مجید تربت زاده : «محمد رضا» روی منبر ، اول مسأله شرعی گفت ، خطبه ای از امیر المؤمنین را خواند و بعد هم رفت سراغ روضه مختصر. از منبر که پایین آمد بدجوری عرق کرده بود . تا خواست روی زمین بنشیند، پیرمردی کنار گوشش گفت : منو می شناسی آشیخ؟
معلم ، همان روز اول با بچه ها اتمام حجت کرد که: من می خوام اول از همه نماز خوندن شما رو درست کنم...چند نفر بلدن حمد و سوره بخونن؟ چند نفری دست بلند کردند ، دست و پا شکسته خواندند تا نوبت به «محمد رضا» رسید. پیش تر در خانه حمد و سوره را خوب یاد گرفته بود اما با ترس و لرز شروع به خواندن کرد. خواندنش که تمام شد، معلم انگار گل از گلش باز شد. خندید ، دستی به سر «محمد رضا» کشید و گفت : آفرین...آفرین...تو یک روز ملّا می شوی.
رمز دوام یا آداب همسرداری
آیت الله محی الدین حائری شیرازی
فهرست
سخن ناشر……………………………………………………………………………………………………………………..
ازدواج پیوند آسمانی…………………………………………………………………………………………………….
همراهی و همدلی………………………………………………………………………………………………………….
موازین الهی،پایه همدلی……………………………………………………………………………………………….
خودخواهی،آفت همدلی……………………………………………………………………………………………….
رابطه باخدا،مشکل گشای دشواری های خانوادگی…………………………………………………..
پیوند خانوادگی،پوشش از گناه………………………………………………………………………………….
رابطه انگیزه انتخاب همسر با دوام پیوند خانوادگی…………………………………………………
نرمی انتقاد وخشونت ایراد……………………………………………………………………………………….
شدت با کفار و رحمت با مؤمنین……………………………………………………………………………..
جای پای شیطان………………………………………………………………………………………………………
انس و اعتماد، برکت ازدواج………………………………………………………………………………………
انصاف اساس اعتماد…………………………………………………………………………………………………..
تکیه بر خوبی ها……………………………………………………………………………………………………….
دانلود
http://haerishirazi.com/wp-content/uploads/2014/12/adab-hamsardari.pdf
پاسخ
بر اساس روایاتی که در کتاب های شیعه و اهل سنت نقل شده است ، رسول خدا صلی الله علیه وآله برای امام حسین علیه السلام در جمع صحابه روضه خوانی کرده و صحابه نیز گریه کرده اند که در این مجال به ذکر آن می پردازیم:
مرحوم سید بن طاووس در این خصوص چنین نقل می کند:
... خرج النبی صلی الله علیه وآله وسلم فی سفر له فوقف فی بعض الطریق واسترجع ودمعت عیناه فسئل عن ذلک . فقال : هذا جبرائیل علیه السلام یخبرنی عن أرض بشط الفرات یقال لها کربلاء یقتل علیها ولدی الحسین ابن فاطمة علیه السلام فقیل له : من یقتله یا رسول الله ؟ فقال : رجل اسمه یزید لعنه الله وکأنی أنظر إلی مصرعه ومدفنه ، ثم رجع من سفره ذلک مغموما فصعد المنبر فخطب ووعظ والحسن والحسین علیهما السلام بین یدیه فلما فرغ من خطبته وضع یده الیمنی علی رأس الحسن ویده الیسری علی رأس الحسین ، ثم رفع رأسه إلی السماء وقال : ( اللهم إن محمدا عبدک ونبیک وهذان أطائب عترتی وخیار ذریتی . وأرومتی ومن أخلفهما فی أمتی وقد أخبرنی جبرائیل علیه السلام أن ولدی هذا مقتول مخذول . اللهم فبارک له فی قتله واجعله من سادات الشهداء اللهم ولا تبارک فی قاتله وخاذله . ) قال : فضج الناس فی المسجد بالبکاء والنحیب ، فقال النبی صلی الله علیه وآله وسلم أتبکونه ولا تنصرونه.
قرآن، بخصوص متعرّضِ حکم تعمیر قبور نشده است، ولی در عین حال، میتوان حکم موضوع را از کلیاتی که در قرآن وارد شده، استفاده نمود. اینک بیان این قسمت:
قرآن مجید تعظیم شعائر الهی را نشانه تقوای قلوب و تسلّط پرهیزگاری بر دلها می داند، آنجا که می فرماید:
«وَمَنْ یعَظِّمْ شَعائِرَ اللهِ فَاِنَّها مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ»[1]
«هر کس شعائر الهی را تعظیم و تکریم کند، آن نشانه تقوای دلها است.»
مقصود از بزرگداشت شعائر الهی چیست؟ «شعائر» جمع «شعیره» به معنای «علامت و نشانه» است. مقصود در آیه، نشانه های وجود خدا نیست؛ زیرا همه عالم نشانه وجود او است
بسمه تعالی
خدایا دلم خیلی گرفته دعا که می کنم می بینم دارد 30 سالم می شود داره پیمونم پر میشه؛ خدایا بدنم را که نگاه می کنم می بینم خیلی تازه است و هنوز چین و چروک بهش نیافتاده است؛ چشام از بس اشک نریخته زرد شده
در خبرها اورده اند که مردی صبح گاهان برای ادای نماز صبح روانه مسجد شد در راه پایش سر خورد و در گودالی اب فرود آمد به منزل برگشت و پس از تعویض لباس دوباره روانه مسجد شد .
دوباره همانجا سر خورد و به گودال افتاد. مرد به سوی خانه برگشت برای بار سوم لباس پوشید و روانه خانه خدا گردید.
وقتی به گودال آب رسید دید مردی فانوس به دست منتظر او ایستاده ...
‿︵❀❀‿︵❀‿︵❀❀‿︵❀‿︵❀❀‿︵❀‿︵