مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

آیا شنبه اول ذی الحجه است؟

با توجه به استهلال ماه ذی القعده و تغییر روز دحوالارض ، آیا شنبه اول ماه است؟

اول ذی الحجه
پس از آن که از سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام شد که آغاز ماه ذی القعده با تقویم مطابقت ندارد و به این ترتیب مناسبت های ماه هم تغییر کردند. مثلا دحوالارض که 25 ذی القعده است مطابقتش با تقویم منتفی شده و در روز دوشنبه هشتم شهریور اعلام شد.
کاربران و مومنان برای آخر ماه ذی القعده و اول ماه ذی الحجه دچار تشکیک و مشکل شدند. و کسانی که خود را جهت انجام اعمال دهه اول ماه ذی الحجه آماده می کردند، نگران این موضوع هستند.
از این رو بخش احکام اسلامی تبیان از دفتر مقام معظم رهبری استفتاء کردند که نتیجه را خدمت کاربران و مومنان محترم اعلام می داریم.
 
با توجه به تغییر روز دحوالارض، آیا روز شهادت جوادالائمه علیه السلام هم تغییر می کند؟
در روایات و تاریخ روز شهادت جوادالائمه، روز آخر ماه ذی القعده اعلام شده است. حال اگر ماه، 29 روزه باشد،29 ذی القعده روز شهادت است و اگر ماه 30 روزه باشد،  روز سی ام ذی القعده، روز شهادت امام جواد علیه السلام است. 
کاربران و مومنان برای آخر ماه ذی القعده و اول ماه ذی الحجه دچار تشکیک و مشکل شدند. از این رو بخش احکام اسلامی تبیان از دفتر مقام معظم رهبری استفتاء کردند که نتیجه را خدمت کاربران محترم اعلام می داریم
در تقویم سال 95 ماه ذی القعده 30 روز ذکر شده است. حال آن که پس از استهلال و بررسی نجومی مشخص شده است که ماه ذی القعده 29 روزه است. بنا بر این روز جمعه 12 شهریور، آخر ذی القعده و مصادف است با شهادت جوادالائمه علیه السلام.
 
با توجه به تغییرات ماه ذی القعده، اول ماه ذی الحجه چه روزی است؟
با توجه به این که ماه ذی القعده 29 روزه است. اول ماه ذی الحجه مطابق با تقویم سال 95 روز شنبه 13 شهریور ماه می باشد.   
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۹
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی