مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۲۲۹ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۵۴ ق.ظ

آیا اعتقاد به مهدویت فقط مختص به شیعه است؟؟؟

اعتقاد به مهدى، نه تنها یک باور اسلامى بلکه عنوانی است براى خواسته ها و آرزوهاى همه انسان هاى دردمند و ستمدیده، با کیش و مذاهب گوناگون؛ و همچنین بازده الهام فطرى مردم است . . .

 

اعتقاد به مهدى موعود(ع) مسئه اى است که در تمام ادیان ومذاهب مختلف جهان اعم از وثنیت، کلیمیت، مسیحیت، مجوسیت، اسلام و غیره مطرح بوده و هست؛ بدین معنى که در آخرالزمان، مصلحى ظهور خواهد کرد و به جنایت ها و خیانت ها و تبعیض هاى بشر خاتمه خواهد داد.

آرى، (اعتقاد به مهدى)، نه تنها یک باور اسلامى است که عنوانى مى باشد براى خواسته ها وآرزوهاى همه انسان هاى دردمند و ستمدیده، با کیش و مذاهب گوناگون؛ و همچنین، بازده الهام فطرى مردم است، و با همه اختلافاتى که در عقیده و مذهب دارند، دریافته اند که براى انسانیت در روى زمین، روز موعودى و انسان موعودى خواهد بود؛ که با ظهورش هدف نهایى ادیان الهى تحقق یافته و مسیر آن به دنبال رنجى بسیار، هموارى و استوارى لازم را مى یابد. بنابراین، مسئله مهدویت با سابقه اى دیرینه، ریشه در مذهب دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۵۴
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۴۲ ق.ظ

چگونه می توان امام زمان عج را شناخت؟؟؟ 1

امام مهدی علیه السلام فرمودند:
إنَّهُ لَمْ یَکُنْ لاِحَد مِنْ آبائی إلاّ وَ قَدْ وَقَعَتْ فی عُنُقِه بَیْعَةٌ لِطاغُوتِ زَمانِهِ، و إنّی أخْرُجُ حینَ أخْرُجُ وَ لا بَیْعَةَ لاِحَد مِنَ الطَّواغیتِ فی عُنُقی؛
همانا پدران من (ائمّه و اوصیاء علیهم السّلام)، بیعت حاکم و طاغوت زمانشان، بر ذمّه آن ها بود؛ ولی من در هنگامی ظهور و خروج نمایم که هیچ طاغوتی بر من منّت و بیعتی نخواهد داشت.
بحارالأنوار، ج 56، ص 181

***************************

امام مهدى علیه ‏السلام فرمودند:
وَ أَمّا اَمْوالُکُمْ فَما نَقْبَلُها اِلاّ لِتُطَهَّرُوا فَمَنْ شاءَ فَلْیَصِلْ وَ مَنْ شاءَ فَلْیَقْطَعْ … وَما وَصَلْتَنا بِهِ فَلاقَبُولَ عِنْدَنا اِلاّ لِما طابَ وَ طَهُرَ.
اما اموال شما را نمى‏ پذیریم مگر از آن روى که شما پاک شوید. پس هر که خواهد به ما بپردازد و آن که خواهد دست باز دارد … و آنچه به ما بپردازى، جز آنچه پاک و پاکیزه باشد نزد ما پذیرفته نیست.
[الغیبة، شیخ طوسى، 290.]

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۹:۴۲
khademoreza kusar

دوباره ماه شعبان رسید، ماهی که در آن نورهای درخشانی پا به عالم دنیا گذاشتند و با وجود خود به جهان حیاتی دوباره بخشیدند، از میان این گوهر‌های ناب هستی امام حسین علیه‌السلام و امام عصر(عج) درخشش بیشتری دارند که یکی در سوم شعبان و دیگری در نیمه ماه شعبان گیتی را با آمدنشان نورانی کردند، یکی با نگاه سرخ خویش فداکاری، از جان گذشتن برای دین و پایداری را به ما می‌آموزد و دیگری با نگاه سبزش، امید به آینده، در انتظار عدالت، به دنبال راستی و زیبایی بودن را به ما نوید می‌دهد. این دو امام گرانمایه پیوند‌های ناگسستنی با هم دارند.
امام مهدی(عج) در خَلق و خُلق شبیه جدش امام حسین علیه‌السلام می‌باشد و به دنبال برپایی حق و عدالت در سراسر جهان است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۹
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۳۲ ق.ظ

چرا در یادگیری احکام کوتاهی می کنم؟؟؟؟ 4

احکام مشترک مردان و زنان‏

برخى از احکام مخصوص مردان است مانند اقامه نماز جمعه، مرجعیت، قضاوت، امام جماعت براى مردان و برخى از احکام مخصوص‏ زنان است مانند بعضى از غسل ‏ها و برخى از احکام بین زنان و مردان مشترک است همچون:
۱. وکالت در اجراى عقد ازدواج.
۲. ذبح حیوانات.
۳. نبایت در کارهاى واجب و مستحبى.
۴. اجیر شدن براى خواندن نماز و گرفتن روزه.

تشابه نماز قضا با نماز ادا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۳۲
khademoreza kusar

وصیت نامه شهید اسدالله حسنوند

خداوندا! این بار روی زیبایت را به من بنما و مرا دیگر زنده به خانه و کاشانه ام برنگردان  که دلم می خواهد که در آخرین لحظه های زندگی ام بدنم و جسمم آغشته به خون در راه تو به دست پدر و مادر و همسر و فرزندان کوچکم برسد و طومار دفترچه هستی ام با چنین برنامه ای بسته شود که خود این راه را با دل و جان پذیرایم.



بسم الله الرّحمن الرّحیم

«ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بأن لهم الجنه یقتلون فی سبیل الله فیقتلون و یقتلون» سوره توبه آیه 111

«خدا جان و مال اهل ایمان را به بهای بهشت خریداری کرده، آنهایی که در راه خدا کارزار می کنند پس می کشند و کشته می شوند.»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۱۷
khademoreza kusar
دوشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۱۳ ق.ظ

نهج البلاغه را چه کسانی می خوانند؟؟؟ 1

حاج آقا حسینی: بسم الله الرحمن الرحیم خطبه‌ی 64 حضرت علی در مقدمه‌ی این خطبه شش دستور به همه‌ی مومنین می‌فرماید یک وَ اتَّقُوا اللَّهَ عِبَادَ اللَّهِ بندگان خدا تقوا داشته باشید دوم وَ بَادِرُوا آجَالَکُمْ بِاءَعْمَالِکُمْ خیلی تعبیر لطیفی است بر مرگتان پیشی بگیرید یعنی زودتر برویم به استقبال مرگ؟ با چه پیشی بگیریم؟ با کار خوب اگر کارهای آدم خوب باشد دیگر مرگ برایش مهم نیست کی بیاید ما جلوتر هستیم اگر عمل انسان صالح باشد خدا رحمت کند مرحوم آیت الله بهجت رضوان الله علیه فرمودند شبی که مرحوم آیت الله طالقانی می‌خواست از دنیا برود ما رفتیم در حجره اش ایشان شاگرد آیت الله شیخ مرتضی طالقانی بود به قدری سر حال شاداب بود تا دیر وقت فرمود بروید شب آخرم است فردا خبر مرگ من را می‌شنوید عین عبارت آیت الله بهجت است فرمودند صبح که آمدیم جنازه‌ی ایشان را دیدیم مثل عروس در حجله بود او پیشی گرفت دیگر برایش

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۱۳
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۱۹ ق.ظ

شعر و قصه ی قشنگ برای کودکان قشنگ!!!!!!!!!!!!

مهربان باش، مثل خدا




وقتی قرآن خواندن پدربزرگ تمام می‌شود من قرآن را از او می‌گیرم، آن را می‌بوسم و سرجایش می‌گذارم. من این کار را خیلی دوست دارم. پدربزرگ و من همیشه با دست‌های تمیز قرآن را به دست می‌گیریم.

یک روز بعد از اینکه پدربزرگ قرآن خواند، آن را به من داد تا سرجایش بگذارم. حسین با توپ توی اتاق آمد و مرا دید که قرآن را می‌بوسم. توپ را روی زمین انداخت و خواست قرآن را از من بگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۱۹
khademoreza kusar

گاهی به اشتباه کودکان را بزرگسال می پندارید و با آنها با گوشه و کنایه سخن می گویید، فکر می کنید آنها استعاره را خوب می فهمند در حالیکه بهترین حالت این است که با آنها ساده و با زبان خودشان سخن بگویید.

فراوری:ه. منفرد

آنها نیاز دارند که محبت شما را به گوش بشنوند. نگویید بچه لوس می شود. کودک حتی نیاز دارد که امنیت را بشنود. بنابراین همدردی ، محبت و امنیت باید در کلمات تان جاری باشد، کودک، دوست، آشنا و همسر شما نیست که بگویید خودش باید بفهمد! شما باید با بیان بعضی از جملات، خیلی از مفاهیم را به او بفهمانید زیرا جملاتی هستند که هر کودکی نیاز به شنیدن آنها دارد. برای اینکه بدانیم، کدام یک از جمله های شما نقش حیاتی مثبتی در زندگی فرزندتان دارد به پیشنهادهای ما فکر کنید.

دوستت دارم

بیان جمله «نمی بخشمت» باعث نمی شود کودک متنبه شود بلکه مجددا به او احساس گناه و سرزنش را هدیه می کند و او چون نمی داند چطور با احساس گناه کنار بیاید دست به لجبازی های بیشتر می زند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۱۱
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۴ ق.ظ

به نظر جوانان چه نیازهایی دارند و چرا مسئولین...؟؟؟؟ 2

قدردانی از فرصت جوانان

همه ی جوانان را به قدردانی از فرصت بی نظیر جوانی و حفظ پاکدامنی و عفت وتلاش و کار در این دوران بی نظیر و درخشان عمر آدمی توصیه می نمایم.(10)

اقامه ی امر به معروف و نهی از منکر

جوانان در محیط خودشان، امر به معروف و نهی از منکر کنند. چرا این واجب -امر به معروف و امر به کار خوب- در جامعه ی اسلامی هنوز اقامه نشده است؟
نگویید به من چه؛ او هم نمی تواند بگوید به تو چه؛ اگر هم گفت، شما اعتنا نکنید.
بعضی ها خیال می کنند تا منکری دیده شد باید با مشت به سراغش بروند! نه، ما سلاحی داریم که از مشت کارگرتر است. آن چیست؟
زبان از مشت خیلی کارگرتر و نافذتر و مؤثرتر است، مشت کری نمی کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۰۴
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۸:۰۰ ق.ظ

از نگاه شما چه سنت هایی در ازدواج ...؟؟؟؟

هشت سنت غلط ازدواج از نگاه رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی‌ها و مناسبت‌های مختلف به آسیب‌شناسی مشکلات فراروی جوانان برای ازدواج پرداخته‌اند. ایشان معتقدند موانع «فرهنگی»، بخش قابل توجهی از این مشکل اجتماعی را به خود اختصاص داده است و جوانان، خانواده‌ها و مسئولان مربوط باید در جهت رفع این موانع تلاش کنند. ایشان در آخرین اظهار نظر رسمی درباره‌ی این موضوع در دیدار دانشجویی ماه رمضان امسال فرمودند: «بعضى از تصورات و سنت‌هاى غلط در مورد ازدواج وجود دارد که اینها دست‌‌وپاگیر است، مانع از رواج ازدواج جوان‌ها است؛ این سنت‌ها را باید عملاً نقض کرد. شما که جوانید، مطالبه‌‌گرید، پرنشاطید، پیشنهادکننده‌‌ى نقض خیلى از عادت‌ها و سنت‌ها هستید، به نظر من این سنت‌هاى غلطى را هم که در زمینه‌‌ى ازدواج وجود دارد، بایستى شماها نقض کنید.»
جدول و متن زیر به هشت مورد از این سنت‌های غلط که مورد تصریح رهبر انقلاب اسلامی قرار گرفته، می‌پردازد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۸:۰۰
khademoreza kusar