مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

جمعه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۲۷ ب.ظ

هوا داران امام زمان (عج)

به احترام غم مادرت بیا مهدی(عج)
به قدر عمر کم مادرت بیا مهدی(عج)
به چادری که شده پرچم عزاداری
به پرچم علم مادرت بیا مهدی(عج)
.
.
.
مهدی(عج) جان بیا...


۷ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۲۷
khademoreza kusar
يكشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۴۸ ق.ظ

صلوات شیرین تر از عسل

شیرینی عسل

روزی حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) و امیر مؤمنان علی (علیه السّلام) در میان نخلستانها نشسته بودند که زنبور عسلی شروع کرد دور پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) چرخیدن . پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فرمود : یا علی! می دانی این زنبور چه می گوید؟

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۸
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ

عوامل سلب توفیق نماز صبح و نماز شب چیست؟

نماز شب

امروز هم مثل روزای پیش نماز صبحم قضا شد در صورتی که ساعتم را برای پیش از اذان تنظیم کرده بودم که مثلا برای نماز شب بیدار شوم هر وقت انسان های با ایمان و مؤمن رو میبینم که چقدر به نمازهای واجب و مستحب اهمیت میدن با خودم عهد میکنم هرگز نگذارم نمازم قضا بشه و وقتی از فضایل و برکات نماز شب میشنوم مدهوش میشم با خودم میگم تا کی خواب و تن پروری؟ از امشب نماز شب رو شروع میکنم و هرگز ترکش نمیکنم با انگیزه دو چندان ساعت رو تنظیم میکنم و میخوابم با ذکر و قول و قرار با خدا به رختخواب میرم هنوز چیزی نگذشته که ساعت زنگ میزنه اه چقدر زود گذشت چشمامو نیمه باز میکنم و ساعتو برای چند دقیقه بعد تنظیم میکنم وای که دل کندن از این خواب شیرین چقدر سخته با خودم میگم حالا امشب خیلی خستم همون نماز صبحمو بخونم هنر کردم. وقتی چشمامو باز میکنم میبینم  نماز صبحم نیز قضا شده و الان مدتهاست این شده برنامه من تا جایی که خودمو به فراموشی میزنم که ساعتم رو حتی برای نماز صبح تنظیم کنم و یا از خانواده بخام که بیدارم کنند بارها با خودم فکر کردم که چرا من که هم اهمیت نماز رو میدونم هم فضیلت و برکاتش رو و هم از ته دل تصمیم میگیرم چی میشه هرگز موفق نشده ام؟!

میدانم برای خیلی از شما عزیزان هم چون من این پرسش پیش آمده پس با هم به تعدادی از علل سلب توفیق نماز شب و صبح اشاره میکنیم و میکوشیم راه حلی برایشان بیابیم .

عوامل سلب توفیق از نماز صبح و همچنین نماز شب به دو گروه عمده دسته بندی می شود :

 

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۱۲
khademoreza kusar