مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
يكشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۰۲ ق.ظ

فوائد خوردن خرما و فالوده در روایات

تصویر مرتبط

فوائد خوردن خرما و فالوده در روایات

تمر = خرما

از امیر مؤمنان (علیه السلام): تمر بخورید که شفا هر دردی است.

از محمد بن اسحاق، امام (علیه السلام) فرمود: هر کس خرما را به محبت پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بخورد به او زیانی نرساند.

از امام صادق (علیه السلام): عجوه مادر همه خرماها است، که آدم آن را از بهشت آورده است. از آن حضرت (علیه السلام): عجوه از بهشت است و دارو سحر می باشد

از آن حضرت (علیه السلام): هر کس ناشتا هفت دانه عجوه عالیه (قریه ای است نزدیک مدینه ) بخورد؛ در آن روز هیچ زهر یا سحر یا شیطانی به او زیان نرساند.

از پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم): هر کس صبح را با خوردن ده دانه خرمای عجوه آغاز کند، در آن روز هیچ سم و سحری به او ضرر نرساند.

از امام صادق (علیه السلام): خانه ای که در آن خرما نباشد، اهل آن خانه گرسنه اند (کمبود غذایی دارند).

از ابن عباس از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): خرما را ناشتا بخورید که کرم (انگل ) را می کشد، و فرمود: جبرئیل برنی (نوعی خرمای عالی ) از بهشت برایم آورد.

پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: زن را در ماهی که می زاید، خرما بخورانید که فرزندش بردبار و پاکدامن خواهد بود.

و نیز فرمود: بر شما باد به خوردن برنی که خستگی را می برد و از سرما حفظ می کند، و آدمی را سیر می نماید، و هفتاد و دو در از شفا به روی انسان می گشاید.

از صحیفه حضرت رضا (علیه السلام): پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) چون خرما می خورد هسته اش را بر پشت دست می نهاد و پرتاب می کرد، و نیز فرمود: خرمای برنی را ناشتا خوردن فلج را برطرف می کند.

از امام صادق (علیه السلام): زنانتان را در حاملگی خرما بدهید تا فرزندانتان، زیبا شوند.

پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): خرمای برنی را توصیف می کرد، فرمود: در آن نه خاصیت است:

کمر را محکم، شیطان را فلج، غذا را هضم، دهان را خوشبو می کند، به نیروی شنوایی و بینایی می افزاید، انسان را به خدای عزوجل نزدیک می نماید، از شیطان دور می سازد، بر نیروی آمیزش می افزاید و درد را برطرف می کند.

و از آن حضرت (علیه السلام): هرگاه به حلوا دست یابید از آن بهره گیرید و از دست ندهید و بهترین نوشیدنی ها برای پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) نوشیدنی شیرین و سرد بود.

و نیز فرمود: من آدم خرمایی را دوست دارم. (آدم خرماخور یا آدم به رنگ خرمایی )

از حضرت حسین (علیه السلام): پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وقتی که روزه داشت افطارش را با خرما شروع می کرد.

فالوده

روایت است که حضرت حسین (علیه السلام): مردی را دید که از فالوده عیب می گیرد، حضرت فرمود: لعاب گندم، با لعاب زنبور عسل (عسل )، با روغن خالص را مسلمان عیب نمی کند.

منبع : دفتر اول آداب زندگی اسلامی، (ترجمه فارسی مکارم الاخلاق)، حسن بن فضل بن حسن طبرسی، مترجم: عبد الرحیم عقیقی بخشایشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۰۵
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی