبارزه خستگی ناپذیرش یک هدف داشت و آن رضای خدا بود و به همین دلیل در جهت تحقق فرمان  او کوشش می کرد و نوک پیکان حمله اش به سمتِ کلیه ی مظاهر کفر ،شرک و در راس آن حکومت شاه و خطوط انحرافی بود که از جمله آن ها می توان  به نقش ایشان  در به هلاکت رساندن  نیروهای  ساواک  در زمان طاغوت و رسوا نمودن گروهک های چپ اشاره کرد.

وی ادامه داد: سردار شهید  با پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی  در تشکیل  کمیته ی  مرکزی  با همکاری برادران همرزمش  هم چون، شهید سعیدی، شهید پورزادی و دیگر برادران نقش فعالی داشت ودر همین راستا به برخورد شدید با گروهک ها، دستگیری ساواکی ها  وهم چنین سر کوب فتنه های خلق عرب در خوزستان  نقش فعالی داشت.

شهید توکل مصطفی زاده 2

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۱/۱۵
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی