مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۲۷ ق.ظ

این شهید عزیز چه کرد که ...؟؟؟3

روحانی شهید حجت الاسلام سید جواد شفیعی در یک خانواده مذهبی و مستضعف چشم به دنیا گشود. او برای تحصیل پای به دبستان گذاشت و تا اخذ مدرک ششم قدیم مبادرت نمود. از آن جایی که ایشان علاقة خاص و وافری به تحصیل علوم دینی داشت، از ادامه تحصیل علوم جدید منصرف و پای به محیط سالم و مقدس حوزه علمیه گذاشت. علوم صرف و نحو را در مدرسه امام صادق «دار بکلا» نزد حاج آقا دار بکلانی به اتمام رسانید. پس از مدتی به رستم کلا مهاجرت و پایة علوم ادبی وعربی را ادامه داد. پس از یکسال از آن جا عازم شهر مقدس قم شد و در آنجا به موفقیت‌های چشمگیری نایل آمد. این دلدادة کوی جانان توسط حضرت امام ملبس شد و یک سال بعد از پیروزی انقلاب ازدواج نمود. از بهترین نمونه‌های اخلاقی در ایشان برخورد حسنه با افراد جامعه بود و قدرت جاذبه و دافعة ایشان بی نهایت شایان توجه بود. برای او فقر مادی اهمیت نداشت، مهم فقر علمی بود. هر هفته به جمکران می‌رفت، معنویت او واقعا قابل تعمق و تامل است. در تبلیغ دین ید طولایی داشت. خط فکری ایشان در حد انطباق کامل خط امام بود و در این مسیر مبلغی بزرگ برای همه بود. با شخصیت‌های سرشناس زمان خود از جمله‌ هادی غفاری و آیت الله خلخالی و دیگران در ارتباط بود. او نقش به سزایی در تبلیغات جنگ و مشوق بزرگی برای رزمندگان اسلام بود و خود نیز عملا در جبهه حضور داشت. ارتباط دائم و مستمر در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی او را در جایگاه خاصی قرار داده بود. در تربیت نو نهالان نقش مهمی داشت و در روش کلاس‌داری از طرف آقایان قرائتی و راستگو مورد تقدیر قرار گرفت. در ایام محرم به نقاط دور دست سفر می‌کرد تا رسالت خود را ادا نماید. این مطلب از اوست: «چرا بعضی از جوانها از اسلام دست برداشتند… مگر اسلام چه جیز کم داشت؟» سرانجام او پس از آرزوی زیستن و رفتنی سرخ، با لباس مقدس روحانی رزمی، در معرکة نبرد حضور یافت و در یک نبرد خونین با حمل سلاح آتشین در صبحدم جمعه 3/11/1365 در شلمچه و منطقه عملیاتی کربلای پنج با اصابت گلوله به قلب پاکش به شهادت رسید.(بر گرفته از پایگاه فرزندان زهرا)

 هر که در عشق خداوند سوخت مقام « بل احیاء عند ربهم » را کسب می کند....به گوش جهانیان برسانید که عزیزانمان رفتند تا خط بطلان بکشند بر علیه کفر و ستم و ظلم و نفاق و کینه و عداوت. آری به دیگران بیاموزید یاران علی اکبر(علیه السلام) می روند تا حقیقت را به جهانیان به اثبات برسانند. که حق ، خون و تلاش و ایثار می خواهد. فداکاری و همکاری و تعاون می خواهد. کمک می خواهد. کمک های مالی ، جانی ، قلمی ، قومی ، لسانی.( بر گرفته از سایت میانخبر)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۳
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی