مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ق.ظ

دروغ گویی در زندگی زن و شوهر

دروغ گویی در زندگی زن و شوهر
در زندگی مشترک زن و شوهر ممکن است طرفین بنا بر دلایل مختلف از یک دیگر موضوعی را پنهان یا دروغ گویند که این دروغ گویی باعث سردی و از بین رفتن روابط می شود. عوامل محیطی، اقتصادی، اجتماعی از دیگر دلایل دروغ گویی شریک زندگی است و این دروغ گویی به مرور زمان ممکن است منجر به سرد شدن روابط شود پس بهتر است هرچه سریع تر به دنبال حل کردن آن باشید.
سوال

دلیل دروغ گویی در زندگی زن و شوهر چیست؟

پاسخ

شاید برای هر انسانی اولین تجربه دروغ گفتن به دوران کودکی او بازگردد و هنگامی که دروغ گفتن در خانواده پذیرفته شود یا حتی آموزش داده شود، فرد با خود فکر می کند که دروغ خیلی هم بد نیست و حتی می تواند راه نجات او باشد اما به مرور زمان دروغگویی به ویژگی های رفتاری فرد اضافه می شود. یکی از دلایل دروغ گویی در زندگی مشترک به دلیل ضعف در مهارت های ارتباطی در زندگی زناشویی است در واقع زمانی که زوجین نتوانند با یک دیگر ارتباط درست کلامی و غیر کلامی برقرار و احساساتشان را به درستی بیان کنند همین باعث می شود که خواسته هایشان را پشت دروغ هایش مخفی کند.

ضعف در برقراری ارتباط

ضعف در برقراری ارتباط باعث دروغ گویی می شود. هنگامی که فرد اعتماد به نفس پایین و خود ارزشمندی ضعیفی داشته باشد و یا وقتی به طرف مقابل خود اعتماد نداشته باشند و ترس از دست دادنش را داشته باشد مانع گفتن حقیقت می شوند. عوامل محیطی، اقتصادی، اجتماعی از دیگر دلایل دروغ گویی شریک زندگی است و این دروغ گویی به مرور زمان ممکن است منجر به سرد شدن روابط شود پس بهتر است هرچه سریع تر به دنبال حل کردن آن باشید.

راه های برخورد با همسر دروغگو

اعتماد مهم ترین اصل در زندگی زناشویی است بنابراین زوجین باید اعتماد یک دیگر را جلب کنند؛ همچنین هنگامی که می فهمید همسرتان دروغ گفته است با تندی و عصبانیت با او برخورد نکنید بهتر است با آرامش با او برخورد کنید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۱
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی