مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۵۸ ق.ظ

متن روضه و اشعار امام حسن مجتبی علیه السّلام

اون روز وقتی داشتن تو خونه با هم کشتی میگرفتن بازی میکردن با اباعبدالله مادرش دید همه خونه دارن میگن حسین فقط پیغمبر هی میگه حسن حسن، بعضی وقتهام با دستش کمکش میکرد، یا رسول الله بچه کوچیک تر و تشویق میکنن، صدا زد فاطمه جان حق داری گله کنی اما نگاه کردم دیدم ملک و ملکوت همه میگن حسین، کسی نبود حسنم و صدا کنه...*

هرگز یتیم های مدینه ندیده اند

از ذکر مهربان حسن چاره سازتر

(صلح تو شد دلیل سرافرازی حسین) 2

ای از تمام اهل جهان سرفرازتر

حتی شریک زندگیت دشمن تو بود

مولا کدام داغ از این جان گدازتر

*از برادرش هم مظلوم تر بود، ابی عبدالله یه همسر داشت به نام رباب. اومد پیش زین العابدین کاروان میخواست از کربلا اربعین برگرده با ادب محضر امامش زانو زد آقاجان اجازه میدید من کربلا بمونم... صدا زد رباب ما همه داریم برمیگردیم، چرا نمیخوای با ما به مدینه برگردی؟ گفت من که دیگه مدینه کسی رو ندارم، همه هستیم زیر خاکه...، امام سجاد به نقل معروف سپرد این بانو رو به طایفه بنی اسد...، میخوام یه لحظه مقایسه کنی که این امام کجا و اون امام کجا، طایفه بنی اسد فرمود این عروس ماست مواظبش باشید نزارید اذیت بشه، می اومد کنار قبر ابی عبدالله چون امام سجاد بهش گفته بود که این قبر هم قبر حسینه هم قبر بچته دنبال بچه ات نگردی ها بچه ات رو روی سینه بابام گذاشتم، می اومدن میگفتن خانم جان، بزار برات یه سایه بون درست کنیم. این یه زنه ها! وفا رو ببین... میگفت زیر سایه نمیرم، خودم دیدم بدن آقام برهنه و عریان...*

 

کریم کاری بجز جود و کرم نداره 2

آقام تو مدینه است ولی حرم نداره

*من میخوام کریم و بهت معرفی کنم*

ندهد فرصت گفتار به محتاج کریم

گوش این طایفه آواز گدا نشنیده است

کریم کاری به جز جود و کرم نداره

آقام تو مدینه است ولی حرم نداره

*حافظ چی گفته:*

ارباب حاجتیم و زبان سوال نیست

در محضر کریم تمنا چه حاجت است

(کریم کاری به جز جود و کرم نداره

آقام تو مدینه است ولی حرم نداره) 2

*چرا حرم نداره؟*

کریم بیرق و صحن و علم نمیخواهد2

کنار فاطمه هرگز حرم نمیخواهد

کریم اونیکه همدم اشک و آهه

کریم کاری به جز جود و کرم نداره 2

آقام تو مدینه است ولی حرم نداره 2

حسن آقام حسن آقام حسن جان 3

*میخوام یه حرفایی بزنم باید استغفار کنم:

"اعوذ بالله من همزات الشیاطین

استغفرالله ربی و اتوب الیه

استغفرالله من کل ذنب اذنبته

و من کل خطیئت اخطاتها بالحسن الهی العفو..."*

کریم اونی که همدم اشک و آهه

دیده که مادرش تو کوچه بی پناهه 2

*آقاجونم تو مدینه ندیدنی ها رو تو دیدی، امام حسین ندید، زینب ندید*

خودم دیدم که دشمن مادرم را...2

کربلا، گودی قتلگاه، ندیدنی ها رو عبدالله دید، عباس ندید، علی اکبر ندید، قاسم ندید ای وای*

حسن آقام حسن آقام حسن حسن جان...3

دلم تو روضه ها میشکنه مثل شیشه

ولی روزی مثل روز حسین نمیشه

غریب اونیه که که سر به بدن نداره

آقام رو زمینه ولی کفن نداره...

*آقام کفن داشت دیگه از این به بعد همه جا بگید آقای ما کفن داشت*

کفنی داشت زخاک و کفنی داشت زخون

تا نگویند حسین بن علی بی کفن است

حسین... حسن...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۵
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی