مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۰۹:۳۷ ق.ظ

فواید شستن سر با ختمی و سدر

در شستن سر با ختمی و سدر

در شستن سر با ختمی و سدر

حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: سر را هر جمعه با ختمی شستن موجب امان از برص و دیوانگی است، و فرمود: شستن سر با ختمی فقر را از بین می برد، و روزی را می افزاید. و در خبر دیگر شستن مو با ختمی معالجه بیماری و جنون است.

امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود: سر را با ختمی شستن آلودگی را می برد، و کثافات را بر طرف می کند، پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) اندوهناک شد، جبرئیل به او گفت که سرش را با سدر بشوید، و آن سدری از سدرة المنتهی بود.

و حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) فرمود: شستن سر با سدر روزی را جلب می نماید.

و فرشته ای نیکو و مقدس دانسته، و هر کس که خود را با برگ سدر بشوید، خداوند تا هفتاد روز وسوسه شیطان را از او بگرداند و هر کس هفتاد روز وسوسه شیطان از او بگردد، هرگز گناه نکند، و هر که گناه نکند به بهشت رود.

امیر مؤمنان (علیه السلام) و حضرت صادق (علیه السلام) فرمودند: هر کس شاربش را بزند و ناخن هایش را بگیرد، و سرش را روز جمعه با ختمی بشوید، ثواب آن دارد که بنده ای آزاد کند.

امیر مؤمنان (علیه السلام) فرمود: شستن سر با ختمی چرک را می برد و جانوران (میکرب ها) را نابود می سازد.

جابر گوید: به حضرت باقر (علیه السلام) از شوره سر شکایت کردم، فرمود آس را بکوب و آبش را بگیر و با سرکه به خوبی مخلوط کن، و آنقدر بزن که به قوام آید، و با آن سر و ریشت را بشوی، و به سختی مالش بده، بعد شیر تازه به آنها بمال انشاءالله خوب خواهی شد.

منبع : دفتر اول آداب زندگی اسلامی، (ترجمه فارسی مکارم الاخلاق)، حسن بن فضل بن حسن طبرسی، مترجم: عبد الرحیم عقیقی بخشایشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۲/۱۱
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی