مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۱۰۴ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

آنچه که نظام طاغوت بر سر این کشور و این ملت آورد، در طول سالهای متمادی حاکمیت سیاه و ننگین خود، حقیقتاً یکی از فصول تلخ تاریخ ماست.

یکی از همین فعالیتهای فاجعه آمیز، قضایای هفدهم دی بود که در زمان رضاشاه اتفاق افتاد. طبق نقشه ی دشمنان اسلام و ایران، به کمک روشنفکران آن روزِ متصل به دربار پهلوی، تصمیم گرفتند که زن ایرانی را از دائره ی عفاف و حجاب خود بیرون کنند و این نیروی عظیم ایمانی را که به برکت عفاف، زن همواره در جوامع مسلمان وجود داشته است، نابود کنند و بر باد بدهند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۲۴
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۲۲ ق.ظ

سرپیچی از اهل بیت علیهم السلام

ابی حمزه می گوید: حضرت علی بن الحسین علیه السلام از ما پرسید: برترین سرزمین ها کدام است؟ گفتم: خدا و رسول و فرزند رسول بهتر می داند، فرمود: بهترین مکان ها بین رکن و مقام است، اگر مردی به مانند نوح، نهصد و پنجاه سال در آن مکان روز را به روزه و شب را به عبادت سپری کند؛ ولی عبادتش همراه پذیرش ولایت ما نباشد، از عبادات خود بهره ای نخواهد برد «[1]».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۲۲
khademoreza kusar

* آبروی ری

ری مرکز بسیار مهمّی از لحاظ علمی و فرهنگی در تاریخ ماست و سرسلسله ی بزرگان هم -جناب عبدالعظیم- با این که اهل ری نیست، اما حقّاً و انصافاً به ری و تاریخ ری آبرو داد و حقّ عظیمی به گردن همه ی تهرانیها و اهل ری دارد.[1]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۲۰
khademoreza kusar

این زندگی میگذرد؛ لذات و سختی هایش همه به طرفةالعینی میگذرد. شما در دوره ی جوانی، این حرف را درست نمیفهمید. انسان در دوران جوانی خیال میکند دنیا ثابت است، ساکن است، همیشه همین جور است؛ به سن ما که رسیدید، یک نگاه میکنید، می بینید دنیا عجب سریع میگذرد؛ چشم به هم میزنید، گذشته. خب، آن طرف: «و انّ الدّار الأخرة لهی الحیوان» زندگی و حیات، آنجاست. «ذلک الّذی یبشّر الله عباده» که امروز در آیات کریمه میخواندند - بشارتهای الهی آنجاست. هم برای آنجا، هم برای حفظ عزت کشور و پیشرفت کشور، وضع حجاب را، وضع عفاف را، وضع تقیدات و پایبندی را خانمها باید مراقبت کنند؛ این وظیفه است. خودنمائی و جلوه فروشی، یک لحظه است و آثار سوء آن برای کشور، برای جامعه، برای اخلاق، حتّی برای سیاست، آثار مخرب و ماندگار است؛ در حالی که ملاحظه ی عفاف، ملاحظه ی حدود شرعی در رفتار و حرکات بانوان، اگر چنانچه سختی ای داشته باشد، سختیِ کوتاهی است، اما آثارش، آثار عمیق و ماندگاری است. خود خانمها خیلی باید مراقبت کنند مسئله ی حجاب را، مسئله ی عفاف را؛ وظیفه ی آنهاست، افتخار آنهاست، شخصیت آنهاست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۸
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۷ ق.ظ

سبک شمردن نماز

ابوبصیر می گوید: به خاطر تسلیت نسبت به شهادت حضرت صادق علیه السلام با ام حمیده ملاقات کردم، بس ام حمیده گریه کرد من نیز از گریه او گریستم، به من گفت: اگر به وقت شهادت امام حاضر بودی برنامه عجیبی می دیدی، حضرت به هنگام انتقال از این عالم، دیده باز کرد و فرمود: بین من و هرکس خویشاوندی هست در کنار من حاضر کنید، همه را حاضر کردیم، رو به همه آنان فرمود: کسی که نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی رسد «[1]».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۷
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۵ ق.ظ

عقوبت رد سائل

حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی که بنیامین با برادرانش به کشور مصر رفت، یعقوب صدا کرد: خداوندا، آیا به من رحم نمی کنی، که چشمم را کور کردی (در فراق یوسف) و فرزندم یوسف را از من گرفتی. حالا بنیامین هم می خواهد از من دور شود؟

خداوند به یعقوب وحی فرمود: اگر آنها مرده باشند، هر آینه آنها را زنده می کنم و تو را به آنها می رسانم. ولی آن گوسفندی را به یاد آور که کشتی و کباب کردی و خوردی و فلان گدایی در همان روز به دم در خانه تو آمد، چیزی از آن گوسفند به وی ندادی.

شیخ کلینی گفته: در روایت دیگر، یعقوب علیه السلام بعد از آن قضیه دستور داد هر روز صبح منادی ندا دهد، هر کس در یک فرسخی خانه یعقوب هست، برای غذای روزانه به دم خانه یعقوب بیاید و وقتی که شب می شد باز منادی ندا می کرد، هر کس شام می خواهد به خانه یعقوب بیاید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۵
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۳ ق.ظ

حکمت الهی و استغفار به درگاه الهی

حضرت موسی علیه السلام فقیری را دید که از شدت تهیدستی، برهنه روی ریگ بیابان خوابیده است. چون نزدیک آمد، او عرض کرد: ای موسی! دعا کن تا خداوند متعال معاش اندکی به من بدهد که از بی تابی، جانم به لب رسیده است.
موسی برای او دعا کرد و از آنجا (برای مناجات به کوه طور) رفت.
چند روز بعد، موسی علیه السلام از همان مسیر باز می گشت دید همان فقیر را دستگیر کرده اند و جمعیتی بسیار در گرد او اجتماع نموده اند، پرسید: چه حادثه ای رخ داده است ؟
حاضران گفتند: تا به حال پولی نداشته تازه گی مالی بدست آورده و شراب خورده و عربده و جنگجوئی نموده و شخصی را کشته است. اکنون او را دستگیر کرده اند تا به عنوان قصاص، اعدام کنند!
خداوند در قرآن می فرماید: (اگر خدا رزق را برای بندگانش وسعت بخشد، در زمین طغیان و ستم می کنند)
پس موسی علیه السلام به حکمت الهی اقرار کرد، و از جسارت و خواهش خود استغفار و توبه نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۳
khademoreza kusar

سید الکریم عبدالعظیم حسنی، نمونه زیبایی از اسوه های علم و عمل در این مکتب توحیدی است. در عظمت خـُلق عـظیم و قلب سلیمِ این سید کریم همین بس که امامان معصوم معاصرش و تمامی تذکره نویسان، او را ستوده اند و تاریخ نگارانِ دوست و دشمن حتی یک مورد انحراف و اعوجاج و یک نقطه سیاه در زندگانی اش نیافته اند و در طول تـاریخ، او را بـه جلالت قدر ستوده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۱۱
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۰۸ ق.ظ

حمزه (ع) عموی پیامبر (ص)

سلام بر تو ای عموی رسول خدا که درود خدا بر او آلش باد! سـلام بـر تو ای بهترین شهید راه اسلام! سلام بر تو ای شیر خدا و شیر رسول خدا! گواهی می دهم که تو در راه دین خدای عزّ و جل به جهاد پرداختی و جان خود را نثار و رسول خدا را یـاری کـردی و به آنچه نزد خداست، مشتاق بودی.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۹:۰۸
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ق.ظ

نفوذ به کشورها با شعارهای زیبا

گزارشی از نشست بررسی سند توسعه‌ی ۲۰۳۰ در مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی

نفوذ به کشورها با شعارهای زیبا

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پس از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با معلمان پیرامون سند آموزشی ۲۰۳۰، سرانجام اجرای این سند آموزشی در جلسه‌ی (۱۳۹۶/۰۳/۲۴) شورای عالی انقلاب فرهنگی لغو شد. اما این سند، تنها بخشی از یک برنامه جامع و فراگیر بوده است. همان‌طور که رهبر انقلاب در دیدار با اساتید دانشگاه نیز به آن اشاره کرده و فرمودند: «این جزئی از یک سند بالادستیِ سازمان ملل -سند توسعه‌ی پایدار- است که یک بخش آن همین سند ۲۰۳۰ مربوط به آموزش‌‌وپرورش است. در واقع آنچه اینها در این سند توسعه‌ی پایدار -که از جمله این سند ۲۰۳۰ در آن هست- طرّاحی دارند می‌کنند و دست‌اندرکار هستند، این است که یک منظومه‌ی فکری و فرهنگی و عملی برای همه‌ی دنیا دارند جعل میکنند.» بر همین اساس روز چهارشنبه (۱۳۹۶/۰۴/۱۴)، نشستی با هدف بررسی سند توسعه‌ی ۲۰۳۰، ماهیت و هدف از ترویج و تبلیغ آن توسط سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی نظیر سازمان ملل متحد و یونسکو و اثرات اجرایی شدن آن در کشور، در مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی، با حضور صاحب‌نظرانی چون حجت‌السلام دکتر پارسانیا، دکتر عادل پیغامی، دکتر انتظاری، دکتر کرمی، دکتر سماواتی و سرکار خانم دکتر روح‌افزا و سرکار خانم دکتر آیت‌اللهی برگزار شد. پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR گزارشی مشروح از این نشست را ارائه می‌کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ تیر ۹۶ ، ۰۸:۵۴
khademoreza kusar