مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۱۵۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۶ ق.ظ

٦٥ نفر از عوامل داعش به هلاکت‌رسیدند

جزییات عملیات سپاه در دیرالزور

 عصر سه‌شنبه سپاه قدس با انتشار بیانیه‌ای از حمله موشکی ایران به مواضع تروریست‌ها جزییاتی را از نتایج این حمله اعلام کرد. هرچند که برخی رسانه‌های خارجی تعداد تلفات داعش در پی حملات موشکی ایران را ٥٠ تن اعلام کرده بودند اما بر اساس آنچه که سپاه قدس اعلام کرده است. ٦٥ نفر از اعضای تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.
حمله موشکی ایران
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۶
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۴ ق.ظ

فضیلت و خواص سوره های ناس و فلق

سوره ناس یکصد و سیزدهمین سوره و فلق آخرین سوره قران کریم است که هر دو در مکه نازل شده اند و ناس 5 ایه و فلق 6 آیه دارد. این دو سوره را «معوذتین»  می نامند.

در علت نامگذار ی این دو سوره به معوذتین گفته اند: رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم همواره حسینین علیهم  السلام را با این دو سوره تعویذ می نمود و با قرائت این دو سوره دو فرزندش را در پناه خداوند قرار می داد.(1)

هم چنین از امام صادق نقل شده است: لبید بن اعصم یهودی رسول خدا صلی الله علیخ وآله وسلم را سحر کرد و ایشات تحت تأثیر سحر بود مثلا وقتی می خواست از در برود در را نمی دید و با دست خود لمس می کرد. خداوند برای دفع سحر این دو سوره را نازل نمود.(2)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۴
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۵۳ ق.ظ

پاکدامنی میر داماد

سید محمد باقر مشهور به میر داماد چهل سال در بستر استراحت نخوابید و در عمر پر برکتش نافله ای را از دست نداد ودر سال 1401 در نجف از دنیا رفت و در حرم حضرت علی (علیه السلام) دفن شد.

مشهور است در ایام جوانی روزی از فضیلت و پاکی او نزد پادشاه گفتگویی شده بود برای آزمایش دوشیزه ای را واداشتند در فضل زمستان به مدرسه و به حجره او برود و میر داماد را بیازماید وقتی دختر رفت گفت به حجره شما پناه آوردم سید محمد باقر بستر برای او پهن کرد و خود مشغول مطالعه شد و لکن آن دختر عشوه گری کرد ولی هرگاه غریزه جنسی بر او غلبه کرد انگشتی از انگشتان خود را سوزانید تا 5 انگشت را و از آن دختر چشم پوشید وقتی که صبح شد دختر جریان را برای مقام سلطنتی بیان کرد. شاه همان دختر را به او داد از این رو به میرداماد مشهور گشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۵۳
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹ ق.ظ

پرسش از پاداش های الهی

عبد العظیم حسنی از امام هادی علیه السلام نقل کرده که حضرت فرمود:

روزی حضرت موسی در مناجات خود به خداوند عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که به پیامبری من شهادت بدهد و بگوید که با من سخن می گویی، چیست؟

خداوند فرمود: ملائکه من او را روز قیامت با خود می آورند و به وی مژده بهشت می دهند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۹
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۷ ق.ظ

شکایت شتر

وقتی رسول خدا صلی الله علیه و آله از غزوه ذات الرقاع... باز می آمد تا این که به نزدیک مدینه رسید، شتری از سوی خانه صاحبش روی آورد تا به پیامبر صلی الله علیه و آله رسید، جلو گردن خود را بر زمین نهاد و سپس صدایی در گلوی خود گردانید، پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: آیا می دانید که این شتر چه می گوید؟ گفتند: خدا و پیامبرش داناترند، فرمود: مرا خبر می کند که صاحبش از آن کار کشیده تا به پیری رسانیده و به آن آسیب زده و نزار ساخته [و اکنون ] می خواهد آن را نحر کند و گوشتش را بفروشد، سپس رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: ای جابر! به سوی صاحبش برو و وی را نزد من آر، گفتم: صاحبش را نمی شناسم، فرمود: خود شتر تو را به او راه می نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۷
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۶ ق.ظ

عذر خواهی آیت الله گلپایگانی

آقای انصاریان مدیر انتشارات می گفت: در یک روز عیدی برخی از علما خدمت ایشان بودند برای پذیرایی گز آوردند یکی از آقایان 5 عدد گز برداشت گفت به نام پنج تن، پنج عدد برداشتم، آیت الله گلپایگانی فرمودند: می توانستید به نام 14 معصوم، چهارده گز بردارید، کسانی که آنجا بودند لبخند زدند که ناگهان آقا از این قضیه ناراحت شدند که شاید این عکس العمل آقایان موجب اهانت به آن شخص بوده باشد فورا فرمودند من عذر می خواهم که چنین گفتم، آن شخص گفت نه آقا چیز مهمی نیست روز عید و سرور است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۶
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۴ ق.ظ

کفاره روزه و مقدار آن...‏

اجوبه الاستفتائات

س 801: آیا دادن پول یک مدّ طعام به فقیر تا با آن غذایی برای خودش بخرد، کافی است؟

ج: اگر اطمینان داشته باشد که فقیر به وکالت از او طعام خریده و سپس آن را به عنوان کفّاره قبول مى‏کند، اشکال ندارد.

س 802: اگر شخصی وکیل در غذا دادن به عده‏ای از مساکین شود، آیا می‏تواند اُجرت کار و پختن غذا را از اموالی که به عنوان کفّاره به او داده شده است، بردارد؟

ج: مطالبه اجرت کار و پخت غذا براى وى جایز است، ولى نمى‏تواند آن را بابت کفّاره حساب نماید و یا از اموالى که باید به عنوان کفّاره به فقرا داده شود، بردارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۴
khademoreza kusar

داستان چمران

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif ۳۱ خرداد ۱۳۶۰، پایان مجاهدت‌های دکتر مصطفی چمران با شهادت در منطقه‌ی دهلاویه‌ی خوزستان رقم می‌خورد. جهاد او در خوزستان، دنباله‌ی جهاد در کردستان و جهاد دیگری در لبنان بود. راهی که با ترک سطوح بالای تحصیلی در آمریکا و جدایی از خانواده انتخاب شده بود. اما چه انگیزه‌ها و ویژگی‌هایی باعث انتخاب این مسیر در زندگی او شده بود؟ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در این متن، نظر رهبر انقلاب در مورد انگیزه‌ها و ویژگی‌های شهید مصطفی چمران را بررسی می‌کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۸
khademoreza kusar
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۳۷ ق.ظ

رهبر انقلاب : ایران با تجزیه عراق مخالف است

دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه با تجلیل از وحدت و انسجام همه جریانهای سیاسی و مذهبی عراق در مبارزه با داعش، «نیروهای مردمی» را پدیده ای مهم و مبارک و عامل اقتدار در عراق خواندند و با تأکید بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق، گفتند: باید در مقابل آمریکایی‌ها هوشیار بود و به هیچ وجه به آنها اعتماد نکرد زیرا آمریکا و اذناب او، مخالف «استقلال، هویت و وحدت عراق» هستند.

ایشان با اشاره به حضور نیروهای داعش تا نزدیکی بغداد در یک مقطع از زمان، خاطرنشان کردند: اکنون داعش در حال فرار و خروج از عراق است و این موفقیت تحسین برانگیز، نتیجه وحدت و انسجام درونی در عراق و همچنین سیاست درست دولت عراق در اعتماد به نیروهای جوان و مؤمن عراق و حضور آنها در وسط میدان است.

رهبر انقلاب اسلامی به مخالفت آمریکا و اذناب او با «حشدالشعبی» یا همان نیروهای مردمی، اشاره کردند و افزودند: مخالفت آمریکایی‌ها با نیروهای مردمی به این علت است که آنها می‌خواهند عراق، عامل مهم اقتدار خود را از دست بدهد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به هیچ وجه به آمریکایی‌‌ها اعتماد نکنید زیرا آنها منتظر فرصت هستند تا ضربه خود را وارد کنند.

ایشان، بروز اختلاف و دو دستگی در عراق را فرصت مورد نظر آمریکا برای ضربه زدن خواندند و گفتند: نباید این فرصت به آنها داده شود ضمن آنکه باید از ورود نیروهای آمریکایی به عراق به بهانه آموزش و مسائل دیگر جلوگیری کرد.

رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مخالفت آمریکایی‌ها با داعش واقعی نیست، خاطرنشان کردند: آمریکایی‌ها و برخی کشورهای تابع آن در منطقه، به‌دنبال نابودی و ریشه‌کنی داعش نیستند زیرا داعش با حمایت و پول آنها به‌وجود آمده است و تمایل دارند یک داعشی که در مشت آنها باشد، در عراق باقی بماند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن تقدیر از رسیدن نیروهای عراقی به مرز سوریه، آن را حرکتی راهبردی و بزرگ خواندند و بر لزوم حفظ آن، تأکید کردند.

ایشان بر لزوم حفظ یکپارچگی سرزمین عراق اشاره کردند و گفتند: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه، با برخی زمزمه‌ها مبنی بر برگزاری همه پرسی برای جدایی یک بخش از عراق مخالف است و دامن زنندگان به این موضوع را مخالفان استقلال و هویت عراق می داند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به «غنای مادی، انسانی و تاریخی عراق» تأکید کردند: عراق با چنین ریشه و تمدن تاریخی و فرهنگی و انسانی، باید یکپارچه بماند و حق چنین کشوری، ایستادن بر روی پای خود و مقابله قدرتمندانه با کسانی است که به دنبال برخورد با عراق هستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با ابراز امیدواری برای فائق آمدن دولت عراق بر مشکلات و آرزوی فردایی بهتر برای ملت عراق، افزودند: دولت عراق باید از همه جهت تقویت شود و وظیفه همه جریانهای سیاسی و مذهبی در عراق حمایت از دولت مستقر است.

ایشان درخصوص روابط دو جانبه ایران و عراق نیز با تأکید بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط در زمینه های مختلف گفتند: باید از برخی مشکلات اداری موجود در راه گسترش روابط عبور کرد و سطح همکاریها را تا آنجا که ممکن است ارتقاء داد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق ضمن قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش، هدف از دیدار خود را گفتگو برای گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور در عرصه‌های مختلف بیان کرد و گفت: امروز عراق در مقابله با داعش منسجم و متحد است و همه جریانهای سیاسی و مذهبی بر لزوم استمرار مبارزه با داعش تا ریشه کنی آن متفق القول هستند.

وی نابودی داعش را امکان پذیر خواند و با تأکید بر لزوم استمرار حمایتهای ایران، افزود: ما به کمک و مساعدتهای جمهوری اسلامی ایران در مرحله مبارزه با داعش و همچنین در مرحله پس از داعش که مرحله ثبات و آرامش و سازندگی است، نیازمندیم.

نخست وزیر عراق به ریشه های تاریخی فرهنگی و اجتماعی روابط دو ملت ایران و عراق اشاره و تأکید کردند: ما به دنبال گسترش روابط با ایران در همه زمینه ها از جمله افزایش خدمات رسانی برای سفر زائران ایرانی به عتبات عالیات هستیم و خدمت به زوار ایرانی را افتخار خود می دانیم.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۷
khademoreza kusar
نتیجه تصویری برای توبه راه یأس را بسته و راه امید به رحمت را باز می‌کند
توبه به معنای بازگشت و خدا نیز خود جزء توبه کنندگان است. کسانی که با ارتکاب گناه از رحمت خدا دور می‌شوند، به واسطه توبه، رحمت خدا دوباره به سوی آنها باز می گردد.
 این بازگشت به چند دسته تقسیم می‌شود، یک نوع آن بازگشت عقیدتی است، به این معنا که اگر عقاید فرد گرفتار شرک و کفر و نفاق باشد، توبه آن این است که عقاید صحیح نسبت به خداوند، نبوت، معاد و ... پیدا کند و همین که عقایدش اصلاح شد، یعنی توبه کرده است.
نوع دوم توبه را توبه در نیت : ممکن است برخی در نیت خود دچار ریا بوده و کارهایی که انجام می‌دهند، نه برای خدا که برای اسم و رسم و شهرت خودشان باشد. این افراد باید نیت خود را اصلاح کنند و توبه آنها در اخلاص نیت است و این توبه از آنها پذیرفته می‌شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۳۳
khademoreza kusar