مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۲۹ ب.ظ

فضیلت و ثواب زیارت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)

فضیلت و ثواب زیارت حرم عبدالعظیم حسنی(ع)
امام جماعت صحن اصلی آستان حرم عبدالعظیم (ع) گفت: شاید بسیاری از ما توفیق زیارت عتبات عالیات را نداشته باشیم اما باید گفت که اینجا کربلای ایران است.

حجت الاسلام مهدی اخوان امام جماعت صحن اصلی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع)در خصوص مهاجرت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایران گفت: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به امر امام زمانش امام هادی (ع) به عنوان تبلیغ دین و اینکه وکیل خاص حضرت هادی (ع) باشد، وارد منطقه ری شدند.

وی افزود: ری در آن زمان دارای تمدن بزرگی بود که شیعیان این خطه به آن نیاز داشتند تا احادیث گوهربار ائمه اطهار (ع) را یاد بگیرند از این رو با هجرت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) به ری، شیعیان بسیاری پنهانی به حضور این مرجع می رفتند و سوالات خود را جویا می شدند.

وی در ادامه بیان کرد: شیعیان به خصوص شخصیت های برجسته در زمان خلافت عباسیان تحت تعقیب و مورد نظر حکومتیان آن دوران بودند.

حجت الاسلام اخوان افزود: آنچه در تاریخ درخصوص زمان رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) وجود دارد، این است که چون ایشان در زمان هجرت از دنیا رفته اند مصداق بارز «مات شهیدا» هستند از این رو شهید محسوب می شوند. وقتی حضرت عبدالعظیم (ع) از دنیا رفتند و پیکرشان را برای غسل و دفن آماده می کردند، متوجه نامه ای شدند که نسب شریف این حضرت در آن به نگارش درآمده بود.

وی در ادامه در خصوص شخصیت عبدالعظیم (ع) اظهار کرد: حضرت عبدالعظیم (ع) دو جایگاه ویژه دارند، یک جایگاه نسبی ایشان است، که از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) محسوب می شوند و از طرفی دیگر شخصیت علمی و محدث بودن و زهد و تقوای ایشان است و از امام هادی (ع) مدال افتخاری محقق و محدث بودن را کسب کرده اند.

امام جماعت صحن اصلی آستان مقدس عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: وقتی این عبارات از بیان امام معصوم (ع) نقل می شود، بی کم و کاست اجرایی است، وقتی درباره حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) این جمله را بیان می کند یعنی این حضرت مورد تایید امام هادی (ع) است.

وی با اشاره به ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)گفت: از حضرت آیت الله بهجت نقل است: «به زیارت این امامزادگان بروید که زیارت هرکدام از آنها یک خاصیت معنوی برای انسان به همراه دارد. »

آنچه که در زیارت نامه عبدالعظیم حسنی (ع) بیان شده است، «زیارت تو آنچنان است که انسان تمنای زیارت حضرت اباعبدالله (ع) را بهره برده است. » شاید بسیاری از ما توفیق زیارت عتبات عالیات را نداشته باشیم. باید گفت که اینجا کربلای ایران است و اگر دست ما به زیارت قبر سیدالشهدا نمی رسد، حتما به زیارت عبدالعظیم (ع) در ری می رسد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۴/۰۹
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی