مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
وصیت نامه شهید یدا... آذرخش
عزیزانم سعی نمائید هدف اول شما الله باشد، سپس اطاعت امر رهبر حضرت امام خمینی(ره)، زیرا او ولی امر جامعه اسلامی است.

دانش آموخته مکتب خونین حسین ابن علی(ع) دانش آموز بسیجی شهید یدا... آذرخش در خانواده ای با ایمان و انقلابی در شهرستان خرم آباد دیده به جهان گشود.

تحت نظارت و توجهات والدینی با تقوا و صبور تربیت اسلامی و انسانی را به نیکی فرا گرفت؛ زیرا از همان دوران کودکی فردی با استعداد بود و با هوش و ذکاوت خاصش اعمال عبادی را به تقلید از پدر و مادر مومن خود انجام می داد و این شیوه مرضیه را ادامه داد. بطوریکه عاشق نماز و تقوی الهی گردید و به دانستن مسائل دینی و شرعی علاقه مند شد.

در تحصیل درس و علم، دانش آموزی پرتلاش و ساعی بودو با اخلاق و رفتار نیکو و حسنه خود نوجوانی الگو و نمونه برای هم سالان خویش به شمار می رفت.

در دوران مبارزات مردم علیه رژیم فاسد پهلوی و شکل گیری انقلاب اسلامی، این شهید والامقام به همراه دوستان انقلابی خود وظیفه خطیر و انقلابی پخش اعلامیه ها و نشر سخنان حضرت امام خمینی(ره)، و شعار نویسی بر روی دیوارهای شهر را به عهده گرفت و جان برکف در مسیر اهداف انقلاب حرکت نمود، و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از دست آوردهای خونبار انقلاب دلسوزانه حفظ و حراست نمود.

با تجاوز آشکار دشمن جنایتکار بعثی به مرزهای میهن اسلامی این نوجوانان ایثارگر، فرمان حسینی(ع) رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را عاشقانه اطاعت کرد، و بعد از کسب آمادگی لازم دفاعی و نظامی به سوی جبهه های نبرد نور علیه ظلمت رهسپار گردید، و مدت زیادی در سنگرهای دفاع مقدس از خاک مملکت اسلامی خویش دفاع کرد، تا سرانجام در منطقه عملیاتی حاج عمران در سن 16 سالگی به شرف شهادت نائل گردید.

و در آسمان ستاره باران کشور عشق چون شهابی فلک پیما ره صد ساله را با یک گلوله داغ یک شبه پیمود، این ستاره درخشنده آسمان عشق و ایثار در فرازی از وصیت نامه خویش می فرماید:

خدایا: بارالها به جبهه آمده ام اما افتخار شهادت را نیافته ام دلم برای دوستان و هم رزمان شهیدم تنگ شده است و مشتاق دیدار آنها می باشم؛ خدایا افتخار پا بوسی آنان را نصیبم فرما.

عزیزانم سعی نمائید هدف اول شما الله باشد، سپس اطاعت امر رهبر حضرت امام خمینی(ره)، زیرا او ولی امر جامعه اسلامی است ثالثاً: در تذهیبنفس خود بکوشید زیرا اخلاق اسلامی و نیکو، پل سعادت است.

شهید یدا... آذرخش

آخرین پایه تحصیلی: چهارم دبیرستان

آموزشگاه محل تحصیل: امام خمینی(ره)

 

درود و رحمت بیکران الهی نثار روح پاکش و راهش مستدام باد...

منبع: کتاب رمز و راز جلد 1

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۶
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی