مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
پنجشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۰۴ ق.ظ

توصیه ها و نکات عرفانی علامه حسن زاده آملی

 ♦️روزى یکى از شاگردان درس ، مصرانه و عاجزانه از حضرت استاد حسن زاده آملى تقاضا کردند که : حضرت آقا عنایتى بفرمایید ذکرى ، دعایى ، چیزى بفرمایید، بلکه از این گرفتارى روحى نجات پیدا کنم ، خیلى گرفته و در قبض هستم .
♦️حضرت استاد (دام عزه ) که تا آخر لحظه سر به زیر انداخته بودند و در سکوتى پر معنى و مراقبه اى ملکوتى به سر مى بردند سر را بلند کرده و فرمودند:

♦️آقا جان ! من هم گرفتارم ، من هم از شما بدترم !!!
♦️چند لحظه اى درنگ فرمودند و ادامه دادند: دو مطلب به شما عرض ‍ مى کنم ، یقینا اثر دارد
✅به شرط اینکه اقلا یک اربعین (40 روز) بر آن مداومت داشته باشید.
✅ذکر شریف یا حى یا قیوم یا من لا اله الا انت که گفته اند، اکثار در آن سبب حیات و زیادت عقل مى شود و مجرب هم است .
✅ سوره غنى (واقعه ) را بخوانید تا غنى در علم و بعدا هم چیزهاى دیگرى شوید چون روایت شده که :
♦️ابن مسعود از پیامبر (صلى الله علیه و آله ) نقل کرده که ، از پیامبر (صلى الله علیه و آله ) شنیدم که فرمود:
♦️هر کس سوره واقعه را هر شب بخواند هیچ گاه محتاج نمى شود.

#توبه ، چرک و آلودگی قلب را بر طرف کند . هنگامی که توبه کننده به درد و دوا آگاه شد ، از گناهانش خارج شود ، چون روزی که از مادر تولد یافته است .
♦️امام باقر (علیه السلام) فرمود : توبه کننده چون کسی است که گناهی نکرده است . چون نفس از رذایل خلاصی یافت و آلودگی گناهان پاک شد ، توبه قبول شود .
منبع:#صراط_سلوک
حضرت علامه حسن زاده آملی روحی فداه

رساله_لقاء_الله
حضرت علامه حسن زاده آملی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۱
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی