مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۱۲ دی ۱۳۹۷، ۰۶:۵۶ ق.ظ

سید محمد حسین علم الهدی چه کرد؟؟؟؟

سیدمحمدحسین فرزند حاج حسین علم الهدی در سال ۱۳۳۷شمسی در شهرستان اهواز به دنیا آمد.
وی از 14 سالگی فعالیت های ضد رژیم طاغوت را آغاز کرد و بدنبال آن بارها گرفتار زندان و شکنجه شد.
از جمله فعالیت های شهید پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می توان به انفجار شهربانی کرمان، تخریب سیرک، راه اندازی و حضور فعال در تظاهرات عاشورای سال 53 ، فعالیت در گروه موحدین، تخریب کنسولگری عراق، ترور نماینده مجلس طاغوت و ترور مستشار آمریکایی اشاره کرد.
در سال 53 توسط ساواک دستگیر و زندانی شد و پس از آزادی فعالیت های سیاسی خود را علیه رژیم ادامه داد.
سیدمحمدحسین در سال 56 وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد و در رشته تاریخ ثبت نام کرد و در مدت حضور در مشهد، بسیاری از کتب تاریخی اعم از فارسی و عربی را مطالعه و یادداشت برداری کرد.
مقابله با افکار انحرافی در بین دانشجو و اساتید از جمله فعالیت های فرهنگی شهید علم الهدی بود، وی نقشی فعال در هماهنگی تظاهرات و اعتصابات دانشگاه داشت و تکثیر، پخش اعلامیه های حضرت امام(ره) در تظاهرات خیابانی و درگیری های دانشجویان با گارد دانشگاه و آتش زدن مرکز پلیس از دیگر فعالیت های آن مرد آسمانی بود.
حضور فعال در کمیته استقبال حضرت امام(ره) به عنوان محافظ مسلح، همراهی با دانشجویان پیرو خط امام(ره) در لانه جاسوسی و افشای ماهیت مدنی نخستین استاندار خوزستان از جمله فعالیت های شهید علم الهدی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بود.
شهید علم الهدی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و با وجود اینکه از فرماندهان رده بالای جنگ تحمیلی در منطقه و دارای مسوولیت های مهم اجرایی بود، همچون دیگر پاسداران کار می کرد و نگهبانی می داد.
وی در دی سال 59 در هویزه به اتفاق عده ای دیگر از غیور مردان فقط با چهار قبضه سلاح «آر.پی.جی» و مقدار اندکی اسلحه در محاصره دهها تانک عراقی قرار گرفتند و تا آخرین نفس مقاومت کرد و با همراهانش به درجه رفیع شهادت نایل و فرزند جاوید خوزستان نام گرفت.
...به پاس تجلیل از رشادت های دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) بویژه شهید علم الهدی، 16 دی ماه، روز «شهدای دانشجو» نام گرفته است.
شانزدهم دی ماه 1359 سالروز شهادت حماسی شهدای هویزه به فرماندهی شهید «سیدمحمدحسین علم الهدی» است

 -

 نیمه‏هاى شب بود که نهج البلاغه مى‏خواند. من نگاه کردم به ایشان، دیدم چهره‏اش برافروخته شده و دارد اشک مى‏ریزد. من با زیر چشم، شماره صفحه نهج البلاغه را نگاه کردم و به ذهن سپردم پس از مدتى، سید حسین نهج البلاغه را بست و براى استراحت به بیرون رفت. من صفحه نهج البلاغه را باز کردم، دیدم همان خطبه‏اى است که حضرت على (ع) در فراق یاران باوفایش ناله مى‏کند و مى‏فرماید :
أین َ عمار؟ أین َ ذوالشهادتین؟ کجاست عمار؟ کجاست
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۱۲
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی