مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
دوشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۲۹ ب.ظ

نیش عقرب نه از ره کینه است..????

مورد استفاده:

در مورد افرادی است که با رفتارشان به دیگران آسیب می رسانند، اما نیت بدی ندارد.

روزی روزگاری لاک پشت و عقربی وسط یک برکه زندگی می کردند و دور تا دور آنها را آب فراگرفته بود. آنها در خشکی کوچکی که وسط آب قرار داشت با چند حیوان دیگر به خوبی و خوشی زندگی می کردند، چند سال بعد به دلیل خشکسالی و نباریدن باران آب برکه کم شد و در نتیجه دیگر غذایی برای خوردن حیوانات پیدا نمی شد. حیوانات دیگر مرداب مثل قورباغه ها و غیره در حال از بین رفتن بودند. لاک پشت و عقرب که نزدیک هم زندگی می کردند و با هم خیلی دوست بودند برای اینکه جان خود را از دست ندهند به فکر چاره ای افتادند، عقرب با ناراحتی گفت: من باید در این خشکی کوچک بمانم تا بمیرم من نمی توانم از آب عبور کنم چون در آب غرق می شوم. لاک پشت که نمی توانست برود و دوست و همسایه ی قدیمی خود را تنها بگذارد به فکر چاره ای افتاد. به عقرب گفت: غصه نخور تو بر لاک من بنشین من به سلامت تو را از برکه بگذرانم. آنها فردای آن روز حرکت کردند بر لب آب که رسیدند، عقرب به پشت لاک پشت پرید و او هم سینه ی خود را به آب زد و خیلی راحت توانستند بر روی آب شناور شوند.

عقرب که خیلی خوشحال شده بود و باورش نمی شد که بتواند از روی آب بگذرد نیشش را بر لاک، لاک پشت فرو کرد. لاک پشت که متوجه قضیه شد، گفت: من دارم تو را از برکه به سلامت می گذرانم، بعد تو در حال نیش زدن منی، عقرب گفت: نه اینطوری نیست که تو فکر می کنی من زمانی که خیلی خوشحالم باید نیش بزنم تا خوشحالی خودم را نشان دهم. لاک پشت هم گفت: چه جالب! من هم وقتی خیلی خوشحال می شوم باید در آب برقصم و شروع کرد به رقصیدن در آب و پیچ و تاب دادن به خودش، عقرب هم که بر روی لاک او نشسته بود به راحتی سر خورد، در آب افتاد و خفه شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۸
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی