مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۳۵ مطلب در مهر ۱۳۹۸ ثبت شده است

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۰ ق.ظ

قرآن در کلام رهبری – سوره فرقان آیه 30

قرآن در کلام رهبری – سوره فرقان آیه 30

متن آیه:

وَ قالَ الرَّسُولُ یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً

ترجمه:

وفرستاده (خدا) گفت: «ای پروردگار [من ]! درحقیقت قوم من از این قرآن دوری گزیده اند!»

موضوع:

پیدا شدن لغزش درصورت غفلت از مفاهیم قرآن

کلام رهبر1:

ما مسلمانها باید قرآن را، اسلام را درست بفهمیم و با میزان عقل و خِرَد خودمان و با راهنمایی اندیشه ی بشری و اسلامی، به اعماق تعالیم پیامبراسلام و این پیامها برسیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۸ ، ۰۸:۵۰
khademoreza kusar
سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۰۸:۲۵ ق.ظ

عوامل جلب و زوال نعمت

عوامل جلب و زوال نعمت
خداوند انواع و اقسام نعمت های زمینی و آسمانی را مسخر انسان ها کرده تا با استفاده از آنها در مسیر شدن های کمالی گام بردارند و ضمن خدایی شدن در مقام مظهریت خدایی، همه موجودات را به کمال بایسته و شایسته ایشان برسانند. انسان باید همواره در اندیشه باشد که نعمت های الهی چنان بی حد و حصر است که نمی تواند آنان را به شمارش در آورد چه رسد که شکرگزار آن ها باشد؛ پس می بایست به گونه ای عمل کند که بهترین شکل استفاده از نعمت باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۸ ، ۰۸:۲۵
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۱۴ ق.ظ

سبک زندگی شهید محراب، اشرفی اصفهانی

سبک زندگی شهید محراب، اشرفی اصفهانی
آیت‌الله اشرفی اصفهانی مظهر یک روحانی مسئول ساده زیست بود. زندگی طلبگی او به سختی می‌ گذشت و کتاب ‌های درسی و مطالعاتی‌اش همگی وقفی بود. روایت ‌های حیرت انگیزی از زهد او در دست است. او پس از انقلاب با وجودی که می‌ توانست به مکنتی برسد اما ساده ‌زیست‌ تر از محروم ‌ترین مردمان بود. رهبر معظم انقلاب حضرت خامنه ‌ای می فرماید: وضع داخلی زندگی ‌اش بسیار ساده و متوسط بود. اتاق کتابخانه ایشان را که من دیدم، یک اطاق طلبگی به تمام معنا و یک چیزی شبیه یک شخصیت برجسته موجه که مردم انتظار دارند وضع زندگی‌ اش اینجور باشد؛ مثل یک طلبه حقیقی و این همان چیزی است که در روحانیون برجسته دیده می‌ شود و توصیه امام عزیزمان دائما به روحانیون همین بود که در زندگی شخصی ‌شان از این روش عدول نکنند.»
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۸ ، ۱۱:۱۴
khademoreza kusar

این مواد غذایی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید آلوده‌اند

برخی از مواد غذایی که به خاطر خواصشان برای سلامتی آن‌ها را می‌خرید ممکن است آن‌قدرها که فکر می‌کنید سالم نباشند. در واقع خیلی از آن‌ها ممکن است حاوی موادی باشند که خواصشان را خنثی کنند.

بررسی مواد غذایی
برای حفظ سلامت مواد غذایی یا کاهش آلودگی‌های آن‌‌ها باید از راهکارهایی چون استفاده از مواد غذایی ارگانیک، خرید آن‌ها از جاهای معتبر، پخت قبل از مصرف و... استفاده کرد. در این مطلب به برخی مواد غذایی که بیشتر از آن چه فکر می‌کنید آلوده هستند اشاره می‌کنیم و راهکارهای کاهش آلودگی آن‌ها را نیز ذکر می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۸ ، ۱۰:۰۵
khademoreza kusar

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم(۱)

و الحمد للّه ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی آله الاطیبین الاطهرین المنتجبین سیّما بقیّة اﷲ فی الارضین.

 السّلام علی الحسین و علی علیّ‌بن‌الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین الَّذین بذلوا مهجهم دون الحسین (علیه ‌السّلام).

 اوّلاً تبریک عرض میکنم این مراسم را، این روز را به شما جوانان عزیز و میوه‌های دل ملّت انقلابی ایران و ان‌شاءالله ثمرات شیرین شجره‌ی طیّبه‌ی انقلاب؛ هم به جوانانی که تحصیلاتشان را تمام کردند و درجه گرفتند و به جَرگه‌ی پاسداران انقلاب اسلامی پیوستند و هم به جوانانی که وارد این عرصه شدند و امروز سردوشی گرفتند و ان‌شاءالله تحصیلات خودشان را در این دانشگاهِ بابرکت ادامه خواهند داد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۸ ، ۰۹:۵۸
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۸، ۰۹:۵۷ ق.ظ

چگونه با کودکان بیش‌فعال برخورد کنیم؟


برای کمک به بچه‌های بیش فعال نیازی به خرید اسباب بازی‌های گران قیمت یا مجموعه‌های گسترده لگو ندارید؛ حتی در موارد خفیف نیازی به مصرف دارو هم نیست زیرا بررسی‌ها نشان داده است که برخی از فعالیت‌ها و بازی‌ها تأثیر مستقیمی در کاهش و یا درمان اختلال بیش فعالی دارد که در این مطلب آن‌ها را مرور می‌کنیم.

بیش فعالی
ADHD(بیش فعالی) نوعی اختلال رشد عصبی است که معمولاً در اوایل کودکی و قبل از هفت‌ سالگی بروز می‌کند. ADHD مهار واکنش‌های خود به خودی را برای کودکان دشوار می‌کند، واکنش‌هایی که می‌تواند همه‌ چیز از جمله حرکت، گفتار و گوش دادن را تحت تأثیر قرار دهد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۸ ، ۰۹:۵۷
khademoreza kusar

در منابع دینی شیعیان، وجود امام معصوم در عالم هستی از جایگاه مهم و ویژه ای برخورداراست، که با بررسی آنها می‎ توان گفت: وساطت فیض الهی و ارشاد و دستگیری بندگان خدا از جمله مهم ترین آنها به شمارمی آید و از مقامات ائمه معصومین و اولیای خاصۀ الهی است. این تجلیات قدسی که زمان و مکان در آن تأثیری نخواهد داشت، امروزه، ظهوری متفاوت و آشکار در زیارت اربعین پیدا کرده است، که از جملۀ این تجلیات می توان به اکمال ایمان و بندگی، تجدید عهد و پیمان با ولایت، احیای فرهنگ آزادی خواهی، قیام برای خدا، و اتصال مکتب سرخ حسینی و میعادگاه سبز مهدوی اشاره کرد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۰:۴۸
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۵ ق.ظ

چیستی عزاداری برای امام حسین علیه السلام

پژوهش و تأمّل در چیستی عزاداری بر سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، از جمله مسائل مهم برای هر انسان آزاده ای است که در پی علل و عوامل قیام حضرت سیدالشهدا(ع) است. این نوشتار، با رویکرد دانستن چیستی عزاداری به سیره «علمی» و «عملی» معصومین(ع) می پردازد؛ بدین معنا که به صورت خلاصه و علمی به واژه شناسی کلمات «مأتم»، «ألمَنَاحَه»، «عَزَا»، «ألجَزَع» و ««عَوِیل» می پردازد و سپس با اشاره به «سیره عملی» اهل بیت(ع) وظیفه پیروان آن حضرت را بیان می کند. در پژوهش حاضر مشخص می شود عزاداری کاملاً وجه علمی، دینی، مذهبی و عقلانی داشته و موجب حفظ دین و ولایت الهی است. از نظر تاریخی نیز چهره ای درخشان به خود گرفته و صفحات سفید و نورانی تاریخ، از عشق و علاقه و محبّت درونی مؤمنان و آزادمردان جهان نسبت به عزاداری امام حسین(ع) سرشار است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۰:۴۵
khademoreza kusar

گزارش های متعدّدی، حاکی از حضور جابر بن عبد اللّه انصاری در کربلا در نخستین اربعین شهدا در سال 61 هجری اند. برخی، در این گزارش ها تردید کرده و گفته اند: با توجّه به امکانات آن دوران، سفر از مدینه تا کربلا، پس از دریافت خبر واقعه کربلا، بیش از چهل روز طول می کشیده است. از این رو، جابر نمی توانسته در اربعین اوّل، در کربلا حضور یابد. در پاسخ این تردید، می توان گفت: اوّلًا از کجا ثابت شده که جابر، هنگام واقعه عاشورا، در مدینه بوده است؟ شاید وی آن هنگام، مدینه را به سوی کوفه، ترک کرده بوده است. ثانیا می توان گفت که امکان دریافت خبر شهادت امام حسین علیه السلام و یارانش تا ده روز بعد از واقعه عاشورا وجود دارد و جابر می توانسته در مدّت باقی مانده تا اربعین، خود را به کربلا برساند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۰:۴۳
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۳۹ ق.ظ

دعای ندبه و یاد امام حسین علیه السّلام

یکی از دعاهای بسیار مهم و با ارزش در میان شیعه، دعای «ندبه» است که عاشقان حضرت ولی عصر عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف هر صبح جمعه دور هم گرد آمده و با خواندن آن، با حضرتش تجدید عهد و پیمان می کنند؛ این دعا سندی صحیح دارد و بخش عمده و چشمگیر آن، التجاء به مهدی موعود و تأسّف از غیبت و دردمندی از فراق آن بزرگوار است و بخش هایی از این دعا، مربوط به جدّ بزرگوار امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف سالار شهیدان است؛

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۰:۳۹
khademoreza kusar