مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

نتیجه تصویری برای عکس امام خمینی با پرچم ایران

درآمد

انقلاب اسلامی که در سپیده دم 22 بهمن ماه سال 1357 در سرزمین ایران به رهبری پیامبر گونه امام خمینی(ره) طلوع کرد و "اعجاز بزرگ قرن"را رقم زد، دستاوردهای فراوان و بی سابقه ای را در حوزه های گوناگون به ارمغان آورد. یکی از نخستین و مهم ترین دستآوردها، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. دستآورد یاد شده، مسئولیت و وظیفه "نگهبانی از انقلاب و دستآوردهای آن" را نیز بر عهده گرفت.

بی شک نگهبانی از دستآوردهای انقلاب اسلامی در وهله نخست متوقف بر شناخت و معرفت دستآوردها و سپس آسیب شناسی و اتخاذ راهکارهای مناسب و مؤثر جهت حفاظت از آنها است. از این رو، جای طرح این سؤال است که به راستی انقلاب اسلامی چه نتایجی را حاصل کرد؟ و به دیگر سخن، چه دستآوردهایی را به دنبال داشت؟ البته از آنجا که نوع نگرش و دیدگاه افراد و میزان وقوف و آگاهیشان بر اوضاع قبل و بعد از انقلاب در پاسخگویی آنان به این سؤال نقش اساسی دارد، مناسب است پاسخ از زبان شخصیتی گزارش شود که نه تنها بیشترین اشراف را به وضعیت قبل و بعد از انقلاب داشت، بلکه پرچمداری و رهبری بی نظیر آن بر عهده اش بود و آن کسی نیست جز "امام خمینی عزیز".

مقاله حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است که " دستآوردهای انقلاب اسلامی از منظر و به روایت امام خمینی" چیست؟ به منظور پاسخ به این سؤال، با مراجعه به سخنان ورهنمودهای حضرت امام درصحیفه نور، مواردی که حضرت ایشان به دستآورد بودن آن تصریح دارند، استخراج و با دسته بندی در حوزه های مختلف عرضه گردید.

سزامند یادآوری است که به دلیل فراوانی برکات انقلاب اسلامی از یک سو و محدودیت مقاله از سوی دیگر، آنچه در اینجا ارائه می گردد، تنها بخشی از دستآوردهای انقلاب اسلامی به روایت امام خمینی (ره) است که فهرست وار عرضه می گردد. بی شک پرداختن به تمامی آنها و غور در ابعاد مختلف هر یک، مجالهای دیگر و بس فراخ را می طلبد که باید از سوی صاحبان قلم پی گرفته شود.

کلید واژه ها: دستاورد، انقلاب اسلامی، امام خمینی

دستآوردهای انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف

و اینک به مناسبت تقارن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با ماه خون و قیام و پرپر شدن هفتاد و دو تن لاله سرخ گون در دشت معلای کربلای حسینی، تنها به 72 دستآورد انقلاب اسلامی، به روایت امام خمینی (ره) در حوزه های گوناگون، به صورت فهرست وار اشاره می گردد:

الف) حوزه جهانی

1. شکستن ابهت پوشالی ابرقدرتها

شما بدانید که این نهضت ملت ایران، این عظمت قدرت های بزرگ که با تبلیغات تحمیل کرده بودند بر دِماغ ها که اصلا نمی شود با انگلستان در افتاد، حالا هم دیگر اصلا با آمریکا نمی شود دیگر در افتاد، این عظمت را شکست. . . . شما ثابت کردید که نه، می شود! می شود با آمریکا هم طرف شدٌ می شود که لانه جاسوسی آمریکا هم تصرف کرد، می شود جاسوس های آمریکائی را هم گرفت و نگه داشت و حفظ کرد. شما این را ثابت کردید به دنیا. آن عظمتی که از آنها به واسطه تبلیغات زیادی که داشتند، در دنیا سایه افکنده بود که ابر قدرت است و کسی حق حرف زدن ندارد، آن شکست.

2. صف آرایی در برابر نمایش قدرت آمریکا

امروز یکی از افتخارات بزرگ ملت ما این است که در برابر بزرگترین نمایش قدرت و آرایش ناوهای جنگی آمریکا و اروپا در خلیج فارس صف آرایی نمود.

3. انتقال وحشت از دل مظلومان به دل مستکبران

جمهوری اسلامی ایران . . . این هنر را کرده که بت های عظیم تخیلی را شکسته و رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است و این خود از یک ملت بی عده و عده کافی* معجزه ای است که به ید قدرت الهی تحقق یافته است.

4. باز کردن دریچه نور و امید در دل مسلمانان

بحمدالله از برکت انقلاب اسلامی ایران دریچه های نور و امید به روی همه مسلمانان جهان باز شده است و می رود تا رعد و برق حوادث آن، رگبار مرگ و نابودی را بر سر همه مستکبران فرو ریزد.

5. الگوسازی برای ملتهای مستضعف

خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استکبار را با دست توانای خود که قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود.

6. حمایت از مسلمانان آزاده

ما اعلام می کنیم که جمهوری اسلامی ایران برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و کشور ایران به عنوان یک دژ نظامی و آسیب ناپذیر نیاز سربازان اسلام را تامین و آنان را به مبانی عقیدتی و تربیتی اسلام و همچنین به اصول و روش های مبارزه علیه نظام های کفر و شرک آشنا می سازد.

7. همگرایی امت اسلام

یکی از بزرگترین نتایجی که ما از این نهضت می بریم و بردیم، همین مواجه شدن با برادرهایی است که در طول این مدت ها مواجه نشدیم. در این مجلس، الان برادرهای ایرانی، بحرینی، پاکستانی دور هم نشسته ایم و مشکلات خودمان را می توانیم بیان کنیم.

8. بی داری امت اسلام

الحمدالله در این نهضت این پیروزی حاصل شد برای مسلمان ها که همه بیدار شدند و همه با هم انسجام پیدا کردند. پیوند پیدا کردند.

9. باوراندن امکان ایستادگی مقابل مستکبران به مستضعفان

شما در این مدتی که انقلاب کردید و قیام کردید، خودتان باورتان آمد و به دولت های مستضعف و ملت های مستضعف هم باوراندید که می شود در مقابل امریکای جهانخوار و شوروی جهانخوار ایستادگی کرد.

10. پیشنهاد تشکیل حزب مستضعفین

من یک پیشنهادی در چند روز پیش از این کردم که اگر این پیشنهاد را عمل بکنند، این اسباب این می شود که روابط انشاء الله کم کم پیدا بشود . . . و اگر یک حزبی در عالم پیدا بشود، یک حزب عالمی، حزب مستضعفین که همان حزب الله است . . .هیچ قدرتی با این قدرت نمی تواند مقابله بکند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۲
khademoreza kusar

نظرات (۱)

۰۲ بهمن ۹۷ ، ۱۴:۵۵ نوجوان خامنه ای
با سلام
خسته نباشید

مطالب تون عالی هستند :)
خواهشمندم به وبلاگ ما یک دوری بزنید.
ضرر ندارد و نظرتان را را درباره سایت ما بدهید.

منتظرتان هستم

متشکرم

با احترام
نوجوان خامنه ای
پاسخ:

سلام

خیلی ممنون

 چشم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی