مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۹ ق.ظ

جنگ نرم دشمن، غیر قابل انکار

مقام معظم رهبری: دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، از خانواده ی ایرانی، از حرکت با شکوه ملت ایران و... فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنر باید میدان دار باشد. در سریال ها به مسائل ملی بپردازید؛ از شهدای عزیز، از دفاع مقدس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه های ایمانی ملت و مظاهر آن، از ایستادگیشان در برابر ابرجنایتکاران و مفسدان عالم، از راه پیمایی اربعین و... بگوئید؛ عظمت و استقلال و شجاعت وظرفیت های علمی و عملی این ملت را با زبان هنر بیان کنید.

در پی دیدار جمعی از تهیه کنندگان، کارگردانان و بازیگران سیما با رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای فردای آن روز نکاتی را که به دلیل کمبود وقت نتوانسته بودند با این جمع در میان بگذارند، یادداشت کرده و برای آنان ارسال کردند. متن دست نوشته ی رهبر انقلاب را که حاوی نکات مهمی درباره ی وظایف جامعه ی هنری در قبال جنگ نرم همه جانبه ی دشمن علیه کشورمان است، برای استفاده عموم جامعه ی هنرمندان منتشر می کند.

متن این یادداشت به شرح زیر است:

متن یادداشت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به شرح زیر است:

بسمه تعالی

آنچه در نظر بود در دیدار دیشب با حضرات بازیگران و کارگردانان و تهیه کنندگان سیما گفته شود و به خاطر تمام شدن وقت گفته نشد:

جنگ نرم همه جانبه ی دشمن، امروز قابل انکار نیست.

با این حال برخی آن را انکار می کنند واین خود نیز بخشی از جنگ نرم است.

- در این جنگ، هنرمندان و اهالی فکر و نظر، در حکم نیروهای مسلح در جنگ سخت اند.

- برخی بی تفاوت از برابر این حادثه ملی می گذرند برخی هم با دشمن همراهی و به او کمک می کنند. آنها مسئولیت ناپذیر و اینها دشمن شیفته اند. در مقایسه با نیروهای مسلح درجنگ سخت، می توان گناه این دو دسته را تشخیص داد.

-امروز در کشور بحمدالله کم نیستند کسانی که دارای موضع مسئولانه و تلاش شایسته اند. این باید روز به روز افزایش یابد.

- دفاع از عظمت ایران، از فرهنگ ایران، ازخانواده ی ایرانی، ازحرکت با شکوه ملت ایران و... فقط با سخنرانی و نگارش نیست؛ هنرباید میدان دار باشد.

- جایگاه فیلم و سریال دراین میان بسیار برجسته است.

- در سریال ها به مسائل ملی بپردازید؛ از شهدای عزیز، از دفاع مقدس، از انقلاب، از سبک زندگی اسلامی، از انگیزه های ایمانی ملت و مظاهر آن، از ایستادگیشان در برابر ابرجنایتکاران و مفسدان عالم، از راه پیمایی اربعین و... بگوئید؛ عظمت و استقلال و شجاعت وظرفیت های علمی و عملی این ملت را با زبان هنر بیان کنید.

- پرداخت درست و هنرمند انه ی این موضوعات بسی جذاب و پر مخاطب است، هم در داخل کشور و هم در دیگر کشورها و ملت ها.

- سخنان شما دیشب نشان داد که شما هم عیناً همین دغدغه را دارید، موفق و مؤید باشید انشاءالله.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۷
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی