مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ق.ظ

زیارت "امام رضا(ع)" ثوابی برابر هزار حج دارد

محمد حسین محمدی کارشناس ارشد علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: براساس فرموده امام خمینی (ره) یکی از افتخارات ما ایرانیان این است که در کنار حرم مطهر "امام رضا(ع)" قرار داریم.
وی ادامه داد: زیارت "امام رضا(ع)" آثار زیادی دارد که در یکی از روایت ها آمده است که امام هشتم می فرمایند:"کسی که ما را زیارت کند در سه جا به فریاد او می رسیم. یکی در روز قیامت و زمانی است که می خواهند نامه اعمال را به دست او بدهند، در دومین مکان هنگامی که انسان می خواهد از پل صراط عبور کند و در سومین جا زمانی که می خواهند نامه اعمال انسان را بسنجند به فریاد انسان می رسیم و به زائرم کمک می کنم".
وی تصریح کرد: در روایت دیگری آمده که یکی از آثار زیارت "امام رضا(ع)" این است که زیارت ایشان برابر با ثواب هزار حج، هزار عمره و همچنین ثواب زیارت پیامبر اکرم (ص) است.
این کارشناس ارشد علوم قرآنی توضیح داد: در روایت دیگری آمده که ثواب زیارت امام هشتم برابر با صد شهید و صد صدیق است.
وی افزود: گفته شده زمانی که از "امام رضا(ع)" پرسیدند چه کسی شما را به شهادت می رساند؟ ایشان فرموند: " بدترین انسان در زمان من مرا با زهر مسموم می کند و به شهادت می رساند."
وی خاطرنشان کرد: براساس فرموده امام جواد(ع) مغفرت گناهان از دیگر ثواب های زیارت "امام رضا(ع)" شمرده می شود همان گونه که ایشان فرموده اند وقتی از پدرم پرسیدم کسی که شما را در طوس زیارت کند چه ثوابی می برد؟ ایشان فرمودند: " هر کسی که مرا زیارت کند خدا گناهان گذشته او را می آمرزد و کاری می کند که او در مورد گناهان آینده هم بیمه شود".
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۱۹
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی