مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

۱۵ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۸ ق.ظ

پزشکان در چه صورت ضامن هستند؟؟

 از حضرت آیت الله سبحانی در خصوص اقسام ضمانت پزشکان از منظر فقه اسلامی آورده اند؛

فقهاى اسلام پزشکان غیر مقصر را از نظر ضمانت به سه گروه تقسیم مى کنند؛ مقصود پزشکانى که در مقدمات تشخیص کوتاهى نمى ورزند، ولى چون انسان معصومى نیستند گاهى دچار اشتباه مى شوند؛ خوب است پزشکان علاقه مند، به این بخش از فقه اسلامى توجه نمایند:

1. آنها که بدون اجازه بیمار و اگر بیمار بیهوش است بدون اجازه ولىّ او، اقدام به طبابت یا جراحى مى کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۸
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸ ق.ظ

جوانان غیور از چه کسانی سؤال می کنند؟؟؟؟

سوال: چه سخنی غیبت است؟ آیا هرحرفی که در نبود دیگری زده شود، غیبت است؟ اگراز بدی‌های فردی یا قومی ستمکار سخن بگوییم، غیبت است؟ شرایط حلالیت‌گرفتن دربارۀ غیبت، چیست؟

پاسخ معظم‌له:

اگر عیب فرد یا افرادی در غیاب آن‌ها به دیگران منتقل شود، غیبت است و گناه آن بسیار بزرگ می‌باشد؛ امّا برای توبه از غیبت، حلالیّت طلبیدن از آن افراد لازم نیست؛ بلکه در برخی موارد منجر به مفسدۀ دیگری می‌شود و جایز نیست.

بنابراین توبۀ غیبت‌کننده، پشیمانی قلبی نسبت به گناه و عذرخواهی از خداوند متعال است و چنانچه با غیبت خود، آبروی دیگران را برده است، اگر می‌تواند باید با تعریف و ذکر فضائل آن‌ها، ضربه‌ای را که به شخصیّت آنان وارد کرده است، جبران نماید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۴۸
khademoreza kusar

 چند مناظرۀ امام کاظم علیه السّلام با ابوحنیفه و هارون الرشید را از کتاب مناظره هاى معصومان (ع)، آیت الله العظمی سبحانی ارائه می دهد.

اشاره: ابوجعفر منصور دوانیقى، دومین خلیفه عباسى، با عقل گرایى رابطه گرمى نداشت و مروّج اهل حدیث بود؛ کتاب موطأ مالک در دوران خلافت وى تألیف گردید و او نخستین کسى بود که ممنوعیت «نگارش حدیث» را که از خلفاى پیشین به یادگار مانده بود، برطرف کرد. وی محدثان را در سال 141 به تدوین احادیث نبوى تشویق نمود و همه، صحاح ششگانه و یا به تعبیر درست تر: دو صحیح و چهار سُنن پس از رفع منع، تنظیم گردید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۴۴
khademoreza kusar

حضرت آیت الله جوادی آملی

در جنگ خندق غوغایی است تا هر گروهی سلمان، آن یار دیرین و با ایمان رسول خدا(ص) را از خود بداند. انصار فریاد می زنند؛ سلمان از ماست چرا که به مانند ما یار پیغمبر خدا(ص) به شمار می رود و از طرف دیگر مهاجرین هیاهویی به پا کرده اند که چنین نیست چرا که سلمان همچو ما مهاجرت نموده و خود را به محبوبش رسانده است.

در این بین جمله عمیق و رسای خاتم الانبیاء تمام آن سروصداها را تسکین می بخشد و فصل الخطاب همه قرار می گیرد که فرمودند: «سلمانُ منّا أهل البیت (ع)» سلمان از ما أهل بیت (ع) است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۳۸
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۲۸ ق.ظ

چرا أخُ القرآن متروک واقع شده است؟؟؟

درمان دردها در نهج البلاغه از نگاه آیت الله العظمی خامنه‌ای                        

امروز ما در شرایط مشابهى مانند دوران حضرت على(علیه السلام) هستیم؛ ما را هم دنیاطلبى تهدید مى‌کند، ما را هم ابتلاى به کبر و خود پرستى و تبعیض ، تهدید مى‌کند، طوفان فتنه هاى اجتماعى ما را هم به فرو ریختن تهدید مى کند. بنابراین ما هم به آن درمان ها و بیش از همیشه به نهج البلاغه احتیاج داریم. من ندیده ام از این دیدگاه کسى دنبال نهج البلاغه رفته باشد. البته خیلى کار شده، اما این دیدگاهی جدید است.

اینک در آیینۀ نهج البلاغه نگاه کنید و ببینید شما از وضع کنونى خودتان چه چیزى را در آن مى بینید؟؛ کدام درد و کدام خطر را مى بینید؟؛ کدام هشدار متوجه ماست؟ و بدانید که درمان همۀ اینها در نهج البلاغه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۲۸
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۸:۱۹ ق.ظ

چرا سخنان آیت الله بهجت ( ره ) عمل نمی شود؟؟؟ 2

س) این جانب به وسواس، مبتلا هستم، لطفاً جهت بر طرف شدن آن، مرا راهنمایی فرمایید؟
ج) اکثار تهلیل، علاج وسواس است.
(اکثار« تهلیل» یعنی: زیاد گفتن « لا اله الا الله»)
 
س) من فردی هستم که مدتی است گرفتار بیماری وسوسه و فکر هستم و با درد و رنج فراوان زندگی می کنم و می ترسم که مصداق آیه شریفه « و من یعش عن ذکر الرحمن. الزخرف: 36 » باشم. آیا با این حالت می توانم امام جماعت باشم و از شهریه استفاده کنم یا نه؟ و امکانات مالی ندارم.
ج) بسمه تعالی- نافع برای دفع وسوسه، اکثار «تهلیل» است، بلکه ادامه آن. و استفاده از شهریه، تابع استحقاق است ولو به فقر باشد، مگر آنکه شهریه دهنده شرط دیگری بنماید. امام جماعت بودن مانعی ندارد.
(اکثار« تهلیل» یعنی: زیاد گفتن « لا اله الا الله »)

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۱۹
khademoreza kusar

 خاطرات تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

* فرزندانم از دانش آموزان مدرسه شما ادب اسلامی یادگرفتند

در نجف بودم که مرحوم شیخ عباسعلى اسلامى (بنیانگذار مدارس تعلیمات اسلامى در ایران) به نجف آمد و قصه بسیار آموزنده ‏اى را تعریف کرد. وی گفت: من مسئول مدارس اسلامى هستم؛ یک نفر غیرمسلمان به من مراجعه کرده و مقدارى پول به من داد تا خرج مدرسه کنم. گفتم: مدرسه ما فقط دانش آموز مسلمان مى ‏پذیرد. انگیزه شما از کمک به این مدرسه چیست؟. گفت: درست است که من غیرمسلمانم، امّا بچه‏ هایى که در همسایگى ما زندگى مى ‏کنند و به مدرسه شما مى ‏آیند، به قدرى با تربیت و مؤدّب هستند که در بچه ‏هاى من هم اثر گذاشته ‏اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۸:۰۷
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۳ ق.ظ

شهدا چه گفتند و ما چه می کنیم؟؟؟

                                                    

قرآن و دعا را بسیار بخوانید، زیرا که قرآن صحبت خدا با بنده، و دعا صحبت و راز و نیاز بنده با معشوق خود یعنی خداست. شهید علی آل‌بویه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۵۳
khademoreza kusar
سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۹ ق.ظ

چرا ما تیکه گاه اصلی را فراموش کرده ایم ؟؟؟

تکیه بر خدا

مکن سعدیا دیده بر دست کس
بخشنده پروردگار است و بس
بچه که بودیم با ما مشت بازی می‌کردند. آن مشتی که پوچ بود، بزرگتر می‌گرفتند و آنکه پُر بود، کوچکتر می گرفتند. حالا آنهایی که اهل فکر و تعفل بودند گاهی به مشت نگاه می کردند و به بزرگتر نگاه میکردند و بعد یک جمع بندی میکردند و تشخیص می‌دادند که کدام پُر است. ولی بعضی ها خیلی سریع همان مشتی که به نظرشان بزرگتر بود، انتخاب می‌کردند و وقتی آن‌را باز می‌کردند می‌دیدند هیچی تویش نیست. آیات قرآنی می‌گویند: دو تا مشت در برابر شما هست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۴ ، ۰۷:۴۹
khademoreza kusar

12 علائمی که باعث به خطر افتادن سلامتیتان میشود:

گاهی پیش می آید که دچار مشکلی در سلامتی تان می شوید که دلیل آن را نمی دانید. گاهی هم این مشکل ادامه دار است و شما را آزار می دهد.

در این مطلب 12 مشکلی را که در سلامتی تان ایجاد می شود، بیان می کنیم. اینها را نادیده نگیرید و در صورت مشاهده آنها به پزشک مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آذر ۹۴ ، ۰۹:۰۹
khademoreza kusar