مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

فت راه– احسان سالمی: فاطمیون مجموعه‌ای از نیروهای فعال شیعه و مبارز افغانستانی است که برای دفاع از حرم قهرمان کربلا، عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) در مقابل تروریست‌های داعش در سوریه تشکیل شد.
فاطمیون در سال ۱۳۹۰ هجری شمسی و در قالب یک گروهان تشکیل شد و بعد از آن تبدیل به تیپ مستقل شد و اکنون به نام لشکر شناخته می‌شود.
نام مقدس «فاطمیون» برای این گروه به این دلیل انتخاب شد که شکل‌گیری این یگان در ایام شهادت حضرت زهرا(س) بود و از آنجایی که آن حضرت در دفاع از ولایت، صدمات زیادی را به جان خرید و در غربت شهید شد، آنان نیز فدایی ولایت بوده و غریبانه وارد این عرصه شدند.
با این همه هنوز آنچنان که باید و شاید به این مجاهدان بزرگ توجه نشده است و با وجود تاثیر بسیار بالای این عزیزان در مقابله با دشمن تکفیری جهان اسلام که این روزها در حال گسترش در کشورهای مختلف منطقه است؛ سبد تولید کالای فرهنگی کشورمان از آثاری درخور شان آنان خالی است.
در این میان تنها اثری که به طور اختصاصی در ارتباط با شهدای گرانقدر این تیپ منتشر شده است؛ کتاب «فاطمیون» است که توسط گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی منتشر شده است. این اثر دربرگیرنده ۴۰ خاطره از شهدای این تیپ است که از زبان آنها و پیش از شهادت و یا از زبان خانواده آنها گردآوری شده و به همراه تصاویری از این شهدا همراه شده است.
متن خاطرات موجود در کتاب با زبانی روان و ساده نوشته شده است که سعی شده در آن علاوه بر معرفی شهدای فاطمیون برخی از سختی‌ها و مشکلاتی که خانواده این شهیدان در داخل افغانستان و ایران متحمل می‌شوند، را نیز به تصویر بکشد.
علاوه بر این پیش از روایت هرکدام از خاطرات رزمندگان، بخش‌هایی از زندگی نامه حضرت فاطمه زهرا(س) نقل شده است که در واقع اثر را تبدیل به دو مجوعه کرده است؛ مجموعه‌ای که روایتگر خاطرات شهداست و مجموعه دیگر که در دل آن قرار دارد و زندگانی و روایات حضرت زهرا(س) را روایت می‌کند.
این کتاب در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۶ هزار و ۵۰۰ تومان روانه بازار نشر شده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۳۰
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی