مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

طبس، جایی که ابهت نظامی آمریکا در برابر اقتدار الهی فرو ریخت

واقعه طبس،یک ماجرای شگفت تاریخی است که شکست هیمنه و ابهت نظامی آمریکا را در بـرابر امواج اقتدار الهی انقلاب اسلامی در هماره تاریخ به یادگار نهاده است و بزرگداشت آن،به طور یـقین اقتدار نظام و ذلت و خواری سـردمداران آمـریکایی را به دنبال دارد.

حادثه پنجم اردیبهشت 1359،یادآور معجزه قرن در صحرای طبس است که مصداقی دیگر از سوره فیل را به رخ جهانیان و نیزاز خدا بی خبران کشاند،تا آن ملحدان از خدا بی خبر به خود آیند ودست از شرارت ها و خباثت های خـود بردارند.

زمانی دور، سپاه ابرهه با فیل های بزرگ برای تخریب کعبه راهی مکه شدند، تا در این سرزمین امن، جنایتی وحشتناک را رقم بزنند. مردم شهر که توان مقابله با این سپاه را نداشتند برای حفظ جان خـود شـهرها را خالی کردند و به کوهها پناه بردند و اراده خداوند به گونه دیگری محقق شد. انبوه پرندگان در آسمان ظاهر شدند و با سنگ هایی ریز، ابرهه و سپاهش و نیز فیل های بزرگ را از پای درآوردند: «مکروا و مکر اللّه و اللّه خیر الماکرین»

از هـمان آغـازین روزهای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام، سردمداران آمریکایی به دنبال راهی بودند تا ضمن مقابله با این حرکت انقلاب، گروگان ها را آزادکنند. ازاین رو طرح حمله نظامی بـه طـبس را آماده کردند.

سردمداران کاخ سفید، برای گریز از فشار روزافزون داخلی، عملیاتی را با عنوان «پنجه عقاب» تدارک دیدند و با اعزام 90نفر از کماندوهای زبده سعی کردند ضمن کاهش فشارهای داخلی گروگان ها را از تـهران آزاد و بـه کـشورشان منتقل کنند. آنها همچنین برای پیـروزی در انـتخابات آیـنده ریاست جمهوری، نیازمند در دست داشتن این برگ برنده بودند. اما، تیرشان به سنگ خورد و در این توطئه شیطانی شنزار طبس محل هلاکشان شد و جـز شـکست خفت بار حـاصلی از این رهگذر نبردند.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، دربـاره تـهاجم نظامیان آمریکایی در صحرای طبس فرمودند: «کارتر باید بداند که با این عمل بسیار ناشیانه حیثیت سیاسی خود را به صفر رساند و از ریاست جمهوری بـاید قـطع امـید کند. کارتر با این عمل ثابت کرد که قدرت تفکر را از دسـت داده است و از اداره یک کشور بزرگ مثل آمریکا عاجز است...اکنون که شیطان بزرگ دست به کار احمقانه زده است، مـلت شـریف و رزمـنده ما باید برای خدای تبارک و تعالی باتمام توان خود و با اتـکال بـه قدرت خدای متعال مهیا شود و آماده نبرد با دشمنان خود گردد.»(صحیفه نور/ج 12، صص 58 -59 )

همچنین در ادامه حـضرت امـام تـأکید کرده اند:«آنهایی که توجه به مـعنویات نـدارند و بـه ایـن غـیب ایمان نیاورده اند نـباید بیدارشوند؟ کی ایـن هلیکوپترهای آقای کارتر را که می خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن ها ساقط کردند، شن ها مأمور خدا بودند، بـاد مـأمور خـداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مـأمور خـداست، ایـن شـن ها هـمه مـأمورند، تجربه بکنند باز.»(صحیفه نور /ج 12، صص 139-140)

به واقع از حادثه صحرای طبس نباید به سادگی و سهولت گذشت و فرمایش حضرت امام(ره) هم مؤید همین موضوع است؛ آن دانه های شن مأمور خداوند بـود و امدادهای غیبی الهی با خنثی کردن توطئه های آمریکا بقا و استمرار انقلاب اسلامی را تضمین کرد. لذا متولیان و تأثیرگذاران جامعه باید با واکاوی موضوع وزوایای آن، تحلیلی درست را به آیندگان ارائه دهند تا نقش سردمداران آمریکایی در این تـوطئه بـرای همگان بازگو شود. واقعه طبس یک رویداد عبرت انگیز برای همه اعصار بوده است و خواهد بود و پیامی را هم برای مرعوبانی که دل در گرو بیگانگان دارند به دنبال دارد؛ زیرا نمی خواهند پند بگیرند که خصومت آمـریکا با ایـران یک توهم نیست، بلکه یک واقعیتی انکارناپذیر است و کمرنگ کردن این موضوع در افکار عمومی خیانتی بس بزرگ به آرمان های انقلاب و امام و نظام اسلامی بـه شـمار می رود.

از سوی دیگر، بازخوانی پرونـده شـکست هیمنه آمریکا درطبس، این نوید را به ما می دهد که تا زمانی که مطیع فرمان ولی فقیه باشیم هرگز خللی به نظام و کشور وارد نخواهد شد. چـرا کـه «ان تنصراللّه ینصرکم»،پیامی کـه هـمواره باید آویزه گوش همه حق طلبان قرار بگیرد که تبلور آن را باید در طول تاریخ انقلاب اسلامی، 8 سال دفاع مقدس یا فتنه 88 دید.

بی تردید، تا زمانی که ملت در مسیر الهی و گوش به فرمان ولی فقیه جـامعه حـرکت کنند، بی شک آسیب ناپذیر خواهد بود؛ لذا برخی عناصر کم توان که گاه دچار اعوجاج می شوند و از مسیر پیروی از خط رهبری زاویه می گیرند،به خود آیند که بی راهه رفتن جز سقوط حاصلی دربر نخواهد داشت.

بـاید بـاور داشت کـه ایستادگی در برابر سیاست های مزورانه سردمداران کاخ سفید باید جزء لاینفک سیاست های اصولی کشور باشد چرا که اقتدار و عزت ایـرانیان جز بدان محفوظ نمی ماند. ازاین رو زنده نگه داشتن این گونه مناسبت ها-از جـمله حـماسه دفـاع مقدس یا واقعه طبس و...- و انتقال این تجربه ها برای نسل های آینده با زبان همه گیر در قالب کتاب، داستان، فیلم و...امری اجتناب ناپذیر اسـت؛ چـرا که اینها جزو افتخارات نظامند و طعم تلخ شکست را بر سردمداران آمریکایی چشانده اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۰۸
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی