مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۴۳ ق.ظ

دور ریز غذای چه کسانی...؟؟؟

حجت الاسلام نظری منفرد
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام حسن(ع) که با حضور حضرت آیت الله علوی گرگانی در دفتر معظم له در قم برگزار شد با بیان اینکه درست اندیشیدن و تعقل کردن از سیره معصومین(ع) است و به همه دستور به اندیشیدن و تفکر می دهند، گفت: عقل آن نیرویی است که انسان را به بندگی دعوت و به سعادت برساند.

سخنران این مراسم بابیان اینکه عقل به این معنا نیست که انسان برای رسیدن به منافع بیشتر دنیوی سر دیگران کلاه بگذارد، اظهار داشت: در روایتی امام رضا(ع) فرمودند« رسیدن به عقل کامل چندتا پایه دارد، اولین پایه این  که انسان عاقل  دست خیر داشته باشد و به دیگران کامل کند. وی ابراز داشت: از اصول دیگر نرساندن شر و آزار به دیگران، خدمت گذاری به دیگران و این خدمات را در نظر ندیدن و عمل کم دیگران را بزرگ می بیند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد افزود: صفت دیگر این است، در طول عمر، از دنبال کردن علم، یادگیری و تعلیم و تعلم خسته نمی شود. در روایتی آمده«  طالب علم و طالب دنیا از علم اندوزی و منفعت بردن دنیا خسته نمی شوند». سخنران این مراسم اظهار داشت: انسان عاقل کسی است گره از کار مردم باز می کند، بسیاری از بزرگان این گونه بودند و اگر کسی سؤال اعتقادی داشتند، بی جواب رد نمی کردند.

وی بابیان اینکه انسان عاقل کسی است  که منفعت دنیا را به منفعت آخرت ترجیح ندهد و زمانی که بین رسیدن به خدا و غیر خدا و دشمن مخیر شده، راه دین را انتخاب کند، گفت: امروز در شرایطی هستیم در کشور افراد فقیر زندگی می کنند، ولی بعضی افراد ثروتمند نسبت به فقراء بی تفاوت هستند و اگر دور ریز غذایشان جمع شود می تواند جلوی فقر را گرفت.



منبع: خبر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۰
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی