مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

خبردار شدن شوهر زینب علیها السلام از شهادت امام حسین علیه السلام

عبداللَّه بن جعفر پسر جعفر طیار برادرزاده امیرمؤمنان علیه السلام و شوهر زینب کبری سلام اللَّه علیها است.

او غلامی داشت بنام ابوالسلاسل که وی را آزاد نموده بود. پس از حادثه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش، همینکه خبر به آن غلام رسید گریبان چاک زد و با آه و ناله به حضور عبداللَّه رسید.

«محمد» و «عون» که فرزندان عبداللَّه بودند در این حادثه جانسوز به شهادت رسیده بودند، آن غلام در حال گریه و ناله های جانسوز می گفت: ای محمد! ای عون! ای عزیزانم چه کسی زیباتر است از شما که همچون دو گوهر درخشنده بودید؟. ..

در آخر بی ادبی کرد و گفت: این مصیبت به خاطر حسین بر ما وارد شد، اگر آنها با حسین نمی رفتند، کشته نمی شدند.

عبداللَّه با شنیدن این سخن با ناراحتی به ابوالسلاسل گفت: ای بی ادب این چنین به ساحت مقدس حسین بی پروایی مکن، خدا را شکر می کنم که فرزندانم در رکاب حسین به شهادت رسیدند، کاش منهم با آنها بودم و قبل از آنها به شهادت می رسیدم.

به خدا قسم! در در راه حسین علیه السلام چشم از فرزندانم پوشیدم و خود به آنها سفارش کردم که در راه حسین علیه السلام جانبازی کنند. اکنون شهادت آنها را مایه آرامش خاطر خود می دانم.

تذکری که لازم به ذکر است این است که عون و محمد هر دو فرزندان عبداللَّه هستند اما از جهت مادر با هم یکی نیستند که شرح حال آنان در اصحاب سید الشهداء علیه السلام آمده است، مراجعه کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۵
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی