مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۴۲ ق.ظ

رمضان و شیطان

رمضان و شیطان

این سؤال، پرسشی بنیادین است که برای هر اندیشمند مسلمان رخ می نماید و پاسخ به آن در گرو کاویدن جنبه های مختلف آن است. در این پرسش سه طرف- خداوند، انسان و شیطان- قرار دارد که به طور مختصر به بررسی آنها می پردازیم:

1- هدف خداوند از آفرینش انسان، رساندن او به کمال است.

2- تبلور کمال انسان، در شناخت خداوند است و معرفت، در گرو عبادت او است. خداوند خود می فرماید: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِیعْبُدُونِ»[1]؛ «جن و انس را تنها برای عبادت خود آفریدم»؛ زیرا با عبادت و شناخت او، کمال انسان تحقق می یابد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۴۲
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۹ ق.ظ

زن فریبکار و امیر کبیر

  

از منظر قرآن کریم فریبکاری و حیله به دیگران از امور ناپسندی است که عواقب وخیم آن، در نهایت دامن گیر خود اشخاص می شود گر چه ممکن است انسان های حیله گر، برای مدت کوتاهی با فریفتن افرادی بتوانند به مقاصد شیطانی خود نائل شوند، امّا بالاخره طرح های فرد فریبکار نقش بر آب خواهد شد. خداوند متعال با اشاره به این حقیقت می فرماید: وَ لا یحیقُ الْمَکرُ السَّیئُ الّا بِاهْلِهِ[1] «مکر ها و اندیشه های بد به جز صاحبش احدی را هلاک نخواهد کرد.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۳۹
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۸ ق.ظ

آداب تلاوت قرآن در ماه رمضان

آداب تلاوت قرآن

برای تلاوت قرآن، آداب خاصّی هست که به بعضی از آنها با استفاده از آیات و روایات اشاره می شود:

1- شخص در حال طهارت و با وضو به تلاوت بپردازد.

2- در حالی که مسواک کرده است، قرآن را تلاوت کند.

3- با صوت زیبا تلاوت کند.

4- با جَهر متوسّط بخواند؛ نه با صدای آهسته باشد و نه با صدای بسیار بلند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۳۸
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۸:۳۶ ق.ظ

فلسفه روزه

فلسفه روزه

روزه دارای حکمت ها و فوایدی است. مهم ترین آنها عبارت است:

1- روزه روح انسان را تلطیف، اراده او را قوی و غریزه هایش را تعدیل می کند و به آدمی در مسیر تقوا و پرهیزگاری کمک می کند.[1]

2- روزه برای برقراری مساوات میان فقیر و غنی است تا مردم با چشیدن طعم گرسنگی، به یاد فقیران و محرومان بیفتند و حق آنان را ادا کنند.[2]

3- روزه آرام بخش دل ها است.[3]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۸:۳۶
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۱۵ ق.ظ

کودکی همنام پدر

                   

فقط یک ماه از بارداری همسرش می گذشت که دل کند و رفت. پسر کوچک او که هشت ماه بعد از شهادت پدر 28ساله به دنیا آمد به یاد پدر "محمد" نامگذاری شد.

پاسدار «شهید محمد عاشوری» متولد 17 اسفند 1358 بود. او فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و از فعالان بسیج دانشجویی بود. او از همان دوران دانشجویی به عضویت گروه "راویان نور" درآمد و بعد از فراگرفتن آموزش های مختلف، در ایام اعزام کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، به عنوان راوی، نسل جوان را با رشادت های رزمندگان اسلام آشنا می کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۱۵
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۰۷ ق.ظ

لحظه دل انگیز ظهور

لحظه دل انگیز ظهور

از دیدنی ترین و جالب ترین لحظاتی که مشتاقان عدالت مهدوی و شیفتگان اهل بیت علیه السلام انتظار آن را می کشند و همواره آرزو دارند که آن لحظات زیبا را ببینند و به جمال دل آرای امید شیعیان و مایه تسلّی بخش محرومان و مستضعفان و ستم دیدگان عالم چشم بدوزند، همان ساعت ظهور و هنگامه حضور رسمی امام مهدی علیه السلام برای اجرای احکام شریعت و گسترش عدالت می باشد. پیشوای پنجم، آن لحظات شورآفرین را این گونه بیان می کند:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۹:۰۷
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۳۲ ق.ظ

الگوی مصرف در سبک زندگی اسلامی

                   

مصرف یکی از شاخص های اصلی سبک زندگی محسوب می شود به طوری که بعضی از صاحب نظران، سبک زندگی را به معنای نحوه مصرف و کیفیت و کمیت آن دانسته اند. لذا الگوی مصرف نقش تعیین کننده ای در سبک زندگی انسان ها دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۳۲
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۳۰ ق.ظ

حجاب، یک انتخاب

اینکه می گویند «دل باید پاک باشد»، بهانه ای برای گریز جاهلانه از همین مصونیت است، وگرنه از دل پاک هم نباید جز «نگاه پاک، رفتار پاک و ظاهر پاک» برخیزد. حجاب بیرونی، نشان و نمای طهارت و عفاف درونی است. عفاف، همان رایحة دل انگیز عطر یاس را دارد، نجیب است و دوست داشتنی، حیف است در مزبلة نگاه های شیطانی رها شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۳۰
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۷:۲۹ ق.ظ

ابووهب اسوه مهربانی و عطوفت

                

ابووهب اسوه مهربانی و عطوفت

عملیات تمام شده بود در گوشه‌ای خسته از کار‌های بسیار نشسته بودم، دیدم بچه‌ها دارند می‌گویند ابووهب آمده است. تا آن زمان ابووهب را ندیده بودم و نمی‌شناختم. چه کسی است؟ وقتی که خوب چشمانم را دقیق کردم سردار شهید حاج حسین همدانی را در مقابل خود دیدم. تا من را دید گفت: فلانی اینجا چه کار می‌کنی؟ گفتم سردار شما اینجا چه کار می‌کنی؟ من هم به همان دلیل اینجا هستم. خندید و در آغوشم گرفت.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۷:۲۹
khademoreza kusar

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان:

به ۳ کشور اروپایی اعتماد نکنید تضمین قطعی ندهند نمی‌شود ادامه داد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفته معلم در دانشگاه فرهنگیان حضور یافتند و در دیدار هزاران نفر از دانشجویان و معلمان، منزلت و جایگاه والای معلمان را همچون معیشت آنان بسیار مهم و نیازمند توجه کامل خواندند و اجرای زمان‌بندی شده سند متقن و جامع تحول آموزش‌وپرورش را بسیار لازم و زمینه‌ساز نوسازی این دستگاه عظیم و سرنوشت‌ساز برشمردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۵:۳۰
khademoreza kusar