مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۸ ق.ظ

تهدیدات آخرالزمانی فضای مجازی!

نتیجه تصویری برای تهدیدات آخرالزمانی فضای مجازی!

تهدیدات آخرالزمانی فضای مجازی!

مردم براى فجور، پیمان برادرى مى بندند و دیندارى برخى موجب انزواى آنان از دیگران مى شود و با دروغ گفتن عزیز و محبوب مى شوند.

امروز فضای مجازی دریای بیکرانی است که ورود غافلانه و عجولانه و بدون هیچ گونه عاقبت اندیشی، می تواند دین و ایمان و اخلاق شخص را از بین ببرد و وقت گرانبهای او را زائل کند!! فضای مجازی - بخصوص شبکه های پیام رسان -هم فرصت های طلایی دارد، هم تهدیدهای بنیاد برافکن؛ هم خطرات شدید دارد، هم فایده های قابل توجه ولی متاسفانه به جهت نبود فرهنگ درست، استفاده از آن عوارض جبران ناپذیری در پی دارد.

با بررسی روایات و آینده نگری در این زمینه می توان به عواقب ناپسند این فضا پی برد:

از بین بردن روحیه نجابت و عفّت و شهوت گرایی محض که در همه لایه های رویی و زیرین شبکه های اجتماعی می توان مشاهده کرد

«همّ و غم مردم (در آخرالزّمان) به سیر کردن شکم و رسیدگی به شهوتشان خلاصه می‌شود، دیگر اهمیت نمی‌دهند که آنچه می‌خورند حلال است یا حرام؟ و اینکه آیا راه اطفای غرایزشان مشروع است یا نامشروع؟!» و «زنان در آن زمان، بی ‌حجاب و برهنه و خودنما خواهند شد» و «آنان در فتنه‌ها داخل، به شهوت‌ها علاقه‌مند و با سرعت به سوی لذّت‌ها روی می‌آورند» (من لایحضره الفقیه، ج۳، ص۳۹۰، ح۴۳۷۴)

معکوس کردن جریان پاکی و طهارت در جامعه و گستراندن دام های گروهی و باندی و فرقه ای برای ابتذال و فساد بیشتر

«... وتواخى الناس على الفجور وتهاجروا على الدین وتحابّوا على الکذب واستُعملت المودّة باللسان وتشاجر الناس بالقلوب». مردم براى فجور، پیمان برادرى مى بندند و دیندارى برخى موجب انزواى آنان از دیگران مى شود و با دروغ گفتن عزیز و محبوب مى شوند و محبت تنها بر زبان ها بکار مى رود و دل هاى مردم با یکدیگر کینه دارد.( نهج البلاغه، ص 324)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۲۹
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی