مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

از پوست موز برای زیباییتان بهره بگیرید

کارشناسان بارها تاکید کرده اند که رمز زیبایی انسان ها در میوه ها و خوراکی هاست، پوست موز هم یکی از راه های رسیدن به زیباییست

از پوست موز برای زیباییتان بهره بگیرید

 

خدای مهربان هیچ چیزی را بیهوده نیافریده است و پوست موزی که ما آن را در سطل آشغال می اندازیم، یکی از مخلوقاتیست که می تواند تاثیر خوبی در زیبایی ما داشته باشد. پوست موز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ضدقارچ‌ها، ضدباکتری‌ها و آنزیم‌های مفید برای بدن می‌باشد. به‌علاوه سرشار از ویتامین‌هایB6 ،B12، منیزیم و پتاسیم است.

از پوست موز می توانید در موارد زیر کمک بگیرید:

کاهش لکه های پوستی

قسمت داخلی پوست موز برای رفع لکه‌های پوستی بسیار مفید می‌باشد. وجود ویتامین‌های A و B ،C ،E در پوست موز برای پوست مفید بوده و به ترمیم لکه‌های آن کمک می‌کند. به‌ علاوه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی بالا، لکه‌های سیاه را نیز کاهش می‌دهند.

به آرامی قسمت داخلی پوست موز را به مدت پنج تا ده دقیقه به پوستتان بمالید. (می‌توانید قسمت فیبری سفید آن‌ را جدا کرده و روی صورت بگذارید.) برای حداقل 20 دقیقه اجازه بدهید که فیبرهای آن روی پوست شما بماند. روزی 2 تا 3 بار این عمل را تکرار کنید تا لکه‌های پوستی محو شوند.

درمان آکنه

پوست موز درمانی عالی برای جوش و آکنه است. پوست موز همانند یک پاک کننده‌ی طبیعی عمل کرده و سطح پوست را از سم‌های جمع شده و مولد جوش پاک می‌کند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی آن پوست را از میکروب‌های مولد آکنه پاک‌سازی می‌نماید. به علاوه خاصیت ضدالتهابی پوست موز به پوست برای آرام کردن اثر التهاب نیز کمک می‌کند.

پوست خود را با آب سرد شسته، با حوله‌ای تمیز آن‌ را خشک کنید. به مدت پنج دقیقه نواحی آلوده به آکنه را با داخل پوست موز ماساژ بدهید. 20 دقیقه به پوست فرصت بدهید که مواد مغذی را جذب کند، سپس با آب سرد پوست را بشویید. این کار را دو یا سه بار در روز انجام دهید

روشن کننده و از بین برنده خط های پوست

ماده ای که بر اثر مالیدن سطح داخلی پوست موز روی پوست می نشیند مانند یک ماسک صورت قوی عمل می کند. عمل مالش آن روی صورت مانند یک لایه بردار است و موقع خشک شدن آلودگی و چربی را از پوست بیرون می کشد. ویتامین های موجود در آن پوست را تقویت و مرطوب می کنند در نتیجه صورتی تازه و شاداب به جا می گذارند.

سطح داخل پوست موز را روی صورت خود بمالید تا رنگ آن قهوه ای و نازک شود سپس بگذارید تا روی پوست خشک شود. برای استفاده به عنوان ماده ضد پیری، بگذارید این ماسک نیم ساعت روی صورتتان بماند. در آخر آن را با آب گرم بشویید، با حوله نرم خشک کنید و مثل همیشه مرطوب کننده بزنید.

محو کردن خطوط خنده و چین و چروک

پوست موز به محکم کردن پوست صورت کمک می‌کند. همچنین دارای آنتی‌اکسیدان لوتئین بوده که افزایش سن را به تاخیر می‌اندازد. به علاوه به پوست شما روشنی و نرمی خاصی می‌دهد!

قسمت داخلی پوست موز را به صورت خود زده و 20 تا 30 دقیقه به آن اجازه استراحت بدهید. بعد با آب ولرم آن‌را بشویید. روزی یک‌بار این کار را تکرار کنید.

درمان خشکی و خارش بیش از حد

اسیدهای چرب و آنتی‌اکسیدان‌هایی نظیر لوتئین که در قسمت داخلی پوست موز قرار دارند، از پوست محافظت کرده و همچنین باعث آب‌رسانی به پوست می‌شوند که از خشکی و خارش آن جلوگیری می‌کند.قسمت داخلی پوست موز را به محل مورد نظر مالیده و نیم ساعت صبر کنید. بعد با آب سرد بشویید و روزی دوبار این کار را تکرار کنید.

راه دوم این است که قسمت داخلی پوست موز را با کمی روغن زیتون به محل مورد نظر بمالید و در طول روز چندبار این عمل را تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

کاهش دادن پف زیر چشم

از پوست موز برای تازه کردن چشم و کم کردن پف زیر آن می‌توانید استفاده کنید. پتاسیم موجود در پوست موز باعث کمک به از بین رفتن سیاهی و پف دور چشم می‌شود و همچنین به دلیل ماهیت مرطوب کننده‌ای که دارد باعث کاهش سیاهی زیر چشم نیز می‌شود.

فیبر سفید داخل پوست موز را با کمک کشیدن یک قاشق به داخل آن جمع آوری کنید. این فیبر را با 1 یا 2 قاشق غذاخوری ژل آلوورا تازه مخلوط کنید و خمیر به‌دست بیاورید. به آرامی این خمیر را به دور چشم‌هایتان بگذارید. پانزده دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید. درصورت نیاز این عمل را تکرار کنید.

از بین برنده خال گوشتی و زگیل

وقتی حس کردید خال گوشتی و یا زگیل تازه شروع به درآمدن کرده هر روز تاکید می کنم هر روز روزی ۱۰ دقیقه پوست موز را روی زگیل وخال بگذارید تا تاثیر آن را در یک هفته متوجه شوید.

براق کننده کفش

پوست موز کفش‌های شما را براق و تمیز می‌کنید اینبار امتحان کنید.

یک پیشنهاد خوب، هر بار که موز می خورید، پوست سفید آن را به دندان هایتان بمالید، پوست موز حاوی اسید سیتریک است که زردی دندان شما را می برد و آنها را سفید می کند، در ثانی برای مقاوم شدن لثه هایتان هم مفید است، بعد از آن مسواک بزنید که ذرات موز دندانتان را خراب نکند.


منابع: برترین ها،نیکو، زنجفیل 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۳
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی