مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
دوشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۰۸ ق.ظ

بهترین مادر کیست؟؟

طلوع گل محمدی

این جا مکه مکرمه است.. و امروز جمعه.. 20 جمادی الثانی..از سال هشتم قبل از هجرت. شب در سحرگاهان پنهان شد.. و فجر صادق به سوی کرانه روزی زیبا روانه گشت.خانه نبوت در این روز فرخنده که روز آدینه و عید است و روز شادی منتظرمهمان است.. آن هم چه مهمانی! محمد و خدیجه هر دو، لحظه شماری می کنند که باردرخت نبوت را برگیرند. ناگهان گل های وجود شکوفا شده به عطر افشانی می پردازند. نسیم می وزد.. پرندگان هوا نغمه سرایی می کنند.. فرشتگان سپاسگزارانه سر به سجده می افکنند. در آن روز فرخنده و زیبا، همراه با هلهله ملائک، پرفروغ ترین شعاع نور محمد،طلوع می کند. و.. زهرا به دنیا به می آید..

تولد بهترین زن

طلوع گل محمدی

فاطمه، تحیت آسمانی خدا

صفات آسمانی ریحانه النبی صلی الله علیه و آله

ارزش انسان ها مسلماً یکسان نیست، بعضی از مقربترین فرشتگان الهی برترند، و بعضی از درنده ترین حیوانات پائین تر، و آنچه به این انسان ارزش می دهد بر اساس معرفی قرآن و اسلام همان «علم و ایمان و تقوی و ملکات فاضله انسانی است.» با توجه به این معیارها بانوی اسلام فاطمه زهرا (س) برترین زنان جهان - در لسان پیامبر(ص) - معرفی شده است.  در روایات فراوانی که در منابع معروف اهل سنت آمده تصریح شده است که فاطمه زهرا(س) افضل زنان جهان بود، آن سخنی است که پیغمبر اکرم (ص) آنرا به تعبیرات مختلف بیان فرموده است. در یک جا می فرماید: «ان افضل نساء اهل الجنة خدیجة بنت خویلد و فاطمة بن محمد(ص) و مریم بنت عمران و آسیة بنت مزاحم؛ برترین زنان بهشت خدیجه دختر خویلد، و فاطمه دختر محمد(ص) و مریم دختر عمران، و آسیه دختر مزاحم[همسر فرعون] است.»

برترین بانوی جهان

مرد آفرین دهر

نخستین کسی که وارد بهشت می شود

بانوی بانوان و شفاعت زنان

مقام علمی فاطمه(س)

حضرت زهرا(س) همراز جبرئیل

حضرت فاطمه سلام الله علیها در آینه قرآن و احادیث

کوثر یک معنای جامع و وسیع دارد و آن «خیر کثیر و فراوان» است و مصادیق آن زیاد است. اما بسیاری از بزرگان علمای شیعه و اهل سنّت، یکی از روشن ترین مصادیق آن را وجود مبارک فاطمه زهرا علیهاالسلام دانسته اند. در شأن نزول سوره کوثر آمده است: مشرکان پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم را متّهم کردند که فاقد نسل است. قرآن ضمن نفی سخن آنها، می گوید: «ما به تو کوثر دادیم.» از این تعبیر استفاده می شود که این خیر کثیر همان فاطمه زهرا علیهاالسلام است. نسل و ذریّه پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم به وسیله همین دختر گرامی در جهان انتشار یافت؛ نسلی که علاوه بر اینکه فرزندان جسمانی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بودند، آیین و ارزش های اسلام را حفظ کردند. مفسّران یادآور شده اند: اینکه این سوره خبر می دهد که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بی فرزند نخواهد بود و نسل و دودمان او فراوان در جهان وجود خواهد داشت، یکی از جهت های اعجاز قرآن محسوب می شود.

فاطمه (س) در آیینه وحی

فاطمه (س) از دیده گاه قرآن

فاطمه(س)تجلی تمام زنان مقدس قرآنی

جایگاه حضرت فاطمه و مریم علیهماالسلام در آیات و روایات

چهل حدیث درباره حضرت زهرا علیها السلام

فاطمه(س) به روایت معصوم(ع)

فاطمه(س) در نگاه امام عسکری(ع)

حضرت زهراء (س) و نسل کوثر

سیره و آموزه های رفتاری فاطمه زهرا سلام الله علیها

از خصوصیات اسوه های الهی این است که همواره از سایر افراد بشر در مراتب کمال انسانی پیشقدم هستند و این تقدّم به صورتی است که بشر هرچه در ابعاد مختلف رشد کند، بازهم نمی تواند بی نیاز از آنان باشد. ما انسان ها هرچه سعی و تلاش کنیم، به افق فضائل آنان نمی رسیم و نمی توانیم در حدود آنان و مانند آنها عمل کنیم، ولی باید در محدوده توان و استعداد خود در مسیر آنان حرکت نماییم. این که می گوییم فاطمه علیهاالسلام یا سایر حضرات معصومان علیهم السلام الگوی همگانند، بدان معنا نیست که باید فاطمه علیهاالسلام یا علی علیه السلام شد، بلکه مقصود «فاطمه وار بودن و فاطمه گونه زیستن» است...در سخنی از صادق آل محمّد علیه السلام آمده است: به خدا سوگند! من شما و روح های تان و بوی خوش تان را دوست می دارم. ما را در این جهت با پرهیزکاری و تلاش خود یاری کنید. هرگز به ولایت ما نمی رسید جز با کوشش و تقوا. و کسی که دیگری را به عنوان «امام» و «اسوه» برگزیده است، باید عملش مطابق با عمل او باشد.

فاطمه(س) اسوه حیات زیبا

الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س)

فاطمه ذات تمام خوبی ها و مادر تمام نیکی ها

حضرت زهرا(س)، الگوی ابرار

صفات همسران در خانواده فاطمه زهرا(س) و امیر مؤمنان(ع)

برترین الگو

درس هایی از سیره فاطمی

مادر خوبی ها

مادر، جویبار عطوفت

مادری مهربان تر از خورشید

مادر از زبان فرزندان

زن، خانه و خانواده در کلام و سیره رسول مهربانی (ص)

بانوی آفتاب در کلام دیگران

تمام ابعادی که برای زن متصوّر است و برای یک انسان متصوّر است، در فاطمه زهرا علیهاالسلام جلوه کرده و بوده است. یک زن معمولی نبوده است؛ یک زن روحانی، یک زن ملکوتی، یک انسان به تمام معنا انسان [بوده] تمام نسخه انسانیت، تمام حقیقت زن، تمام حقیقت انسان [است]. او زن معمولی نیست او موجودی ملکوتی است که در عالم به صورت انسان ظاهر شده است... تمام هویّت های کمالی که در انسان متصوّر است و در زن تصوّر دارد، تمام در این زن است... زنی که تمام خاصّه های انبیا در اوست؛ زنی که اگر مرد بود، نبیّ بود؛ زنی که اگر مرد بود به جای رسول اللّه بود... انسانی است به تمام معنی انسان، زنی است به تمام معنی زن. صدیقه طاهره... از مرتبه طبیعت شروع کرده است [و] حرکت کرده است؛ حرکت معنوی با قدرت الهی، با دست غیبی. با تربیت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم مراحل را طی کرده است تا رسیده است به مرتبه ای که دست همه از او کوتاه است.

شخصیت فاطمه علیهاالسلام در سخن دیگران

حضرت فاطمه (س) در اندیشه امام خمینی(ره)

بانوی آفتاب در کلام رهبری

کوثر پیامبرصلی الله علیه و آله در آینه ی شعر و ادب

امشب؛ شب ولادت زهرای علیها السلام اطهر است

کز نور طلعتش همه عالم منور است

خورشید طالع است به دامان مصطفی صلی الله علیه و آله

کز مقدمش ستاره اسلام ازهر است

کوثر عطا نمود خدا بر رسول خویش

الحق جمال فاطمه تفسیر کوثر است

مرضیه است و راضیه زهرای بی گناه

کو را تمام عرصه جنت مسخر است

او گوهریست نادره کز لطف کردگار

دخت رسول اکرم و همراز حیدر است

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۸
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی