مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۲۸۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۴۱ ق.ظ

امروز رهبرعزیزمان چه توصیه هایی نمودند وچرا؟؟؟

دیدار ائمه جماعات مساجد استان تهران با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار ائمه‌ی جماعات مساجد استان تهران، مساجد را پایگاه «اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامه‌ریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی» خواندند و با اشاره به ضرورت تقویت ایمان دینی مردم به‌عنوان تکیه‌گاه اصلی انقلاب و نظام افزودند: برای تشخیص تکلیف در قبال مسائل جاری باید با نگاهی کلان و فرهنگی، روند کلی حرکت جامعه را تحلیل و جریان‌شناسی کرد.
رهبر انقلاب با یادآوری فلسفه‌ی تعیین روز جهانی مسجد افزودند: این روزِ اساساً انقلابی، با پافشاری و مطالبه‌ی جمهوری اسلامی و به علت آتش زدن مسجدالاقصی به‌دست صهیونیست‌ها و با هدف مقابله‌ی امت اسلام با رژیم صهیونیستی، در سازمان کنفرانس اسلامی تصویب شد و باید با همین نگاه، آن را مورد توجه قرار داد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۴۱
khademoreza kusar

توضیح سؤال :

با سلام

چرا هنگام عرض ادب به ساحت مقدس ولی عصر (عج) دست بر سر خویش میگذاریم ؟ آیا روایت و یا دستور خاصی برای این موضوع وجود دارد

با سپاس فراوان

پاسخ :

در این باره روایت خاصی از حضرات معصومین علیهم السلام وارد نشده است ؛ جز روایتی که علامهء مامقانی رضوان الله تعالی علیه در تنقیح المقال ، ج1 ، ص418 در ترجمهء دعبل خزاعی از مشکواة الأنوار ، شیخ محمد بن عبد الجبار نقل می کند و آن روایت این است :

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۱۰:۳۴
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۲۳ ق.ظ

شعر کودکانه مسجد

دویدم و دویدم

به مسجدی رسیدم

چندتا پرنده دیدم

طفلکی ها ، انگاری خسته بودند

بالای گلدسته ها نشسته بودند

چندتا کبوتر روی گنبد بودند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۲۳
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۷ ق.ظ

توصیه های جالب امام رضا(ع) برای تقویت حافظه

واقعا نوع تغذیه می‌تواند روی حافظه ما تاثیر مثبت یا منفی بگذارد؟ در این رابطه برای تقویت حافظه از امام رضا(ع) روایات جالبی نقل شده که به آن اشاره می کنیم.

در این جا در مورد یکی از مهم ترین موضوعات در مورد تقویت حافظه سخن خواهیم گفت. عواملی که باعث اختلال این امر می شوند کم نیستند. تضعیف یا تقویت حافظه تنها و تنها به شکل رفتار شما و شیوه ی استفاده از آن ربط پیدا می کند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۷
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۰۲ ق.ظ

وصیت چهار فرمانده شهید «اطلاعات‌-عملیات»

ذات کارهای اطلاعاتی با گمنامی و کم‌گویی پیوند خورده است، از این رو شاید شهدای گران‌قدر دوران هشت سال دفاع مقدس که در یگان اطلاعات و عملیات فعال بوده‌اند نمی توانستند آشکار در میان جامعه سخن بگویند.

عناصر جامعه اطلاعاتی در عرصه‌های متفاوت عملیاتی، نظامی، شهروندی و امنیت اجتماعی داری ویژگی و شاخصه‌های اخلاقی، رفتاری و اعتقادی متفاوتی نسبت به دیگر آحاد جامعه هستند. از آنجایی که ذات کارهای اطلاعاتی با گمنامی و کم‌گویی پیوند خورده است، این ضرورت احساس می‌شود تا به توصیه‌های معرفتی و بینشی این شهدا که در وصیت نامه‌هایشان به آن‌ها اشاره داشته‌اند،بپردازیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۹:۰۲
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۵ ق.ظ

علل و عوامل مهجوریت مساجد؛ مقصر کیست؟

 مساجد

بسیاری از ما به خاطر انس با سبک سبک زندگی وارداتی غربی، مسجد را محل مناسبی برای برپایی جلسات و مباحث مهم سیاسی و اجتماعی نمی‌دانیم و مسجد صرفا به محلی صرفا برای برگزاری مراسم اعیاد و عزاداری تبدیل شده است.

مسجد، برترین پایگاهی دینی است که حضور معنوی همه اقشار جامعه به ویژه جوانان در آن، موجب تقویت بنیاد دینی همراه با اصلاح کژی‌ها و سالم‌سازی از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در میان جامعه اسلامی می‌شود. بدین ترتیب تشخیص نیازهاى مختلف اقشار از جمله نیازهاى جسمانى، روانى، عاطفى، اجتماعى، معنوى، اخلاقى و شناختى می‌تواند گام مؤثرى در جذب آنان به مساجد باشد. وقتى خصوصیات افراد شناخته شد آنگاه برنامه‏‌ریزان امور فرهنگى مساجد قادر خواهند بود تا برنامه‏‌هایى را تدوین کنند که ضمن آنکه زمینه‌ساز رشد و تعالی آنها است، برطرف کردن نیازهاى گوناگون مطابق با سلیقه‏ و روحیه‌شان را نیز مد نظر قرار خواهد داد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۵
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۰ ق.ظ

مسجد جمکران؛ زیارتگاه امام عصر(عج)

جمکران

اینجا حریم زنده‌ترین آقازاده دنیاست. ضریحی نیست که برآن دخیل ببندی، باید دلت را گره بزنی و زلال باشی تا خودش را زیارت کنی. اینجا مسجد است، صاحبش خداست ولی سبب‌اش امام عصر(عج)، برای روزهایی که دستهایت خالی و تنهاست و دلت محتاج زیارت آقا امام زمان(عج).

«اینجا را گذاشته‌اند که بی‌صاحب نمانیم»، این را جوان‌ترین خادم می‌گوید وقتی از او درباره مسجد جمکران می‌پرسم: «یکی از  لطف‌هایی که خدا به بنده‌اش می‌کند تا در مسیر هدایت واقعی قرارش  بدهد، ارتباط و نزدیکی با امام عصر(عج) است، این که به جایی تعلق و نزدیکی داشته باشی، بدانی و یقین کنی که هر وقت دلت گرفت یا خدای نکرده محتاج شدی، کسی هست که عقده‌های دلت را برایش باز کنی، کسی هست که اگر سعادت داشته باشی و لیاقت شرف‌یابی به محضرشان را پیدا بکنی، دستت را بی‌نگرانی و منت به سمتش دراز کنی، کسی که نفسش شفاست و حضورش لااقل برای ما شیعیان قوت قلب».

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۵۰
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۳۶ ق.ظ

روز جهانی مسجد و وظایف دولت های اسلامی

نامگذاری روز جهانی مساجد به پیشنهاد ایران انجام شد/ تعطیلی مساجد پس از اقامه نماز زیبنده کشور اسلامی نیست///////////////// ارسال نشود

با تصویب پیشنهاد ارزنده جمهوری اسلامی در اجلاس سی ام وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی در تهران مبنی بر نامگذاری روز جهانی مسجد ٣٠ مرداد(٢١آگوست) که مصادف است با به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست های افراطی که در ٢١ اگوست سال ١٩٦٩ توسط سازمان کنفرانس اسلامی انتظار میرود با گذشت چندین سال در صدور قطعنامه توسط این سازمان که در آن از کشورهای عضو خواسته شده است، تا در راستای تحکیم مساجد، در توسعه فرهنگ و ارزش های اسلامی در جهت تکریم و بزرگداشت روز مذکور تلاش نموده ودر این راستا جهت گرامی داشت آن برنامه ریزی نمایند، متاسفانه شاهد حرکت و فعالیت جدی در این خصوص آن چنانکه شایسته و بایسته این مهم در کشورهای اسلامی نیستیم. البته در این میان جمهوری اسلامی ایران هر ساله با برگزاری همایشی تحت عنوان روز جهانی مسجد با حضور تعدادی از شخصیت های مدعو خارجی و داخلی اقداماتی در این ارتباط انجام می دهد که از این حیث جای تقدیر و سپاس گزاری دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۳۶
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۲۴ ق.ظ

نماز روز یکشنبه ذی القعده فراموش نشه !!!

نماز در روز یکشنبه این ماه:
براى نماز در روز یکشنبه این ماه روایتى از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) نقل شده است. در فضیلت این نماز، آمده است که هر کس آن را بجا آورد توبه اش پذیرفته مى شود و گناهانش آمرزیده مى گردد و سبب برکت براى نمازگزار و خانواده اش خواهد بود، و در روز قیامت کسانى که از او طلبى و یا حقّى دارند، از وى راضى گردند و با ایمان از دنیا مى رود و قبرش براى او وسیع و نورانى گردد و پدر و مادرش از او راضى شوند، و آنها نیز مورد مغفرت خداوند قرار گیرند، ذریّه او نیز بخشیده شوند و روزى او وسیع گردد. فرشته مرگ به هنگام مردن، با او مدارا کند و به آسانى جانش را بگیرد.(1)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۲۴
khademoreza kusar
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۱۹ ق.ظ

مسجد در کلام ولایت

مسجد، نه فقط در زمان ما و نه فقط در کشور عزیز اسلامی ما، بلکه در نقاط مختلف عالم و در طول تاریخ، منشأ آثار بزرگ و نهضت ها و حرکت های اسلامی بزرگی شده است. مثلًا قیام مردم کشورهای شمال آفریقا که مسلمان هستند- مثل الجزائر و دیگر کشورهایی که سالها در زیر سلطه نظامی استعمار فرانسوی ها بودند- از مساجد شروع شد، که به پیروزی هم رسید و کشورها استقلال پیدا کردند. انقلاب در این کشورها هم، آن روزی رو به شکست رفت و دوباره ملّت ها استقلال خودشان را از دست دادند که رابطه ی خود را با مساجد و با دین و ایمانِ مساجد قطع کردند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۵ ، ۰۸:۱۹
khademoreza kusar