مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۸ ق.ظ

نماز شکر سردار سلیمانی در مرز سوریه و عراق

نتیجه تصویری برای نماز شکر سردار سلیمانی در مرز سوریه و عراق

نماز شکر سردار سلیمانی در مرز سوریه و عراق پس از تلاش گسترده نیروهای محور مقاومت، چند روز پیش این نیروها توانستند با عبور از سد حملات هوایی آمریکا و شکست داعش، خود را به مرز عراق و سوریه برسانند.
سوریه و عراق بیش از 600 کیلومتر مرز مشترک دارند که تا پیش از عملیات موصل، داعش بیش از 400 کیلومتر از مرز را که عمدتاً در مناطق بیابانی است، در کنترل داشت.
 از نظر میدانی پیشروی تا مرز سوریه و عراق در واقع به‌معنی اخراج کامل داعش از بخش شرقی استان موصل خواهد بود. با رسیدن به مرز عراق و سوریه، قطع ارتباط نیروهای داعش با خاک سوریه برآورده خواهد شد.
این برای اولین بار است که نیروهای مقاومت، کنترل مرزی عراق و سوریه را در طول چند سال گذشته به دست می‌گیرند.
طی چند هفته گذشته نیروهای حشدالشعبی از سمت عراق و نیروهای سوری از سمت سوریه عملیات گسترده‌ای را در دو سوی مرزهای دو کشور آغاز کرده‌اند. تنها در طول دو هفته نیروهای سوری و متحدانش موفق شده‌اند بیش از 20 هزار متر مربع از مناطق شرقی سوریه را از کنترل داعش خارج کنند.
با این موفقیت، علاوه بر اینکه مسیر تدارکاتی داعش در مرز سوریه و عراق قطع می‌شود تلاش آمریکایی‌ها برای جدا کردن نیروهای سوری و عراقی(خط ارتباطی بغداد - دمشق)  نیز ناکام می‌ماند. آمریکایی‌ها حدود یک سال است گذرگاه مرزی تنف را به کنترل خود درآورده‌اند. این گذرگاه در مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن قرار دارد و در مسیری قرار گرفته که بغداد را به دمشق وصل می‌کند و به همین دلیل از اهیمت راهبری حیاتی برخوردار است. مقامات آمریکایی می‌گویند هدف آنها از اشغال این منطقه، انجام حملاتی علیه داعش است اما هدف واقعی واشنگتن ایجاد منطقه حائل در مرز عراق و سوریه است تا مانع از دسترسی زمینی بغداد، دمشق و بیروت شوند.
اکنون نبردی جدی میان آمریکا و گروه‌های تحت هدایتش با ارتش سوریه و متحدانش بر سر این‌که چه‌کسی در مناطق مرزی جنوب سوریه مسلط باشد، شکل گرفته است.
در پی این پیروزی استراتژیک، تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد سردار حاج قاسم‌ سلیمانی فرمانده سپاه قدس در مرز عراق و سوریه حاضر شده و نماز شکر بجا آورده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۳
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی