مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
همه شما در این مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردید که با عمل خودتان طبق توصیه های ائمه معصومین رفتار می کنید.نکاتی در این وصیت نامه برای شما تذکر می دهم. یادگاری که می ماند، آیات، احادیث و روایات باشد، چون خودم چیزی ندارم که به شما هدیه کنم و بهترین هدایا همین هاست.


بسم الله الرّحمن الرّحیم                                                           یمنتیجه تصویری برای عکس صلوات


وصیت نامه به والده،خانواده و سایر بستگان و فرزندان عزیزم می باشد که با آیات و احادیث ائمه معصومین (ع) خودتان را بسازید. نکاتی را از این حقیر به عنوان یادگاری به خاطرتان بسپارید و عمل نمائید و با عملتان جهت آمرزش و طلب مغفرت از خدای بزرگ اینجانب را فراموش نفرمائید.
1- در مورد تذکر
2- هدف از خلقت انسان
3- ولایت و رهبری
4- شناخت وظیفه و تکلیف
5- گناهانی که باعث می شود فرد از انجام وظیفه خودداری کند یا در آن سهل انگاری نماید.
6- جهاد و ارزش آن از دیدگاه قرآن و معصومین(ع) مناجات و دعا

خداوند کریم در قرآن مجید می فرمایند :
تذکر بدهید که تذکر به نفع طرفین است.
هیچ فردی از موعظه بی نیاز نیست.آیا ممکن است فردی از تعلیم شخص دیگر بی نیاز باشد!
امیر المومنین (ع) فرمودند:در شنیدن اثری است که در دانستن نیست.
پیامبر اکرم(ص) فرمودند به جبرئیل:یا جبرئیل مرا موعظه کن چرا که همه گناهانی که مسلمانان می کنند از غفلت است.
رهبر انقلاب اسلامی نیز فرمودند برای خودتان برنامه خودسازی داشته باشید.
پس در این صورت باید توجه به این مسائل داشته باشیم که گوشها جهت شنیدن و تذکرات باز شود.گر چه همه شما در این مدت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کردید که با عمل خودتان طبق توصیه های ائمه معصومین رفتار می کنید.نکاتی در این وصیت نامه برای شما تذکر می دهم. یادگاری که می ماند، آیایات، احادیث و روایات باشد، چون خودم چیزی ندارم که به شما هدیه کنم و بهترین هدایا همین هاست.

هدف از خلقت انسان

می خواهیم بدانیم برای چه خلق شده ایم و آمدن ما بهر چیست؟
خدا می فرماید:خلق نکردم انسان را مگر برای عبودت و بندگی و فلسفه همه کارها همین است.نماز، روزه، حج، جهاد الی آخر تمام به خاطر همین است.
امام امت رهبر انقلاب اسلامی می فرماید، اساس عالم در تربیت انسان است. انسان عصاره همه موجودات است و افشره تمام عالم است و انبیاء آمده اند برای اینکه این عصاره بالقوه را بالفعل کنند و انسان یک موجودی الهی بشود که این موجود الهی تمام صفات حق تعالی در اوست و جلوه های مقدس حق تعالی است.
در راس کل انسانها حضرت محمد(صلوات الله) است. انسان در نزد خدا به صورت گنجی است لیکن چون در عالم شهود هستیم نمی توانیم مطلب را درک کنیم لذا انسان فیض خداست.
تمام برکات انسان از ناحیه علم انبیاء آمده است. انبیاء آمدند که انسان را از تاریکی به نور سوق دهند.خداوند می فرماید اگر وجود گرامی رسول اکرم نبود جهان را خلق نمی کردم.پیامبر اکرم شفیع الشفاء بود.وقتی که در قیامت همه پرچم ها برافراشته می شود، همه انبیا دستشان به دست رسول خدا خواهد بود. پیامبر اسلام سمبل همه پیامبران است.
مسیر بعثت، مسیر خلقت است .هدف پیامبران جهت ساختن انسانیت و هدایت آنها از گمراهی و ظلالت به سوی نور بوده است.پیامبر اکرم (ص) در این راه یعنی هدایت انسانها.چقدر مشقات را تحمل نمودند .دندان و پیشانی مبارک او را شکستند و او رادر تحریم اقتصادی قرار دادند وآن بزرگوارتحمل نمود. چون مامور نجات انسانها و تهذیب آنها بود که موفق شد.آنچه که تا به حال انسانها را در اجتماع کنونی بال می دهد مدیون زحمات رسول گرامی بوده است.ما نمی توانیم ادعا کنیم چیزی را می توانیم ادامه بدهیم مبدا ومنشا آن از الله باشد هرچه هست از اوست و از رسولان او می باشد.
امام هشتم امام رضا(ع) فرمودند:مومن،مومن نیست مگر به سه خلصت مزین باشد.
ترس از خدا،
کتمان اسرار،
رازداری.

باید رازدار باشیم حرفی که از یک نفر شنیدیم بلافاصله نرویم پیش کسی دیگر بگوییم.امانت دار همدیگر باشیم.چون می بینی یک نفر می آید پیش شما می گوید فلان کس در مورد فلانی چنین گفت. بلافاصله با انتقال این گفته شایعه درست می شود وبه یک نفر دیگر منتقل می شود. خدای ناکرده در خیلی از موارد باعث به هم خوردگی خانواده ها می شود.اسلام خیلی از جاها که با دروغ گفتن باعث می شود نظام خانواده فردی حفظ شود جائز دانسته است.مثلا در مورد زن و شوهر اگر حرفی شنیده شد از زنی که بر علیه شوهر حرفی زده است این لازم نیست بلافاصله به شوهر گفته شود که باعث به هم خوردگی نظام خانواده شود یا بعضی از موارد دیگر به ترتیب همین طور ادامه دارد تا جایی در مسائل بزرگ از قبیل عملیات یامسائل جنگی که خدای ناکرده اگر افشا شود باعث لو رفتن معبر می شود که این خیانت به شهدا و مملکت اسلامی و امام زمان(عج) است.

3 مواردی که باید از رسول خدا آموخت
مدارا کردن با مردم
با مردم باید با رفتار خوب برخورد کرد.نقل می کنند پیامبر گرامی اسلام هروقت از کوچه ای عبور می کرد از بالای خانه زباله روی سر رسول خدا می ریختند یا بدتر از آن شکمبه گوسفند را می ریختند. چندروزی از آن فردی که این بی ادبی را به وجود مبارک آن حضرت روا می داشتند خبری نشد.پیامبر از احوال آن فرد پرسیدند: گفتند آن فرد مریض است.رسول خدا به عیادت او رفت .فرد مریض دید که رسول خدا به عیادت او آمده است.عرق شرم بر پیشانی اش نشست. رسول خدا با این عیادت به این فرد فهماند که مسلمان باید دارای چنین اخلاق و برخوردی باشد.لذا این زن عوض شد و به دامن اسلام آمدومسلمان شد.قوای سه گانه خشم،شهوت،عقل باید تعادل داشته باشند. هر چیز باید تعادل داشته باشد در اختیار عقل و شرع قرارداده شود.
اگرانسان از حد ومرز عبورکندوطغیان نماید ،فرد را به منجلاب فساد می کشد. شهوت باید در کمال اعتدال باشد .طبق سنت رسول خدا (ص)که فرمودند ازدواج سنت من است.این از سنت رسول خدا است.باید تعادلش حفظ شود نه اینکه دیگر توجه ای به مسائل ندارد و باید رها کرد.
خداوندمتعال درقرآن می فرماید:دشمنی سرسخت تر از زبان نیست برای انسان. این زبان است که باعث هرج و مرج می شود.حضرت امام صادق(ع) فرمودند:هر دروغ گویی مسئول است مگر 3 دسته.1- یکی در صحنه نبرد2-کسی که در میان دو نفر اصلاح کند.
غیبت در چند مورد اشکال ندارد مثلا در مورد فردی که فاسق باشد 2- آدم مقروضی که بتواند قرض خود را بپردازد و نپردازد.
رسول خدا فرمودند کسی که عاشق شود و عزت نفس را نگه دارد و درآن حال بمیرد شهید است.
اسباب غضب عبارتند از:کبر،خودبینی،مزاح و مسخرگی، خواری،سرزنش،مکر،حرص، جمع کردن مال و جاه طلبی.آنچه که باعث می شود انسان به ورطه نابودی بکشد و از مسیر و روش رسول خدا(ص) جدا شود این است.سعی شود از دنیا دوری کنید تا موفق باشید.
پیامبر اسلام(ص) فرمودند: بر روی متکبران خاک بپاشید.انسان متکبر به خودی خود می باشد که چنین است و چنان است.انسان بیچاره مگر چه بودی؟ یک قدری به خودت توجه کن.هر کس خود را شناخت خدای خودش را شناخت.داستان فرمانروای یمن در مورد حسادت و کبر؛او فردی با سخاوت و مشهور بود ولی وقتی به او می گفتند حاتم طایی ناراحت می شد یکی از دلیر مردانش را فرستاد برود به شهر حاتم و سر حاتم را جدا نماید و برای او بیاورد.فرستاده حاتم رفت و تا رسید آنجا ماموریت او برای حاتم مشخص شد.حاتم با خوشرویی و محبت روبه فرستاده یمن کردوبه او گفت: ماموریت خودتان را انجام دهید.فرستاده به خود آمد و منصرف شد. بعد برگشت و جریان را به فرمانروای یمن گفت.او با آن موقعیتی که داشت عوض شد.حالا ببین چه شد شبی که پیامبر گرامی اسلام به معراج می رفت.در جهنم تختی را دید که فردی روی آن نشسته بادبزنی در دست دارد با بادبزن آتش را کنار می زند این حاتم است.بالاخره حاتم با آن سخاوتش مشرک از دنیا رفت.پناه بر خدا که انسان به چه عواملی می رسد آخرش چه می شود.

مزاح خنده زیاد قلب را می میراند.فرمودند بروید سراغ کسی که شما را می گریاند(منظور دلهای شما را به معنویت سوق می دهد) نه کسانی که شما را می خنداند.
ز شوخی بپرهیز ای باخرد
که شوخی تو را آبرو می برد
جاه و جاه طلبی جدا انسان را بیمار می کند.مگر این دنیا چی هست که اینقدر دنبال او هستیم.علی (ع) فرمودند به اندازه ای که می توانی همراه خودت به آن دنیا ببری، بر روی هم بگذار. چقدر می توانیم از مال دنیا در شب اول قبر همراه ببریم جز اینکه فقط یک کفن که اینهم اگر نداشته باشیم مطمئن باشید افراد خیرخواهی هستند که این کفن را جهت ثواب خودشان هم شده تهیه نمایند .ناراحت نباشید دنیایی که باعث شود انسانی از دین خدا دست بکشد رها کنید که این عجوزه عروس هزار داماد است، این مار خوش خط و خال به کسی رحم نمی کند.دنیا مثل مار است باید در حساب باشید که زهرش شما را نکشد.
آنقدری که انسان تربیت نشده مضر است به جوامع،هیچ حیوان و شیطانی آنقدر مضر نیست.و برای جوامع هیچ ملائکه ای و هیچ موجودی اینقدر مفید نیست.

خدایا میدانی آنچه هست از لطف توست.امام عزیزمان هم یکی از الطاف توست.تا ظهور مهدی (عج) حفاظتش فرما.آمین
امام همان امام سازش ناپذیر بدون ترس، همان امام که وقتی مملکت بجای حساس می رسید لبهای پیامبر گونه اش را باز می کند و روح مرده ما را به حرکت وا می دارد.مطمئن باشید که پیروزید.اصلا ترس به خود راه ندهید.
جریان زیاد است نمی توان شرح داد.زبان و قلم عاجز است که بتوان مسئله ولایت را عنوان نمود ولی من باب تذکر از این حقیر یکی از روشهای خدا در مشکلات صبر کردن است که از صدر اسلام تا کنون بوده است.
آیا امیرالمومنین را خانه نشین نکردند از دورش پراکنده نشدند.حتی اینقدر بی شرمانه که می آمدند بزغاله را از دست بچه ها می دزدیدند و بعد می آمدند به بچه می گفتند بزغاله تورا علی برده است.یا اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمودند کتاب خدا و عترت مرا احترام کنید و به کتاب خدا عمل کنید که به خانه امیرالمومنین(ع) ریخته و درب خانه را شکستند و وارد خانه شدند به آن وضع فجیع آقا رابردند.
آیا وقایع ولایت و رهبری بودن با حرف گفتن می شود.
عده ای جمع شدند و رفتند محضر آیت الله بروجردی و گفتند آقا ما می خواهیم تعزیه بخوانیم آیا صلاح می دانید؟ آقا فرمودند شما مقلد کی هستید عده حاضر جواب دادند شما گفت من می گویم نخوانید.تعزیه خوانها ناراحت شدند و گفتند نه آقا.ما در طول سال مقلد شما هستیم ولی این چند روز نیستیم.
یا عده ای از خراسان آمدند نزد امام صادق(ع) و ادعا داشتند که ما شیعه هستیم و تابع ولایت و رهبری امام.ایشان به همین شیعیان ظاهری فرمودند بفرمایید درون این آتش.آتشی که از قبل آماده نموده بودند.یک مرتبه به هم پیچیدند که ما شیعه هستیم اما نه اینطوری.ما پیرو ولایت هستیم یا خیر.پیرو ولایت بودن با حرف اکتفا نمی کند.پیرو ولایت بودن یعنی بر مشکلات صبر نمودن، تابع محض بودن، و از رهبر زمان نشات گرفتن.قرآن مجید می فرماید اطاعت کنید از صاحبان امر.
مگر امام نفرمودند تمام امیال ما باید فدای اسلام شود.بله باید تمام امیال ما فدای اسلام شود تا اسلام پایدار و سربلند باشد.جان چه باشد که فدای فرمان رهبر کنیم.این متاعی است که هر بی سر و پایی ندارد.از صدر اسلام تا کنون هر وقت صدای حق و حق طلبان بیرون می آمده و ولایت می خواسته راه را بر مردم روشن کند زالوصفتان عصر در لباس مقدس مابانه خودشان بیرون آمده و اسلام رساله ای را علم نموده و به عنوان حمایت از اقتصاد اسلامی کاسه داغتر از آش شده و نمی خواهند بگذارند که ولایت محمدی در ایران حاکم شود.
چه زیبا فرمودند امام عزیزمان،در عصر حکومت امیرالمومنین(ع) بارها پیامبر(ص) فرموده بود ،در غدیرخم فرمودند: کسی که در خانه کعبه متولد شده اول کسی که از مردان به پیامبر ایمان آوردو اول کسی که در مواقع حساس محافظ رسول خدا بود. با آنهمه تاکید ،خفاشان عصر همین آقا را خانه نشین کرده به جای حکومت پیامبر حکومت متکبرانه غیر اسلامی خود را حاکم کردند و مردمی هم که بینش و تفکر نداشتند پیرو آنها رفتند. به جایی رسید که فرزند برومندش امام حسن (ع) فرمودند اگر یاری داشتم با معاویه می جنگیدم.این مردم زمان امیرالمومنین نیستند.این تاریخ برایشان روشن است مزه آن را چشیده اند و می دانند امام را تنها نخواهند گذاشت.ان شاءالله امام با دعای مردم و دعای دلسوزانه خانواده معظم شهدا تا انقلاب امام زمان زنده هست پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی مملکت امام زمان(عج) می سپرد.
این دنیا به کسی وفا نکرده است.اگر خدای ناکرده امام از میان ما رفت ،ملت عزیز و پشتوانه این حکومت خواهندبود. باید به هوش باشید دشمنان سرسختانه در کمین هستند.
امام را رها نکنید امام را تنها نگذارید تمام هستی ما فدای رهبری و ولایت.

آن زحماتی که ائمه کشیده اند تحمل مشقات کردند به خاطر مسئله ولایت بود ، حکومتی که بر اصل ولایت باشد.این انقلاب ثمره خون شهیدان است.به قول شهید رجایی مردم خون خود را پای درختی ریخته اند که ثمره آن ولایت فقیه است.برای سلامتی امام خالصانه نه اینکه فقط عادت باشد، در کنار بنشینید.جایی که فقط خدا شما را ببیند عارفانه با اشک و اخلاص امام را دعا کنید که ان شاءالله تا زمان امام زمان حتی در کنار آقا زنده بماند. الحمدالله که ملت هوشیار و بیدار هستند و تمام مسائل را حل می کنند .
آیت الله خامنه ای این شهید زنده و همرزم شهید بهشتی، هاشمی رفسنجانی کسی که امام عزیزمان جهت بهبودی حالش در زمانی که مجروح می شود توسط منافقین، نقل کرده اند امام برای سلامتی او دعا می کند.آیت الله مشکینی استاد اخلاق و آیت الله موسوی اردبیلی و میر حسین موسوی که در خط امام هستند را تنها نگذارید.پشتیبان و حامی آنها باشید .اینها الگوهای کشورهای اسلامی هستند. افرادی که با اینها هستند و در خط امام حرکت می کنند را حمایت نمایید.توصیه می شود افراد تا زمانی که با امام هستند را حمایت نمایید اما وقتی خدای ناکرده مسیر آنها عوض شد هرکه می خواهد باشد، رهایش کنیم.

شناخت وظیفه
پروردگارا به همه شناخت وظیفه و عمل به آن را عنایت فرما
اگر کاری انجام دادید این در ذهن شما پرورد که باید از آن تقدیر شود.
انسان باید تقوی خودش را در خلوت حفظ کند.کاری که می کنید برای خدا باشد.شیطان سخت در کمین است. حتی در آخرین لحظه می خواهد خدا را از شما جدا نماید لذا باید متوجه شد.
انسان بیچاره ای که در جلوی بچه حتی 4 ساله گناه نمی کندو پیش خودش می گوید اگر این بچه فهمید و رفت و گفت آبرویم خواهد رفت. ولی نمی داند اگر بچه نفهمد خدا که می فهمد.خداوند در همه جا حاضر است.
عالم محضر خداست در محضر خدا معصیت نکنید.کجا را می توانیم پیدا کنیم که حکومت خدا آنجا نباشد.همه جا حکومت خداست اگر جایی پیدا کردیم که نبود همانجا هر کاری دلمان می خواهد بکنیم.
ما نباید هیچ حرفی با خدا داشته باشیم که چنین کردیم و چنان کردیم ،وظیفه بود.مثلا چقدر برای راه خدا خیریه از اموال دادیم.دادیم که دادیم.آیا در دنیا می خواهد یا در آخرت در صورتی که اگر انسان رضای خدا را جلب نماید نتیجه اش در دنیا هم خواهد بود.
مثلا جان ناقابل ،اگر یکی از اعضای بدن را در راه خدا دادیم نباید مغرور شویم که ما هم در انقلاب سهم داریم.خیر وظیفه بوده است.ما در برابر این همه نعمت که خداوند عنایت فرموده نمی توانیم سپاسگذار خدا باشیم.اگر انسان بخواهد به اندازه یکی از نعمتهای خدا عبادت کند نمی تواند از عهده اش بیرون بیاید.
ولایت و رهبری چقدر آزار و اذیت و بیچارگی در طول تاریخ کشید تا اینکه خداوند عنایت نمود و نعمت ولایت و رهبری را در ایران اسلامی حاکم نمود.کشور یکپارچه علی(ع) نور شد حالا در برابر اینهمه نعمت ها ما چه وظیفه ای داریم.وظیفه مقاومت و توکل و انجام وظیفه آنهم برای خدا و کشور.باید مشکلات را تحمل نمود و از جان گذشت و از آن در راه خدا دریغ نکرد.این وظیفه ماست.بنده آفریده شده برای عبودیت پروردگار.
عده ای از صحابه رسول خدا که از جنگ برگشته بودند با آنهمه تلفات، شهداو مجروح؛ پیامبر گرامی اسلام به آنها فرمودند: شما جهاد اصغر را تمام کرده اید متوجه جهاد اکبر شوید.اصحاب گفتند:یا رسول الله اگر جنگ با این زحمت جهاد اصغر است پس جهاد اکبر چیست؟پیامبر فرمودند جهاد اکبر بزرگتر از جهاد اصغر است و آن مبارزه با نفس.پس در این صورت جنگ با دشمن خارجی جهاد کوچک است.آنچه خیلی مهم است جنگ درونی است که انسان باید اول نفس اماره را سرکوب نماید.
گناه است که انسان را از خدا جدا می کند.
دروغ: پناه بر خدا از این گناه که چقدر انسانها را از بین می برد.نظام خانوادگی و غیر خانوادگی چه بسا در مقام عمل اجتماع را فاسد می کند و به هم می ریزد.
تهمت:چه جواب باید به این خصلت خانمانسوز که آبروی یک قومی را می ریزد و از بین می برد،داد.
غیبت: امام حسین(ع) فرمودند:غیبت کننده نان سگهای جهنم است.
کسی که غیبت می کند گوشت برادر دینی خود را می خورد.
حسادت: از این بیماری لاعلاج فقط معصومین فقط معصومین در امان هستند.
ربا: از ربا بپرهیزید که در قیامت جدا خجالت زده هستیم .پناه بر خدا چه درد بدی است که انسان چیزی به کسی بدهد و در تاریخ مقرر بیشتر از آن درخواست نماید.
ریا: امان از این کار که انسان را بیچاره می کند.روز قیامت به حساب خودمان می گوییم بالاخره عملی در دنیا انجام داده ایم حتما چیزی برای خودمان داریم ولی متاسفانه دست خالی، برای اینکه عملت برای خودت خوب بوده نه برای خدا.
جهاد
چند کلمه ای در مورد جهاد می نویسم که چقدر خوبست جهادی که برای خدا باشد و مقبول درگاه او قرار گیرد.
امام حسین (ع)از قول پدرش امیرالمومنین(ع) واو از قول رسول اکرم (ص)و در زمانی که از جنگ برمی گشتند چنین نقل کرده اند:هنگامی که مجاهدان راه حق قصد جهاد کنند و برای جنگ تصمیم بگیرند خداوند برای ایشان آزادی از آتش جهنم را مقرر می فرماید.
و از همین مرحله ابتدایی ایشان از جهنم درگذشته و از اهل بهشت هستند.
هنگامی که برای جهاد آماده و مهیا گشتند خداوند به ایشان دربرابر ملائکه مباهات می کند.
وقتی که خانواده آنها با ایشان وداع نمایند ماهیان دریا و فرشتگان برای آنها گریه می کنند و بطور کامل از گناهان پاک می شوند.
خداوند به هر مردی از ایشان چهل ملک می گمارد تا او را از همه جوانب حفظ کند.
در مقابل هر عمل نیکی چند برابر پاداش به او داده می شود.
برای او به مقدار عبادت 1000 مرد نوشته می شود که هزار سال خدا را عبادت کنند آنگونه که هر سال آن 360 روز و هر روز از این روزها به اندازه عمر دنیاست.
آن هنگام که در مقابل دشمن قرار گرفتند مردم دنیا از درک ثواب و پاداش الهی ایشان عاجز خواهند بود.
هنگامی که برای نبرد به میدان پا نهاد و تیر و نیزه ها رد و بدل شود جنگ تن به تن شروع می شود فرشتگان با بال خود اطراف آنها را بگیرند و برای آنها از خداوند پیروزی و ثبات درخواست نمایند.
شهادت گوارا تر از نوشیدن آب خنک در روز گرم تابستان است .
هنگامی که شهید از ترک وسیله خود می غلطد هنوز به زمین نرسیده از حوریان بهشت به سوی او شتافته و نعمتهای پروردگارش را بشارت می دهند.
وقتی که بر روی زمین قرار می گیرد زمین به او می گوید آفرین بر روح پاکی که از بدن پاکیزه ای پرواز می کند که بشارت باد بر تو نعمتهایی که در انتظار توست که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و بر قلب هیچ انسانی خطور نکرده است.
خداوند عزوجل می فرماید من خودم ولی و سر پرست اویم هر که ایشان را خشنود سازد من را خشنود کرده و هر که او را به خشم در آورد ما را به خشم در آورده است.
امیر المومنین فرمودند : دری است از درهای بهشت که به روی خاصان درگاهش باز می شود.
قرآن کریم می فرماید آنانکه در راه خدا جنگیدند و به شهادت رسیدند مرده نپندارید آنها زنده اند و در نزد پروردگارشان روزی می خورند.
خوشا به حال آنا نکه به چنین مقامی نائل می شوند خدا یا مرگ این حقیر را توام با شهادت قرار بده.
بله هر کس که بتی را بشکند آتش به او گل می شود .وقتی ابراهیم خلیل به دست نمرودیان سرازیر شد در آتش جبرائیل آمد و گفت که کمک کنم گفت که من لحظه ای به کسی غیر از خدایم متکی نمی شوم. اگر انسان به فکر خدا با شد خداوند در همه جا به او کمک می کند. یا جریان موسی که فرعون در زمان خودش قصد داشت جلوگیری کند از تولد پسران و دستور داده بودند که اگر زنی وضع حمل کرد کودک او را بکشند هر کار کردند نتوانستند جلو فرمان خدا را بگیرند. اگر خدا نخواهد و همه دنیا بخواهند ذره ای به او صدمه وارد کنند نمی توانند .
تنها با یاد خدا دلها آرام می شوند .
دل حرم خداست و در حرم خدا غیر از خدا وارد نمی شود و هر وقت دلها گرفت با یاد خدا دل ها را روشن نمایید و اگر غیر از خدا را به دل راه دهید همه غمها و ناراحتی ها او را می گیرد و انسان را به طرف نابودی می کشد. خداوندا ما را لحظه ای به حال خودمان وا نگذار.

سفارشات

1) امام صادق فرمودند: «شیعیان ما را به وقت های نماز امتحان کنید»
به نماز اهمیت دهید، اول وقت بخوانید چون نماز است که انسان را از فساد باز می داردو اگر نماز شما قبول شود بقیه اعمال شما نیز قبول می شود.
2) امام علی (ع) فرمودند: دنیا من تو را سه طلاقه کردم.
سختی هاست که انسان را می سازد و سعادتمند می کند به روزه گرفتن اهمیت دهید.
3) امام خمینی این قانون واجب الهی است که کم افرادی هستند به آن اهمیت می دهند و زندگی های ما به وسیله آن به خطر و حرام می افتد اهمیت به خمس دارد و به موقع بپردازید.
4) امر به معروف و نهی از منکر که یکی از وظایف است راانجام دهید.
5) گرچه از اول صفحه به طور تفکیک شرح دادم باز هم تاکید می کنم امام را تنها نگذارید تمام امیال وخواسته ها باید فدای هدف و امام شود .
قبلا گفتم که نمی توانم گناهانم را شرح دهم باید به فکر باشیم که نکنیم، ترک گناه آسانتر از توبه است.
خدایا عنایتی فرما ما را از چنگال نفسی که ما را به پرتگاه می کشد و با عث می شود که از در خانه ات جدا شویم نجات عنایت فرما.
عزیزان وای به این نفس وای به این نفس که چه بلا ها به سر انسان می آورد.انسان را به نابودی می کشاند و انسان را خجالت زده می کند .
روز قیامت نهان ها آشکار می شود وانسان گناهکار قبول نمی کند اعضای بدن شهادت می دهند باز هم قبول نمی کند تا اینکه صحنه در مقابل آدم گناهکار حاضر می شود.
الله الله الله عنایتی کن آبروی ما را در آنجا نریز در صحرای سوزان قیامت با چه صورت وارد شوم. خدایا پیامبر اکرم به امت مسلمان فرمودند گناهکاران روز قیامت برهنه وارد می شوند می ترسم اما امید به رحمت تو دارم.
اما مادرم،ای مادر مهربان و درد کشیده که فرزندی را تربیت وبه جبهه فرستادی اگر این سعادت نصیب بنده شده به خاطر زحمات با اخلاص و حقیقت شما در درگاه باریتعالی بود.
مادرم خوشا به حالت مبادا کوچکترین ناراحتی به وجودت راه دهی اصلا هر گاه ناراحت شدی به یاد جریان کربلا باش برای شهدای کربلا گریه کن .مادرم من که از بچه های زهرا عزیز تر نیستم. ای خاک بر سر من که اسم خود را در ردیف بچه های زهرا آن هم شهدای کربلا قرار دهم .خدا کند با دعای دلسوزانه و مادرانه شما در آن ردیف قرار گیرم ،انشاالله. مادرم تصور کن منظره کربلا را وقتی سر وهب را برای مادرش آوردند مادر وهب سر را برداشت و به طرف لشکریان کفر پرت کرد و گفت سری که در راه خدا دادم پس نمی گیرم.
مادرم اگر نور عظیم شهادت نصیبم شد که انشاءالله بشودو دعا کن که بشود، آنهم شهید واقعی آنوقت روز قیامت چقدر زیباست پیش چشم پیامبر گرامی اسلام و دخترش زهرا رو سفید باشی. آنگاه که شهدای کربلا به استقبال شهدای ایران می آیند سر بلند باشی و افتخار کنی و بگویی ای دختر پیامبر جهت پیروی از فرزندت امام حسین (ع) فرزندم را هدیه دادم وافتخار کنی !
مبادا خدای ناکرده طوری رفتار کنی که دشمنان ما شاد شوند .من اطمینان دارم که هر وقت بچه هایم سراغ بابا را گرفتند ،می گویید انشاالله بابا همراه مهدی(عج) می آید .مادرم باز هم تاکید می کنم جریان کربلا را در پیش نظرت تجسم کن .مثل حضرت زینب که بر تمامی مشکلات غلبه نمود.مادر حضرت زینب داغ برادر دیده بود، نگاه کن دختر امیرالمومنین (ع)چه کرد، قهرمانانه صبر کرد. دختر امیر المومنین(ع) با خطبه های آتشین خود در مجلس یزید آن پایگاه ظلم و استکبار را کوبید.
آیت الله مطهری فرمودند گریه بر شهید زنده کردن حماسه اوست. اگر به این منظور باشد اشکالی ندارد ولی اگر خدای ناکرده فقط ناراحتی برای فرزندت باشد درست نیست چون در حقیقت مالک اصلی فرزند تو کس دیگری بود و صاحب اصلی دلش خواسته ببرد و اگر خدای نکرده این گونه باشد اجرتان ضایع می شود ولی برای من هیچ اثری ندارد وفقط از نظر اجتماعی و خودتان اثر منفی دارد ،متوجه باشید .
هر وقت بچه ها ناراحت شدند بگویید به آنها که بعد از جریان کربلا بچه های امام حسین (ع) پای برهنه روی خار ها و با سخت ترین شرایط را برای آنها قرار دادند. مادرم برای من دعا کن شاید خداوند نور شهادت را نصیبم گرداند و لیاقت آن را عنایت کند انشاالله.
مادرم من نتوانستم وظیفه فرزندی را نسبت به شما ادا کنم امیدوارم این حقیر را ببخشید مادرم خواهش می کنم این حقیر را حلال کن .

خانواده محترم :
در مدت زندگی که با هم داشتیم بنده نتوانستم آن طوری که اسلام گفته با شما برخورد داشته باشم و وظیفه ام را انجام دهم. همسرم با شما بد اخلاقی کردم بد رفتاری نمودم خودم این را می دانم بد اخلاقی ها از ناحیه من بود خداوند به شما صبر دهد شما در برابر مشکلات کمبودها و سختی ها صبر نمودید من را ببخشید و حلال کنید.
آنچه به والده ام گفتم شامل حال شما هم می شود ولی شما مسئولیت بیشتری دارید در قبال فرزندان عزیزم ،باید طوری تربیت شوند که ادامه دهنده راه شهیدان و سرباز خوبی برای انقلاب اسلامی باشند. هر وقت سراغ بابا را گرفتند به او بگویید که بابایت هدیه انقلاب اسلامی بودو فدای راه انقلاب و هدف امام خمینی گردید. مبادا ناراحت شوی که روحیه بچه ها خراب شود خیلی با روحیه بلند و عالی با آنها برخورد شود که ذره ای احساس بی پدری نکنند. باز هم اگر بهانه گرفتند به آنها بگویید همراه مهدی(عج) می آید. خداوند همه را مورد امتحان قرار می دهد و خوشا به حال آنکه از امتحان سرفراز بیرون آید و روز قیامت هم سر فراز خواهد شد. همسرم مبادا ناراحت شوی فقط به یاد خاطره کربلا باش.
خدایا تا مارا نیامرزیده ای ما را از این دنیا نبر.
مرگ ما را شهادت قرار ده .
رهبر عزیزمان را تا انقلاب مهدی حتی در کنار حضرت حفظ بفرما.
روح شهدای ما را با شهدای کربلا محشور فرما.
خداوندا می ترسم در امتحان الهی پایم بلغزد و نتوانم از این امتحان بیرون بیایم در آن لحظه کمکم کن.
پروردگارا می ترسم با همین لباس در روز قیامت درحالی که رسولت نشسته گناهانم ظاهر شود و آبرویم بریزد .
حسین جان ،حسین جان ،حسین جان، ای پسر فاطمه(س) عنایت فرما این دفعه این رزمندگان بیایند کربلا .پسر فاطمه(س) از اسرا شنیده ام که گرد و خاک حرم تو را گرفته است. بمیرم برایت حسین جان انشاالله اگر آنجا آمدیم با مژه های چشمان حاضریم حرمت را پاک کنیم .پسر فاطمه(س) چطور ما زنده باشیم آنوقت حرم تو خلوت باشد .حسین جان حرمت را بگشا که رزمندگان ایران دارند می آیند. حسین جان خاطره تلخ آتیش زدن خیمه های شما و سراسیمه شدن بچه های شما را فراموش نمی کنیم. پسر فاطمه(س) در آن وقت خود شما غریب و مظلوم بودی و حالا هم قبر شما غریب و تنها است .حسین جان هنوز هم قبر مادرت زهرا (س)مخفی است هنوز قبرستان بقیع تاریک و قبر امام حسن(ع) زائر ندارد و هنوز مظلوم است.
هنوزدولت عربستان با وضعی که پیش می برد و دستوری که از اربابش می گیرد و طبق اطلاعاتی که از حجاج داریم محله بنی هاشم را محدود کرده اند. جهت خوشحال کردن اربابهای خودشان می خواهند مکانهای متبرکه را محو نمایند. حسین جان واسطه بشو درب خانه خدا تا خداوند نصرت خودش را بفرستد.
خداوند همه را جهت پیروزی اسلام و مسلمین موفق گرداند
17/11/64 روز پنجشنبه. امام را دعا کنید .احمد شول




درباره شهید

شهید« احمد شول» در سال 1336 هجری شمسی در خانواده ای فقیر و عشایری که اسلام در رگ و پوستشان عجین شده بود در روستای« امیرآباد شول»در شهرستان « سیرجان »پای به عرصه وجود گذاشت. زندگی را در فقر آغاز نمود، فقری که مانع از آن می شد که بتواند تحصیلاتش را به پایان برساند و در اوج علاقه مندی به ناچار با اتمام تحصیلات ابتدائی مدرسه را ترک گفت تا بتواند در امرار معاش خانواده پدر را یاری کند.
احمد از همان کودکی و در هنگامی که به تازگی خواندن و نوشتن را یاد گرفته بود نام حسین(علیه السلام) را بخوبی یادگرفت ، هنوز کودکی تازه سواد بود که در مجالس روضه خوانی در حد توانش نوحه سید الشهداء را سر می داد و با صدای نازکش دل عاشقان می لرزاند و به یاد عاشورا می انداخت.

بعد از چند سال تلاش و کار بی وقفه و توان فرسا پای به سرباز خانه گذاشت و این همزمان با شروع مبارزات امت اسلامی بر علیه کفر طاغوتی بود. وی مرتباً مرخصی می گرفت و یا فرار می کرد تا بتواند در شهر خود در سرنگونی رژیم پوشالی سهمی داشته باشد، احمد از جمله فعالترین افراد انقلابی روستای خود به شمار می رفت.


بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آرزویی که او سالها انتظار آنرا می کشید برآورده شد و طلیعه حکومت مستضعفین نمایان گشت. وی به دنبال خدمت در راه انقلاب بود، بهترین راه را درآمدن به لباس پاسداری دانست و همزمان با تأسیس سپاه وارد این ارگان مقدس شد و خالصانه خدمت را شروع نمود.

احمد در سپاه همواره از سختیها استقبال می نمود و هر وقت که کار سخت و پر مخاطره ای در پیش بود داوطلبانه از دیگران سبقت می گرفت.

مأموریتهای فراوان او به نقاط محروم از قبیل جیرفت، سیستان و بلوچستان و شرکت در نبردهای کردستان و در شهرهای سنندج و مهاباد خالی از این موضوع است.
همزمان با شروع جنگ تحمیلی ابرقدرتها علیه ایران اسلامی مشتاقانه به سوی جبهه شتافت و زندگی جنگی، در محیط جنگ را بر زندگی در پشت جبهه ترجیح داد. او جبهه برایش سیاحت و گردش بود که پیامبر(صلی الله علیه و آله) فرمود."هر امتی را سیاحتی است و سیاحت امت من جهاد در راه خدا است."

شرکت او در عملیات فتح المبین، بیت المقدس، خیبر، بدر، والفجر8 و کربلای 1 حاکی از علاقه وافرش به جبهه و جنگ و تعهدش نسبت به خون شهدا بود.

او در جبهه ابتدا مسئولیت را با فرماندهی گروهان شروع نمود و تا فرماندهی گردان به پیش رفت و هنگام شهادت فرمانده گردان 416 لشکر 41 ثارالله بود. شول نه تنها یک فرمانده بلکه مداح اهل بیت نیز بود و وقتی شروع به نوحه و مرثیه خوانی می کرد ناله و گریه بلند می شد، احمد گرمی محفل عزاداران حسین(علیه السلام) بود و مداح سید الشهداء.
او یک عمر با عشق حسین (علیه السلام) زندگی کرد و سرانجام در عملیات کربلای یک به یاد حسین(علیه السلام) و با لب تشنه به سوی مولایش شتافت و این در حالی بود که فقط 48 ساعت از خانواده اش جدا شده بود. هنگام خداحافظی حالت عجیبی داشت، اشک شوق از چشمانش جاری و بی تابی عجیبی در او مشاهده می شد.
آری او زود رفت و بقول فرمانده اش سردار قاسم سلیمانی:
او فاتح قلاویزان و قهرمان مهران و مرد جبهه های پیکار و حماسه از فتح المبین تا کربلای یک بود.از شهید احمد شول 2 فرزند به نامهای حسین 5 ساله و علی اکبر 2 ساله بیاد مانده است .

منبع:پرونده شهید در بنیاد شهید وامور ایثار گران کرمان ومصاحبه با خانواده ودوستان شهید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۹
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی