مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
دوشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۰۶ ق.ظ

شهید محمد مهدی رحیمیان

محمد مهدی رحیمیان(شهید دفاع مقدس)

خرداد ۱۳۳۶ش در خانه‌‎ای واقع در خیابان شهید عباس مفرد، کودکی متولد شد که نامش را محمدمهدی گذاشتند: شهید محمدمهدی رحیمیان. محمدمهدی در خانواده‌‎ای مذهبی رشد کرد و روز به روز بزرگ‌تر شد. پدرش کارمند بیمارستان امام سجاد (ع) بود و در هیأت‌های مذهبی و مجالس و مراسم دینی حضوری فعال و مستمر داشت. تحصیلات ابتدایی، راهنمایی و متوسطه را در رامسر به اتمام رسانید و در سال ۱۳۵۵ش وارد دانشکده مخابرات تهران شد. حضور در دانشگاه و ارتباط با انجمن‌‎های اسلامی، فصل تازه‌ای در اندیشه، افکار و اعتقادات مذهبی او گشود. پس از اخذ مدرک فوق دیپلم، در اداره مخابرات شهرستان تبریز استخدام شد. سال آخر دانشکده، مقارن با خروش مردم حزب‌‎اللهی به رهبری روحانیت مبارز و زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی علیه دستگاه ستم‌‎شاهی بود. محمدمهدی با ذخیره اعتقادی - انقلابی، به صف انقلابیون پیوست و به عضویت جهاد سازندگی و انجمن اسلامی مخابرات درآمد و در تبیین نقش امامت و ولایت و اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی و زدودن فرهنگ طاغوتی نقش به‌‎سزایی ایفا نمود. ذوق و استعداد هنری و علاقه و اعتقاد به ولایت را می‌‎توان در طرح‌‎های مهدی به وفور دید. او طراح بود و طرح می‌‎زد، آثار هنری و فرهنگی او در اکثر روستاهای آذربایجان تاکنون نیز به‌‎جای مانده است. در پی آغاز جنگ تحمیلی، با عضویت در بسیج به جبهه رفت و در منطقه عملیاتی آبادان، همراه با هم‌‎رزمانش به قلب سپاه دشمن حمله آورد و در روز اول محرم ۱۴۰۲ق مصادف با هفتم آبان‌‎ماه سال ۱۳۶۰ هجری شمسی شهید شد و روحش به روح شهدای کربلا پیوست.

 -

او بسیار آرام و متین، متدین و مؤمن بود. در کانون وحدت اسلامی شهر رامسر نیز فعالیت داشت و طرح تبلیغاتی نمایشنامه "زاویه بی‌روح" از او به یادگار مانده است. 

شهادت:7/8/60-آبادان
مزار شهید:تبریز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۰۷
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی