مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

https://hawzah.net/Image/Question/nhgo.jpg

سوال

آیا حضرت علی (ع) در قبال یورش به منزلشان و آن چه برای حضرت زهرا (س) اتفاق افتاد ساکت بودند؟

 

 

پاسخ

حضرت علی ع بر خلاف برخی تصورات در قبال این جنایات ساکت نبودند گرچه به خاطر مصالح مهمتر و سفارش پیامبر ص بدیشان، دست به شمشیر نبردند.

سخنانی که حضرت علی (ع) زمانی که حضرت را به زور برای بیعت با ابوبکر به مسجد می برند  خطاب به این جماعت کرده شاهد بر اعتراض شدید ایشان به اقدامات ظالمانه و جفا و جنایت آن هاست:

أیّتها الغدرة الفجرة ... فاستعدّوا للمسألة جوابا، و لظلمکم لنا أهل البیت احتسابا، أو تضرب الزهراء نهرا، و یؤخذ منّا حقّنا قهرا و جبرا، فلا نصیر و لا مجیر و لا مسعد و لا منجد؟

فلیت ابن أبی طالب مات قبل یومه، فلا یرى الکفرة الفجرة قد ازدحموا على ظلم‏ الطاهرة البرّة، فتبّا تبّا، و سحقا سحقا، ذلک أمر إلى اللّه مرجعه، و إلى رسول اللّه مدفعه، فقد عزّ على علیّ بن أبی طالب أن یسودّ متن فاطمة ضربا و قد عرف مقامه و شوهدت أیّامه ... (عوالم العلوم و المعارف والأحوال ج‏11 ، ص: 576)

ای جماعت غدار تبهکار آماده پاسخگویی به جنایت هایتان باشید و به خاطر ظلمی که در حق ما اهل بیت روا داشتید مهیای حساب باشید.آیا فاطمه در روز کتک بخورد و حق ما به زور گرفته شود و یاور و پناه و کمک کننده و معینی نباشد؟کاش فرزند ابی طالب پیش از این می مرد و کافران تبهکار فاجر را نمی دید که بر طلم به بانوی پاک و نیکوکار جمع شده اند.دستتان دور باد و از رحمت خدا به دور باشید . این امری است که بازگشتش به خدا و رسول خداست. چقدر بر علی بن ابیطالب سخت است که پهلوی فاطمه در اثر ضربات سیاه شود در حالی که مقام و منزلتش بر همگان روشن بود.

چقدر این عبارات حضرت علی (ع) تداعی گر سخنان امام حسین (ع) در کربلاست. آن جا که امام حسین (ع)  وقتی که لشکریان عمر سعد قصد هجوم به خیمه های اهل حرم را دارند آن ها را خطاب قرار می دهد که ای پیروان ابوسفیان اگر دین ندارید و روز جزا ایمان ندارید در دنیای خود آزاده باشید. در این جا هم گویا حضرت علی (ع) می خواهد بفرماید حال که حق خلافت را از من غصب کردید، پس چرا به دختر رسول خدا (ص) بی احترامی می کنید. اگر دنبال خلافت بودید و آن را غصب کردید دیگر چرا دختر رسول خدا را مورد ضرب و شتم قرار می دهید؟ آیا همین غصب خلافت شما را کافی نیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۲۰
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی