مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
دوشنبه, ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۱۴ ق.ظ

پنجره ای رو به خوشبختی

پنجره ای رو به خوشبختی

وقتی برای اولین بار زندگی ام را مورد بررسی قرار دادم به این نتیجه رسیدم که بین آرزوها و زندگی واقعی ام فاصله زیادی وجود دارد. هنوز خیلی کارها بود که باید انجام می دادم تا به رویاهایم دست می یافتم. در همین زمان شخصی به من گفت برای موفق شدن باید زندگی افراد موفق را بررسی کنی.

شرایط ازدواج,دوستی قبل از ازدواج,زدواج مناسب




به خاطر دارم در آن دوران عضو کلاسی شدم که هر ماه یک بار برگزار می شد و در آن جا افراد موفق و مشهور سخنرانی می کردند و روش های صحیح زندگی را آموزش می دادند. در آن موقع همواره قلم و کاغذ همراهم بود و تمام نکات مهم را یادداشت کرده و حتی عکس ها و فیلم های مربوط به آن کلاس ها را نیز تهیه می کردم و بدون اغراق هر روز آن ها را می دیدم.

این کار باعث می شد به طور ناخودآگاه تمام مطالب  در ذهنم نقش بسته و ملکه ذهنم شوند. همین عمل مسیر زندگی ام را تغییر داد و مرا به سمت یک زندگی ایده آل سوق داد. شرکت در این کلاس ها به طور ماهیانه و ملاقات با افراد موفق باعث شد که بسیار سریع در مسیر اصلی زندگی قرار بگیرم و برای دست یابی به آرزوهایم گام های اولیه را بردارم.
امام حسین (ع) : هر کس حق بندگی خدا را به جای آورد، خداوند بیش از آنچه آرزو داشته و بیش از حد کفایتش به او عطا خواهد فرمود.

شاید باور نکنید 25 سال اولیه زندگی ام در میان قاچاقچیان مواد مخدر و افراد شیاد گذشت و فقر و تنگدستی پیرامون ما را احاطه کرده بود. مادر و دوستان کودکی ام جلوی چشمانم هدف گلوله این افراد قرار گرفتند. خاطرات تلخ آن زمان هرگز فراموشم نخواهد شد.

به همین علت بود که تصمیم گرفتم خودم دست به کار شوم و روش زندگی ام را تغییر دهم، با افراد مثبت ارتباط داشته باشم و مثبت فکر کنم. این جا بود که متوجه شدم کسی جز خودم نمی تواند مرا نجات دهد، بنابراین مسوولیت زندگی ام را به شخصه بر عهده گرفتم. از این به بعد بستگی به خودم داشت که چگونه فکر کنم و برای ادامه بهتر زندگی ام چه طور تصمیم گیری کنم.

پس محکم و استوار تصمیم گرفتم برای خود الگوهای مناسبی پیدا کنم و با بررسی زندگی آن ها هر چه سریع تر به اهداف و آرزوهایم دست یابم. این را می دانستم که اگر صد سال هم در خانه باشم، دست روی دست بگذارم کسی به کمکم نخواهد آمد. بنابراین خودم دست به کار شدم.

برای این کار، از مشاوران بسیاری یاری طلبیدم. راهنمایی های آن ها تاثیر بسزایی بر روی زندگی ام گذاشتند، تا جایی که اکنون خودم به عنوان مشاوره به دیگران کمک می کنم. شما نیز می توانید با یک تصمیم گیری، مسیر زندگی تان را تغییر دهید. امروزه در همه جای دنیا کلاس و سمینارهای آموزشی بسیاری وجود دارد و شما می توانید با بهره گیری از آن ها، خودتان نیز به یکی از افراد موفق دنیا تبدیل شوید.

اگر وقت شرکت در این کلاس ها را ندارید، از هر وسیله ای (کتاب، اینترنت و...) استفاده کنید و هرگز از هیچ فرصتی برای یادگیری دریغ نورزید. من به شخصه طی این مدت یاد گرفتم از لحظه لحظه زندگی ام به نحو احسن استفاده کنم و حتی دقیقه ای را تلف نکنم، همین تلاش و کوشش شخصی باعث شد خیلی زود به آرزوهایم دست یابم.

اکنون یکی از سخنرانانی هستم که با صحبت های خود مسیر زندگی خیلی از مردم را تغییر می دهم، درست مانند افرادی که با گفته های الهام بخش خود مسیر زندگی مرا تغییر دادند. در آخرین مصاحبه ای که با یکی از مجلات داشتم در این موارد صحبت کردم: موثرترین روش ها برای دست یابی به آرزوهای تان، قدرت تجسم خلاق، داشتن انگیزه در زندگی و....
اگر به دنبال یک زندگی بهتر هستید، ابتدا خودتان را تغییر دهید و به یک انسان بهتر تبدیل شوید. در این صورت بدون شک به همه اهداف و آرزوهای تان دست خواهید یافت.
به کارگیری این نکات در زندگی می تواند زندگی تان را متحول ساخته و شما را به اهداف تان نزدیک تر کند. شما به عنوان یک فرد آگاه می توانید بهترین کادو را به خودتان بدهید و به یک انسان بهتر و مفید تر تبدیل شوید. این عمل را در اولویت اول زندگی تان قرار دهید تا شاهد نتایج چشمگیر آن باشید. با این کار به زودی متوجه بهبود روابط تان با دیگران، سلامتی و حتی پر شدن حساب بانکی تان و... خواهید شد.

و در آخر...، از تمامی لحظات زندگی تان استفاده کنید و با بررسی زندگی افراد موفق، الگوی مناسبی در زندگی تان پیدا کرده و به پیشرفت های قابل توجهی دست یابید. اگر به دنبال یک زندگی بهتر هستید، ابتدا خودتان را تغییر دهید و به یک انسان بهتر تبدیل شوید. در این صورت بدون شک به همه اهداف و آرزوهای تان دست خواهید یافت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی