مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۷۵ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۳۹ ق.ظ

هفت سال حبس

هفت سال حبس

مرحوم آیت الله سید محمد باقر مجتهد سیستانی، پدر آیت الله العظمی حاج سید علی سیستانی، دامت برکاته، در مشهد مقدّس، برای آن که به محضر امام زمان (عج) شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا را چهل جمعه، هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند.

ایشان می فرمود: «در یکی از جمعه های آخر، ناگهان، شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک به آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم، می تابید. حال عجیبی به من دست داد و از جای برخاستم و به دنبال آن نور، به در آن خانه رفتم. خانه کوچک و فقیرانه ای بود که از درون آن، نور عجیبی می تابید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۰۸:۳۹
khademoreza kusar
شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۲۱ ق.ظ

مناجات بسیار زیبای حضرت علی (علیه السلام)

مناجات بسیار زیبای حضرت علی (علیه السلام)

اللهم انی اسئلک الامان یوم لا ینفع مال و لابنون الا من اتی الله بقلب سلیم و اسئلک الامان یوم یعض الظلم علی یدیه یقول یالیتنی اتخذت مع الرسول سبیلا و اسئلک الامان یوم یعرف المجرمون بسیماهم فیوخذ بالنواصی و الاقدام و اسئلک الامان یوم لایجزی والد عن ولده و لا مولود هو جاز عن والده شیئا ان وعد الله حق و اسئلک الامان یوم لا ینفع الظالمین معذرتهم و لهم اللعنه و لهم سوء الدار و اسئلک الامان یوم لاتملک نفس لنفس شیئا و الامر یومئذ لله و اسئلک الامان یوم یفر المرء من اخیه و امه و ابیه و صاحبته و بنیه لکل امری منهم یومئذ شان یغنیه و اسئلک الامان یوم یود المجرم لو یفتدی من عذاب یومئذ ببنیه و صاحبته و اخیه و فصیلته التی توویه و من فی الارض جمیعا

ای خدا از تو می خواهم امان بده مرا روزیکه نه مال نفع دارد و نه فرزند مگر قلب پاک خداوندا از تو می خواهم مرا امان بده روزیکه ظالم از پشیمانی و حسرت انگشت به دندان می نماید و می گوید: ای کاش من با رسول حق صلی الله علیه و آله راه طاعت پیش می گرفتم ای خدا از تو سوال می کنم امان بدهید روزیکه گنه کاران بسیمایشان شناخته می شود پس موی پیشانی آنها را با پاهایشان بگیرند و در آتش دوزخ افکنند و از تو ایمنی می کنم در روز سختی که نه پدری بجای فرزند و نه فرزندی بجای پدر جزا و کیفر شود البته آن روز وعده خدا حق است و حقیقت و از تو درخواست ایمنی می کنم در روز سختی که مردم ظالم ستمگر عذر آنها پذیرفته نمی شود و عذرشان نفعی ندارد و بر آنان لعن خدا است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۰۸:۲۱
khademoreza kusar
شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۹ ق.ظ

حبیب با محبوب در آخرت

حبیب با محبوب در آخرت

«وَلَو انَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ».[1]

از روایات مسلّمه است که حضرت علی علیه السلام می فرماید: اگر شخصی سنگی را دوست داشته باشد، خداوند او را با آن سنگ محشور می سازد.

عالم محبّت خیلی عجیب است «وَالْهَوی یأْتی بِکلِّ غَریبَةٍ» همان جاذبه محبّت، حبیب و محبوب را جمع خواهد کرد، هر چند محبوب در درجات خیلی عالی و محبّ در درجات نازله باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۰۸:۱۹
khademoreza kusar
شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۱۲ ق.ظ

اجر و پاداش مراسم روضه خوانی

اجر و پاداش مراسم روضه خوانی
یکی از راه های توسل زیارت است یا از راه دور یا نزدیک. علامت مومن محبت به خداست. باید به اهل بیت وصل بشویم تا آنها دست ما را بگیرند. یکی از مصادیق توسل اقامه ی عزاداری است.

ما را نمانده است دگر وقت گفتگو تا درد خویش با تو بگوییم مو به مو،از خوار گرچه گرد بحرم پاک کردی تا شام و کوفه راه درازیست پیش رو، خون گوشواره ها زده بر گوش های مان صد بغض مانده جای گلوبند برگلو، تنها گذاشتیم تنت را و می رویم اما سر تو همسفر ماست کوه به کوه، بی تاب نیستیم خداحافظت پدر بی آب نیستیم خداحافظت عمو.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۰۸:۱۲
khademoreza kusar

مخاطب اول

در چندروز گذشته بحث در مورد نقض عهد آمریکا درباره برجام بالا گرفته است. این موضوع حتی در صحبت‌های رکس تیلرسون، وزیرخارجه‌ی آمریکا نیز مطرح شده است. این فضاسازی در حالی است که ایران مطابق گزارش رسمی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، به همه‌ی تعهداتش بر اساس متن برجام عمل کرده است. براساس گزارش نیویورکر از دیدار اخیر وزرای خارجه‌ی ایران و ۱ ۵، وزیرخارجه‌ی کشورمان در ابتدای این نشست فهرستی از گلایه‌های ایران را طرح کرده و گفته است ایالات متحده آن‌طور که در توافق هسته‌ای مقرر شده، تحریم‌ها را رفع نکرده و ما هنوز نمی‌توانیم در انگلیس یک حساب بانکی باز کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۶ ، ۰۸:۰۹
khademoreza kusar
پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۸ ب.ظ

حکایتی از عالم برزخ

حکایتی از عالم برزخ

محدث قمی آورده است:

از اربعینیات فاضل و عارف کامل، قاضی سعید قمی ره نقل شده که فرمود: به ما رسیده از کسی که ثقه و محل اعتماد است از استاد و اساتید ما شیخ بهاء الملة والدین العاملی قدس سره که روزی رفت به زیارت بعض ارباب حال که در مقبره ای از مقابر اصفهان مأوی گزیده بود. آن شخص عارف به شیخ گفت: من در این قبرستان قبل از این روز امر قریبی مشاهده کردم و آن امر این است که دیدم جماعتی جنازه ای را آوردند در این قبرستان دفن کردند در فلان موضع و رفتند چون ساعتی گذشت بوی خوشی شنیدم که از بوهای این نشأه نبود متحیر ماندم براست و چپ خود نظر کردم تا بدانم که این بوی خوش از کجا آمد که ناگاه دیدم جوان خوش صورتی در لباس ملوک است می رود نزد آن قبر پس رفت تا رسید به آن قبر. من تعجب بسیار کردم از آمدن او نزد آن قبر پس چون نشست نزد آن قبر دیدم مفقود شد گویا داخل در قبر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۱۶:۲۸
khademoreza kusar
پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ

وفای سگ عجیب است

وفای سگ عجیب است

مرحوم آیت الله بلادی نقل کرده که یکی از بستگانم چند سال در فرانسه برای تحصیل رفته بود، نقل کرد که در پاریس خانه کرایه کردم و سگی را برای پاسبانی نگاه داشته بودم شبها درب خانه را می بستم و سگ نزد در می خوابید و من به کلاس درس می رفتم و بر می گشتم و سگ هم با من داخل خانه می شد. یک شبی برگشتن به خانه طول کشید و هوا هم سرد بود به ناچار پشت گردنم با پالتوام بالا آوردم گوشها و سرم را پوشاندم و دستکش در دست کرده و صورتم را گرفتم به طوری که تنها چشمم برای دیدن راه باز بود با این هیئت درب خانه آمدم تا خواستم قفل را باز کنم سگ زبان بسته چون هیئت خود را تغییر داده بودم و صورتم را پوشیده بودم مرا نشناخت و به من حمله کرد و دامن پالتوام را گرفت فوراً صورتم را باز کردم و صدا زدم تا مرا شناخت با نهایت شرمساری به گوشه ای از کوچه خزید در خانه را باز کردم آنچه اصرار کردم داخل خانه نشد به ناچار در رابستم و خوابیدم صبح که به سراغ سگ آمدم دیدم مرده است دانستم که از شدت حیا جان داده است این عمل یک حیوان بوده ندانسته انجام گرفت از شدت خجالت جان داد که چرا مرتکب این عمل شدم[1]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۱۶:۲۲
khademoreza kusar
پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۲ ب.ظ

خودتان را به هلاکت نیندازید

خودتان را به هلاکت نیندازید

خودتان را به هلاکت نیندازید

اگر کسی احتمال دهد که حسین علیه السلام در حرکت به کربلا نمی دانست کشته می شود غلط است، چون علاوه بر اخباری که از جد و پدرش داشت خودش از کشته شدن خود در موارد متعدد خبر داد. حالا شبهه ای که بعضی از علمای عامه مطرح کرده اند و در ذهن برخی از عوام هم ممکن است بیاید، این است که مگر نه این که در قرآن می فرماید: «... وَلا تُلْقُوا بِایدیکمْ الَی التَّهْلُکةِ. ..» به دست خود، خودتان را به هلاکت نیندازید. پس چطور حضرت با این که می دانست کشته می شود رو به سمت کربلا رفت؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۱۶:۲۲
khademoreza kusar
پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۴ ب.ظ

حسین (ع) تنها هدف را دنبال می کند

حسین (ع) تنها هدف را دنبال می کند

حسین (ع) تنها هدف را دنبال می کند

حسین علیه السلام مانند جدش پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم که از اوّل بعثت تا آخرین لحظه عمرش هدفش خدا و اعلای کلمه توحید بود هرچه منافی با این هدف بود با آن مبارزه کرد.

بنا به روایتی که در «حیوةالقلوب» مجلسی و غیر آن می باشد مشرکین مکه به ابوطالب گفتند به برادرزاده ات بگو، اگر خواهان مال هستی ما از میان خود آنقدر مال برایت جمع می کنیم که تو نخستین ثروتمند جزیرةالعرب شوی، اگر ریاست می خواهی ما حاضریم تو را رئیس کنیم و اگر زن می خواهی زیباترین دختران از شریفترین قبایل عرب را برایت خواستگاری و به تو تزویج می نماییم دست از این دعوت و بدگویی به بتها بردار.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۱۶:۱۴
khademoreza kusar
پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۴:۱۲ ب.ظ

ایمنی از مکر خداوند

                   

ایمنی از مکر خداوند
آیا اهل آبادیها ایمن هستند از اینکه عذاب ما شبانه و در حالیکه آنها در خوابند به سراغشان آید؟ آیا اهل آبادیها ایمن هستند از اینکه عذاب ما روز و در حالیکه آنها سرگرم بازی هستند به سراغشان آید؟ آیا آنها از مکر الهی غافلند؟ در حالیکه جز زیانکاران کسی از مکر الهی غافل نخواهد بود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۶ ، ۱۶:۱۲
khademoreza kusar