مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۴ دی ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ق.ظ

چیزهایی که باعث اذیت شیطان می باشد

چیزهایی که باعث اذیت شیطان می باشد

امام موسی کاظم علیه السلام فرمود: «هیچ چیز شیطان و لشکرش را مجروح نمی کند مانند زیارت برادران مؤمن، چون دو مؤمن با هم خدا را یاد می کنند و پس از آن فضایل ما اهل بیت را، گوشت های روی شیطان، تمام می ریزد و از شدت درد به فریاد آید و ملائکه آسمان و خازنان بهشت حال او را یافته، لعنتش می کنند».

حضرت رسول صلی الله علیه و آله فرمود: «هیچ چیزی بر شیطان سخت تر از قرآن خواندن، از رونیست»؛ و از امام صادق علیه السلام نقل شده که: «شیطان پیوسته در فرح و شادی است تا دو مسلمان از یکدیگر آزرده اند و دوری می کنند و چون با هم ملاقات کنند، زانوهایش بر هم می خورد و بندهایش جدا می شود و فریاد می کند: واویلا! چه بلایی بود بر سر من آمد». حضرت علی علیه السلام فرمود: «سجده را طولانی کنید، زیرا که هیچ عملی بر ابلیس سخت تر نیست از این که ببیند فرزندان آدم در سجده باشند، زیرا به او امر شده است به سجود، پس نافرمانی کرد و فرزند آدم امر شده است به سجود، پس اطاعت کرد و نجات یافت».

از حضرت صادق علیه السلام روایت شده که: «مداوا کنید بیماران خود را به صدقه و دفع نمایید بلا را به دعا و طلب روزی کنید به صدقه، به درستی که صدقه از میان زنخ هفتصد شیطان بیرون می آید، یعنی چون کسی قصد صدقه دادن کند، هفتصد شیطان او را وسوسه می کنند و هیچ چیز بر شیطان گران تر از این نیست که صدقه به مؤمن داده شود و این صدقه، اول به دست خدا می رسد، پیش از آن که به دست فقیر برسد (کنایه از این که خداوند قبول می کند)».

کلمات کلیدی:
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی