مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۱۴۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۵ ق.ظ

روایتی خواهرانه از ۳۶ سال فراق برادر شهیدش

خواهر شهید تازه‌شناسایی‌شده دوران دفاع مقدس شهید «فرمانعلی قربانی» می‌گوید: خیلی دلتنگ برادرم بودم و همیشه به‌نیابت از برادرم بر سر مزار شهدای گمنام می‌رفتم و با هر قدمی می‌گفتم شاید یکی از این‌ها که اینجا خوابیده، برادرم باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۵
khademoreza kusar
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۵ ق.ظ

انفجار در فرودگاه

در دوره آموزشی هم خیلی با ستوان یارها تماس داشتیم، ولی آنها آن قدر برو بیا نداشتند. حالات و رفتار گروهبان نشان می داد که حساب این ستوان یار از بقیه جداست و باید حسابی حرفش را خواند، بالاخره پس از یک ساعت انتظار در آن هوای تفتیده، جناب ستوان یار سر رسید. درست همان طور که حدس می زدم چهره زمخت و عبوسی داشت و چشم هایش را به تقلید از افسران بعثی در پشت عینک دودی بزرگی ـ که بر صورت داشت ـ پنهان کرده بود. با فریاد گروهبان، همه در یک چشم به هم زدن خبردار ایستاده و گوش هایمان را برای شنیدن حرف های ستوان یار تیز کردیم. کلامش را با تهدید و توهین و ناسزا شروع کرد و هماهنگ با کلمات تهدیدآمیزش، دست های گنده گوشت آلودش را به شدت بالا و پایین می برد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۵
khademoreza kusar
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۴ ق.ظ

کسی که آقا را قبول ندارد!

خیلی مهمان نواز، با محبت، ساده زیست و به فکر دیگران بود. هنگامی هم که منزل بود، خیلی کمک می‌کرد. به قدری به حضرت آقا ارادت داشت و ولایی بود که یک تابلو درست کرده و جلوی ورودی منزل نصب کرده بود که روی آن نوشته شده بود «هر که دارد بر ولایت بدگمان، حق ندارد پا گذارد در این مکان» و می‌گفت: «کسی که آقا را قبول ندارد، مدیون است که نان من را بخورد. آقا یعنی علی و علی یعنی اهل بیت(ع) و همه این‌ها به هم وصل هستند.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۴
khademoreza kusar
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ق.ظ

زیارت در سیره اهل بیت علیهم السلام

زیارت در سیره اهل بیت علیهم السلام

الف- وجود مطهر فاطمه زهرا علیها السلام هر روز به زیارت قبر پدرش می رفت و گریه می کرد و می فرمود: «پدرم! بر من مصائبی نازل شد که اگر بر روزها نازل می شد مبدل به شب می گشت».[1]

ب- علی علیه السلام برای فاطمه زهرا علیها السلام خانه ای ساخت که نامش بیت الاحزان بود و ایشان بیشتر اوقاتش را در قبرستان بقیع می گذراندند.[2]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۳
khademoreza kusar
دوشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۲ ق.ظ

درمان غضب

درمان غضب

عوامل غضب را می توان در خودبرتر بینی، عجب، شوخی های بیجا، مجادله های بی نتیجه، کینه و حقد، حرص و طمع به افزایش مال و مقام، استهزاء و تمسخر دیگران به مکر و حیله و غیره جستجو نمود.

حضرت امیر علیه السلام کینه را به عنوان عامل غضب معرفی فرموده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۲
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۳۲ ق.ظ

فضیلت و خواص سوره کافرون2

یکصدونهمین سوره قرآن «کافرون»  در مکه نازل شده است و دارای 6 آیه دارد.این سوره را «جحد»(1) نیز می گویند.

سوره «کافرون» چنان فضیلتی دارد که قرائت آن در زمان ها و مکان ها و حالت های مختلف سفارش شده است. معاویة بن عمار می گوید: امام صادق علیه السلام به من فرمود: سوره کافرون را در نمازهای واجب و غیر آن قرائت کن. (2)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۸:۳۲
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۹ ق.ظ

واکاوی صفات و رفتارهای اخلاقی زمینه ساز ظهور

واکاوی صفات و رفتارهای اخلاقی زمینه ساز ظهور
امت اسلام و به ویژه جهان تشیع به دلیل توان بالایی که معارف انسان ساز الهی در اختیار آن قرار داده است، ظرفیت های اخلاقی گسترده ای برای رسیدن به جامعه زمینه ساز ظهور دارد. هدف نوشتار حاضر، شناسایی صفات و رفتارهای اخلاقی زمینه ساز ظهور است که در احادیث به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مطرح شده است. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بوده و به منظور گردآوری داده های لازم برای نیل به اهداف پژوهش، منابع حدیثی موجود و مرتبط با موضوع پژوهش با استفاده از فرم های فیش برداری از منابع، جمع آوری و با شیوه های کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. صفات و رفتارهای اخلاقی مورد تأکید در این پژوهش در سه سطح شناختی، عاطفی و عملکردی و چهار بعد الهی، فردی، اجتماعی و زیست محیطی بررسی شده اند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۹
khademoreza kusar

پژوهشی درباره ارزش زیارت امام حسین علیه السلام
روایاتی که فضیلت زیارت امام حسین(ع) را بیان داشته اند، هرچند در بیان ثواب با هم متفاوت اند، اما در یک نقطه اشتراک دارند و آن، این که آن را برتر از حج و یا عمره دانسته اند، و برخی از آنها ثواب چندین حج را برای زیارت امام حسین(ع) برشمرده اند. در این نوشتار، پس از بیان برخی از این روایات، به چرایی این برتری پرداخته شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۸:۰۷
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ق.ظ

عفو و گذشت

عفو و گذشت

عفو و گذشت از خطاکاران و افرادی که دچار لغزش شده اند از ویژگی های دیگر امام حسین علیه السلام است. آن حضرت با کمال بزرگواری و آغوش باز عذر گنهکاران را پذیرفته و آنان را در جبران خطاهایشان یاری می کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۳
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۵۱ ق.ظ

مهرورزی به یاران

مهرورزی به یاران

رسول خدا صلی الله علیه و آله با خلق زیبا و خصلت مهرورزی افراد را اصلاح نمود و به مقامات عالیه انسانی رسانید. در مقابل مسلمانان نیز در راه تحقق اهداف آسمانی رسول خدا صلی الله علیه و آله از هستی خود گذشتند و به اطاعت محض آن گرامی می پرداختند. نمونه هایی از مهرورزی این یاران عاشق را با هم می خوانیم:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۰۷:۵۱
khademoreza kusar