مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۹۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۳۷ ق.ظ

وصیت‌نامه شهید حاج میرقاسم میرحسینی

شاید مشیت حضرت داور بر این باشد که توفیق شهادت پیدا کنم. به هر حال به خداوند و فضل و رحمتش چشم امید دوخته‌ام نه به بضاعت و توشه خویش.


بارخدایا یگانگی‌ات و اینکه شریک و همتائی برایت نیست و معبود واقعی هستی شهادت می‌دهم. بارخدایا به پیامبر خاتمت حضرت محمد (ص) که فرستاده و رسول توست شهادت می‌دهم. و به اینکه حضرت علی (ع)پیشوا و امام اول شیعیان است . و اینکه قیامت و محشر روز رستاخیز حق است شهادت می‌دهم . بارخدایا به اینکه نظام جمهوری به رهبری امام عزیز حق است و جنگ عراق علیه ایران به ما تحمیل شده و امروز فرزندان برومند ملت ما ایثارگرانه از تمامیت ارضی، اسلامی، عقیدتی و مکتبی خود دفاع می‌کنند شهادت می‌دهم. شاید مشیت حضرت داور بر این باشد که توفیق شهادت پیدا کنم. به هر حال به خداوند و فضل و رحمتش چشم امید دوخته‌ام نه به بضاعت و توشه خویش. خدا گواه است توشه‌ای ندارم. مدتی در جنگ بودم که شاید بهار عمرم محسوب شود و در کنار وارسته ترین فرزندان این امت، قسمتی از عمرم را سپری کردم که نعمت بسیار بزرگی بود، بسیجیان که جز خدا نمی‌دیدند و جز طریقت خدائی نمی‌پویند و آن خالصانی که تکیه به حقیقت توحید و معاد و عقاید و اخلاق، اعمال و حالات خود را از آلودگی‌ها شسته‌اند و جان و اعضاء و جوارح خویش را به نور واقعیت تزئین کرده‌اند. آن کسانی که به نص کلام مولا علی (ع) دنیا را سه طلاقه کرده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۳۷
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۴ ق.ظ

۶ ویژگی ماه رجب از منظر میرزا جواد ملکی تبریزی(ره)

نوشتاری در خصوص ویژگی های ماه رجب به شرح ذیل منتشر می شود:

* سیرۀ رجبیه امام سجاد(ع)

طاووس یمانی می ‌گوید: در ماه رجب از کنار حجر اسماعیل گذشتم، دیدم کسی است که به رکوع و سجود می ‌رود. دقت کردم دیدم امام علی بن الحسین (علیه السلام) است، با خود گفتم: خوشا به حالت! مردی صالح از اهل ‌بیت نبوت (ص) است، قسم به خدا که باید دعای او را غنیمت شمارم.

مراقب احوال آن حضرت بودم تا که از نماز خود فارغ شد. کف دستان خود را به جانب آسمان بلند کرد و گفت:

«سَیِّدِی سَیِّدِی وَ هَذِهِ یَدَایَ قَدْ مَدَدْتُهُمَا إِلَیْکَ بِالذُّنُوبِ مَمْلُوَّةٌ وَ عَیْنَایَ إِلَیْکَ بِالرَّجَاءِ مَمْدُودَةٌ وَ حَقٌّ لِمَنْ دَعَاکَ بِالنَّدَمِ تَذَلُّلًا أَنْ تُجِیبَهُ بِالْکَرَمِ تَفَضُّلًا سَیِّدِی أَ مِنْ أَهْلِ الشَّقَاءِ خَلَقْتَنِی فَأُطِیلَ بُکَائِی أَمْ مِنْ أَهْلِ السَّعَادَةِ خَلَقْتَنِی فَأُبَشِّرَ رَجَائِی»؛[1] آقای من، آقای من، این دستان پر از گناه را به درگاهت بالا آوردم، و چشمانم امید به تو دارد، و کسی که با پشیمانی (از کرده خود) تو را در حال زار فراخواند، سزاوار آن است که با لطف و کرمت پاسخ ‌گویی، آقای من! آیا مرا از تیره‌ روزان قراردادی تا که بسیار بگریم، یا که از نیک بختان گردانیدی تا امیدوار باشم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۱۴
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۰۹ ق.ظ

نگاه قرآنی مقام معظم رهبری به ارتش چیست؟؟


به گزارش خبرگزاری شهر مجازی قرآن به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، 29 فروردین‌ماه در تقویم شمسی به‌نام روز ارتش ثبت شده است. ارتشی که در اوایل پیروزی انقلاب تلاش‌های فراوانی در جهت تضعیف و انحلال آن شد. امام خمینی(ره) اما مقابل این فشارها ایستاد که امروز ثمره آن اعتماد را در پیشرفت‌های نظامی و علمی ارتش می‌بینیم. در این رابطه گفت‌وگو کردیم با حاج عباس سلیمی از امیران بازنشسته ارتش که بسیاری از ما او را در کسوت فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی می‌شناسیم:


رهبر معظم انقلاب تعبیر خاصی در خصوص ارتش دارند که «ارتش کلمه طیبه است» از نظر شما خاستگاه این تعبیر کجاست؟

کسانی که در خصوص الفاظ و کلمات وارد شده در قرآن کریم مطالعاتی داشته‌اند، به‌خوبی می‌دانند که این واژه تنها یک‌بار در سرتاسر قرآن کریم آمده است و بعد از این واژه، خداوند عنوان دیگری را با عنوان « کلمه خبیثه » و «شجره خبیثه» به کار برده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۰۹
khademoreza kusar
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۰۳ ق.ظ

5 عادت صبحگاهی که روزتان را بهتر می کند

عادات صبحگاهی را هر جا می توانید انجام دهید. مطالعات نشان داده 40 درصد از فعالیت های صبحگاهی افراد، بقیه روزشان را تحت تاثیر قرار می دهد.

طلوع خورشید

آغاز روز با چند عادت خوب می تواند کارآیی تان را بالا ببرد، استرس تان را کم کند و شادترتان نماید. ساعات اولیه روز بعد از بیدار شدن، برای روح و روان مقدس هستند. این عادات صبحگاهی، اساسی قوی و سالم و پویا برای بقیه روز در اختیار تان می گذارند.

صبح زود بیدار شدن

کسانی که صبح زود بیدار می شوند نسبت به بقیه افراد، پویاتر هستند. بعد از یک خواب خوب شبانه، مغز به خوبی شارژ می شود تا تصمیمات بهتر و سالم تری بگیرد و کارها را با آرامش و تمرکز بیشتری انجام دهد.

وقتی سحرخیز باشید، روان تان از استرس عجله داشتن برای هر کاری رها می شود. افراد سحرخیز نگرش مثبت تری دارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۰۳
khademoreza kusar
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۱۱ ب.ظ

چرا جهل و خیانت....؟؟؟؟

دوگانه جهل-خیانت؛ از ۵۸ تا ۹۵

روزهای نوفل لوشاتو و مصاحبه‌های داغ و پرشور امام خمینی رحمه‌الله، کلیدواژه‌ها و عبارت‌های به‌یادماندنی زیادی برای ادبیات سیاسی انقلاب برجای گذاشته است. یکی از این عبارت‌ها که بعداً به یکی از مبانی انقلاب اسلامی و نقدهای مهم آن به اندیشه‌ی پادشاهی بدل شد، «نفی روابط سلطه‌آمیز» با کشورهای دیگر و «الغای قراردادهای دولت پهلوی» با دولت‌های استکباری بود. امام رحمه‌الله معتقد بود که «تمام قراردادهایی که تا حالا بسته شده است در ایران -اگر از صدر مشروطه نگوییم، در زمان این دو تا سلطان، که عبارت از رضا شاه و محمدرضا شاه باشد- تمام قراردادها برخلاف قانون است و قراردادها همه باطل است، برای اینکه مجلسْ مجلس قانونی نیست تا تصویب کند؛ سلطان سلطان قانونی نیست تا مثلًا عرضه بدارد به مجلس، تا نخست‌وزیر تعیین کند، تا امر به فتحِ مجلس بکند.»[۱]
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۱۸:۱۱
khademoreza kusar
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۳۴ ق.ظ

دوران شیرخوارگى حضرت فاطمه (س) چگونه بود؟؟

تولد حضرت فاطمه(س),میلاد حضرت فاطمه(س),دوران کودکی حضرت زهرا (س)


هنگامى که فاطمه علیهاالسلام را تمیز و پاکیزه نمودند و قنداقه ‏اش را در دامن خدیجه گذاشتند، آن مادر مهربان مسرور شد و پستانش را در دهان کوچک نوزاد عزیزش نهاد و از شیره‏ى جان سیرش کرد تا به خوبى رشد و نمو نماید. (1)
خدیجه از آن زنان خودخواه و نادانى نبود که بدون هیچ عذر و بهانه‏ اى، نوزاد را از شیر مادر که خدا برایش مهیا ساخته محروم سازد. خدیجه خود مى‏ دانست یا از پیغمبر شنیده بود که براى تغذیه و بهداشت اطفال هیچ غذائى بهتر از شیر مادر نیست (2)

 

خدیجه چون مى ‏دانست که آغوش پر مهر و محبت مادر و شیر خوردن کودک از پستانش، چه نقش بزرگى را در زندگى آینده ‏ى نوزاد انجام مى ‏دهد و براى سعادت او چه تأثیرات قابل توجهى دارد، ترجیح داد که فاطمه عزیز را در آغوش گرم خویش پرورش دهد و به وسیله‏ ى شیر پاک خودش که از منبع شرافت و نجابت و دانش و فضیلت و بردبارى و فداکارى و شجاعت سرچشمه مى‏ گرفت غذا دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۳۴
khademoreza kusar
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۸:۰۱ ق.ظ

کفاره گناهان چه فایده ای دارد؟

افرادی هستند که به ظاهر ایمان به خدا و پیامبر و کتاب آسمانی دارند اما عمل صالحی در رفتار و کردار آن ها دیده نمی شود، آیا تنها به خاطر داشتن یک ایمان ظاهری شامل تخفیف در عذاب می  شوند؟

گناه

افرادی هستند که به ظاهر ایمان به خدا و پیامبر و کتاب آسمانی دارند اما عمل صالحی در رفتار و کردار آن ها دیده نمی شود، آیا تنها به خاطر داشتن یک ایمان ظاهری شامل تخفیف در عذاب می شوند؟ 
این افراد اگر به حساب خدا کاری انجام دهند مثلاً سرپرستی یک یتیم را به عهده بگیرند برای آنها محاسبه می شود. به حساب آوردن یا نیاوردن اعمال، تنها بر اساس باور و نیت در عمل است که برای خدا انجام شود. اما کسی که اصلاً خدا را قبول ندارد که بخواهد برای خدا کاری انجام دهد پس کفاره ای هم برای او منظور نمی شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۰۱
khademoreza kusar
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۵۵ ق.ظ

وصیت نامه علمدار خیبر شهید همت

من متنفر بوده و هستم از انسانهای سازشکار و بی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه اهدافی دارند و اصلا اسلام چه می گوید بسیارند، ای کاش به خود می آمدند.




بسم الله الر حمن الرحیم

هر چه داریم از شهدا داریم و این انقلاب حاصل خون شهیدان است.
به تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۵۹ شمسی ساعت ۱۰/۱۰ شب چند سطری وصیت نامه می نویسم شب ستاره ای به زمین می کشند و باز این آسمان غمزده غرق ستاره است .
مادرجان! می دانی تو را بسیار دوست دارم و می دانی که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهیدان داشت.
مادر! جهل حاکم بر یک جامعه، انسانها را به تباهی می کشد و حکومتهای طاغوت مکمل این جهلند و شاید قرنها طول بکشد و انسانی از سلاله پاکان زاییده شود و بتواند رهبری یک جامعه سر در گم را و سر در لاک خود فرو برده را در دست گیرد و امام تبلور سلاله ادامه دهندگان راه امامت و شهادت و شهامت است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۵۵
khademoreza kusar
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۲ ق.ظ

ریه هایتان را با سیر تمیز کنید....!

آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بیداد می کند و ریه هایمان و البته قلبمان بیشترین آسیب را می بینند. سیر یک ماده ی غذایی طبیعی و حاوی خواص درمانی فوق العاده ای است که می تواند برای تمیز کردن ریه مؤثر باشد.

سیر

اگرچه امروزه از سیر در آشپزی و تهیه ی غذا استفاده می شود اما هنوز خیلی از افراد سیر را در تهیه ی داروهای خانگی به کار می برند. بیشترین تأثیر سیر مدیون ترکیب اصلی آن یعنی آلیسین است. البته طعم تند و خاص سیر نیز ناشی از همین ترکیب است. این ماده ی غذایی پرخاصیت همچنین حاوی ویتامین C، B، پروتئین و مواد معدنی مانند کلسیم، مس، پتاسیم، فسفر و آهن است. سیر همچنین یک ماده ی ضدویروس، ضدالتهاب و تصفیه کننده ی طبیعی است و به همین دلیل نیز می توان از آن برای تمیز و پاکسازی ریه و تقویت دستگاه ایمنی بدن استفاده کرد. در این مقاله شما را با تأثیر سیر در سلامت ریه ها آشنا کرده و طرز تهیه ی دو درمان طبیعی برای حفظ دستگاه تنفسی را ذکر می کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۱۲
khademoreza kusar
شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۰۷:۱۰ ق.ظ

با کودک دست به یقه چه کنم؟

بعضی از بچه ها وقتی در کنار چند کودک دیگر قرار می گیرند، به جای بازی و تعامل دوستانه، دست به یقه می شوند و کتک کاری راه می اندازند. بسیاری از والدین نمی دانند در این موقعیت باید چه رفتاری با کودکشان داشته باشند و در نتیجه به تنبیه کردن او می پردازند. غافل از این که با این کار احساس ترس و نا امنی را که ریشه رفتارهای پرخاشگرانه او است تقویت کرده و زمینه پرخاشگری بیشتر کودک را فراهم می کنند. 

کودک عصبانی، دعوا

اگر بچه شما جزء کودکانی است که بچه های دیگر را می زند، لطفاً او را تنبیه نکنید. ریشه مشکل بچه شما ترس است. پس دست از تنبیه کردن که موجب افزایش ترس و در نتیجه افزایش احتمال کتک کاری  او می شود بردارید و راهکارهای زیر را امتحان کنید:

پیشگیری کنید

قبل از این که کودک تان در تعامل با بچه های دیگر قرار بگیرد، ترس او را کاهش داده و احساس امنیتش را افزایش بدهید. وقتی با بچه های دیگر تعامل می کند، در دسترس او باشید. اگر متوجه شدید که دارد به سمتی می رود که احتمال کتک زدن وجود دارد، مداخله کنید و بین او و کودکی که می خواهد با او گلاویز بشود قرار بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ فروردين ۹۵ ، ۰۷:۱۰
khademoreza kusar