مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۷، ۰۸:۰۶ ق.ظ

فوائد استفاده از گل و گلاب

فوائد استفاده از گل و گلاب

در گل و گلاب

حسن بن منذر گوید: وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را به معراج بردند، زمین از دوری حضرت اندوهناک شد و درخت آصف را رویانید، و چون حضرت به زمین بازگشت زمین خوشحال شد و گل سرخ را رویانید، بنابراین هر کس می خواهد بوی پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را استشمام کند، گل سرخ را ببوید.

فردوس از انس روایت کرده است: پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: گل سفید در شب معراج از عرق من خلق شد و گل سرخ از عرق جبرئیل و گل زرد از عرق براق.

و از آن حضرت (علیه السلام): گلاب به آبرو و رونق انسان می افزاید و فقر را می برد.

از ثمالی، از امام (علیه السلام): هر که گلاب به صورت بزند در آن روز فقر و بدی و شومی نبیند، و هر که خواهد گلاب بزند؛ صورت دوستان را گلاب بزند و خدا را رحمت کند و بر پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) درود فرستد.

از امام حسن (علیه السلام) روایت است: پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) دو دست را پر از گل کرد، و به من داد، و فرمود: این سید گلهای دنیا و آخرت است.

نرگس

از حسن بن منذر، از امام (علیه السلام) روایت است: در بو و روغن گل نرگس فضائل و خوبی های بسیار است، چون آتش بر ابراهیم خاموش شد و خداوند آن را سرد و سلامت گردانید، خداوند در آن آتش گل نرگس رویانید و اصل این گل در آنهاست که خداوند عزوجل در آن زمان رویانیده است.

درباره مرزنجوش

انس گوید: پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: بر شما باد به مرزنجوش و آن را ببویید، که برای بینی سودمند است.

و نیز از انس است که گوید: چون گلی به پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) داده می شد آن را می بویید و بر می گردانید مگر مرزنجوش را که رد نمی کرد.

حضرت کاظم (علیه السلام)، پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: مرزنجوش گل خوبی است، گیاهی است در زیر پایه عرش و آبش شفای چشم است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۱/۰۲
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی