مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۹۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۸ ق.ظ

نامه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به رییس صداوسیما

متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند.

نامه رئیسی به رییس صداوسیما

رئیسی  طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر لزوم عدم جانبداری از سوی این سازمان اظهار کرد: متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند. از آنجا که بسیاری از برنامه‌های مزبور، جزو شئون انحصاری رئیس دولت نبوده و انجام آن‌ها متوقف به حضور ایشان نیست، از صداوسیما انتظار می‌رود با عنایت به اهداف و مأموریت‌های قانونی خود از هرگونه اقدامی که با ایجاد شائبه تبلیغ جانبدارانه به نفع یک فرد یا جریان خاص، فرآیند داوری درست و آگاهانه مردم شریف را مخدوش سازد، جداً پرهیز نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۲۸
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۲ ق.ظ

اخلاق مناظره و گفتگو

اخلاق مناظره و گفتگو
اخلاق گفتگو و آداب مناظره و جدال از روزگاران دور، همواره مورد توجه دانشمندان مختلف بوده است. در این میان، نقش منطق‏دانان و عالمان اخلاق از دیگران برجسته تر و چشمگیرتر است. می دانیم که یکی از مهم ترین بخش های کتاب های منطقی مبحث صناعات خمس است؛ یعنی صناعاتی مانند برهان، جدل، خطابه، شعر و مغالطه. منطقیان به هنگام بحث از صناعت جدل، دربارۀ آداب و اخلاق جدل و مناظره نیز مباحثی را ارائه می دهند. اندیشمندان اخلاق نیز به تفصیل در زمینۀ جدال و مراء و گفتگوهای علمی مباحثی را یادآور شده اند. ما در اینجا نیز همچون دیگر بخش های کتاب، با توجه به محدودیت های این نوشتار، به برخی از مباحث کلی و مبنایی درباره اخلاق مناظره و گفتگو بسنده می کنیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۲۲
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۹:۲۱ ق.ظ

تبلیغات انتخاباتی از دیدگاه امام خمینی (ره)

«باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت، حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات، حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب، حافظ اسلام می شود؟»/«اگر احتمال بدهیم که به واسطه تبلیغات انتخاباتی ما، اسلام و جمهوری اسلامی در خطر است، باید آن جور تبلیغاتی که خطرناک است، دست از آن برداریم، برای این که ضد اسلام است و گاهی با اسم اسلام یا با توهم اسلامی بودن، یک اموری انجام می گیرد که بر خلاف اسلام است»،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۹:۲۱
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۶ ق.ظ

آثار و مآثری از چند نابغه

در مراتب فکر و حدس به اجمال اشارتی رفت که بدأ آن غبی و ختم آن غنی بود. اوهام مبتلای در حباله ماده و جوال خیال، غبی را که از جنس خودشان است باور دارند ولی غنی مؤید به روح القدس را افسانه انگارند و صفیر سیمرغان قاف قله معارف را اسطوره پندارند. ما سخنی چند از زبان برخی نوابغ اهدا می کنیم، باشد که سورت جحود این فریق را بشکند و صورت خمودشان را بشکفد که جز استیحاش و استبعاد در اینگونه مسائل از ایشان نه دیده ایم و نه خوانده ایم و نه شنیده ایم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۴۶
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ق.ظ

خاطراتی از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در ارتش

دشمن خودکفایی ما را نشانه گرفته است

|خاطراتی از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ارتش به روایت امیر سرلشکر عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران|
[مشاهده آلبوم تصاویر]
در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی که ارتش کمابیش ضعیف‌تر از قبل شده بود، به‌تدریج این خطر احساس شد که احزاب و گروه‌ها اقدام به تشکیل حلقه‌های نظامی کنند و پیش از آن‌که انقلاب اسلامی موفق به طراحی و معرفی یک الگوی منسجم نظامی شود، این گروه‌ها وارد عمل نظامی شوند. البته حضرت امام رحمه‌الله به ارتش توجه داشتند و پیام می‌دادند، اما در خود بدنه‌ی ارتش باید کسانی این دستورها را اجرا می‌کردند. به همین خاطر اعضای شورای عالی دفاع و از جمله حضرت آقا که نماینده‌ی حضرت امام رحمه‌الله در شورا بودند، ارتباطات منظم و مؤثری را با ارتشیان ایجاد کردند. همچنین در درون ارتش نیز افرادی مثل شهید صیاد و گروه‌هایی که آنها تشکیل داده بودند، حضور داشتند. این‌ها با گروه‌های مشابه خودشان در شهرستان‌ها هم ارتباط برقرار کرده بودند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۴۲
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۳۲ ق.ظ

چهار چیز از من یاد گیر و چهار چیز را به خاطر بسپار !

نتیجه تصویری برای چهار چیز از من یاد گیر و چهار چیز را به خاطر بسپار !
 آقا امیر المومنین علیه السلام به فرزندش امام حسن علیه السلام فرمود:

پسرم ! چهار چیز از من یاد گیر : همانا ارزشمند ترین بی نیازی عقل است، و بزرگ ترین فقر بی خردی اسـت، و تـرسـناک تــرین تـنــهایی خــود پـــسنـدی اســت، و گـرامـی ترین ارزش خانوادگی، اخلاق نیکوست. وچهار چیز را بخاطر بسپار که تا به آنها عمل می کنی زیان نبینی:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۳۲
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۲۹ ق.ظ

3 حدیث تکان دهنده در باره بی حجابی زنان

نتیجه تصویری برای 3 حدیث تکان دهنده در باره بی حجابی زنان
گفتم: پدر و مادرم به فدایت یا رسول الله! چرا گریه می کنی؟
فرمود: یا علی! آن شب که مرا به معراج بردند ٬ گروهی از زنان امت خود را در عذاب سختی دیدم و از شدت عذابشان گریستم. (و اکنون گریه ام برای ایشان است.)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۲۹
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ق.ظ

فضیلت و خواص سوره معارج

هفتادمین سوره قرآن کریم است که مکی  و دارای 44 آیه است.  این سوره به «سأل سائل» نیز شهرت دارد. (1)

رسول گرامی اسلام صلی الله علیه واله وسلم در فضیلت این سوره فرموده اند: هر کس سوره معارج را قرائت کند خداوند ثواب کسانی که رعایت امانت و عهدهای خود را می کنند و کسانی که بر نمازهای خود مواظبت می کنند را به او عطا می کند.(2)

در سخنی از امام صادق علیه السلام نیز آمده است: هر کس سوره معارج را زیاد بخواند خداوند از گناهان او پرسش نخواهد کرد و در روز قیامت او را نزد پیامبر و اهل بیتش علیهم السلام ساکن خواهد کرد.(3)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۲۰
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۰۵ ق.ظ

مناجات نوجوان شهید با خدا


  قسمتی از مناجات نوجوان شهید حسین جهانگیریان که در حال قرآن خواندن رو به قبله با دهان روزه در 21ماه رمضان در جبهه به شهادت رسید:خدایا، بارالها توفیق بده تا در این دوره خودم را بسازم، به تو نزدیک شوم. قلبم پاک شود، عشقم به تو بیشتر گردد. گناهانم آمرزیده شود، درس شهادت و شجاعت و ایثار را از این رزمندگان پرتوان اسلام بیاموزم. از اوقات بیکار استفاده کنم،به یاد تو باشم، نماز شب را به جای آورم، دشمنان اسلام و قرآن را نابود کنم. معجزات و امدادهای غیبی تو را به چشم ببینم، نفسم را بشکنم، آمرزیده گردم، خضوع و خشوع ام در برابرت زیاد گردد و توفیق ده که عاشق تو شوم تا تو نیز عاشق من گردی و بتوانم شهادت را در آغوش گیرم. آمین یارب العالمین. بارالها توفیق طاعت و بندگی خودت را به ما بده و قلب پاک و صاف و نیتی خالص به ما عطا فرما.آمین یارب العالمین.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۶ ، ۰۸:۰۵
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۵۵ ق.ظ

چرا کودکان کج خلقی می کنند؟

دختری دو ساله دارم که گاهی پاهایش را به زمین می کوبد و با گریه و شیون چیزی می خواهد (که خیلی خواسته اش مفهوم نیست ). وقتی به او نزدیک می شوم به عنوان پدرش  می گوید برو یا ضربه ای به صورتمان می زند. بخصوص شبها قبل از خواب آنقدر گریه می کند فریاد می زند و شیون می کند که من و مادرش کلافه می شویم. بی جهت به بعضی کارها مثل مکان شیر خوردنش گیر میدهد. مادرش در این مواقع تا می تواند به خواسته اش گوش میدهد تا وقتی کلافه می شود.به نظرتان رفتارما با او چطور باید باشد و اشکال کارمان کجاست؟
کج خلقی کودکان

بهترین راه برای مقابله با کج خلقی در کودکان، متوقف کردن کودک در اولین مرحله ممکن است. در اینجا به چند روش اشاره می کنم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۶ ، ۱۱:۵۵
khademoreza kusar