مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۵۱ ق.ظ

کرامات صلوات

بسم الله الرحمن الرحیم

الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

آیت الله شیخ عباس قوچانی وصی آیت الله قاضی می فرمود: از لحاظ توکل احدی را مانند قاضی ندیدیم . آن چنان مانند کوه استوار بود که مسائل مختلف اجتماعی و زندگی ابدا خم بر ابروی ایشان نمی آورد. مرحوم قاضی با آن عائله سنگین در فقری شدید به سر می برد و مدت ها خوراکش نان خشکی بود که در کاسه آب فرو می برد. می فرمود : برزخ من در دنیا فقر است و دیگر در برزخ مشکلی ندارم . و با همه این احوال می گفت : من لنگه کفش انسان های کامل هم نمی شوم . آن فرید عصر و یگانه دوران صاحب مقام تشرف بود. خود می فرمود: من آن عبارتی را که حضرت حجت (عج) هنگام ظهورشان می فرمایند واصحاب پراکنده می شوند می دانم ! و وقتی از تشرف ایشان نزد حضرت ولی عصر (ع) پرسیدند پاسخ داد کور است چشمی که صبح از خواب بیدار شود و در اولین نظر نگاهش به امام زمان نیفتد!


استاد سید محمد حسن قاضی نقل می کند: روزی پشت سر ایشان راه می رفتم که شیخی آمد جلو راهشان را گرفت و گفت : از کجا معلوم این حرف های تو راست باشد؟ من می خواهم از خود حضرت ولی عصر بشنوم . آیت الله قاضی در جواب فقط گفت : خب بیا برویم تا بشنوی در همان هنگام دیدم اثری از شهر نیست و ما در بیابانی قدم می زنیم . از دور بلندی معلوم بود که افرادی در حال رفت و آمد از آن بودند . هنگامی که نزدیک آنجا شدیم آن شیخ پشیمان شد و گفت : نه نمی خواهم ! و من دیدم دوباره در همان شهر و همان کوچه هستیم . اواخر عمر شریفش می فرمود: در سینه ام آتش است ! این آتش ساکت نمی شود دائم آب می خورد و این بیت از مثنوی مولوی را با خود تکرار می کرد:


گفت من مستسقی ام آبم کشد         گرچه می دانم که هم آبم کشد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۲
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی