مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی

نتیجه تصویری برای صلوات متحرک

یکی از مشکلات همیشگی جوامع بشری از گذشته تا کنون عدم تفکر و اندیشیدن بوده و هست. تا انجا که خداوند در قرآن کریم بار ها می فرمایند: ” اکثرهم لا یعقلون ” ” اکثر شما نمی اندیشید(فکر نمی کنید!)

در اهمیت فکر کردن در اسلام بسیار سفارش شده است تا آنجا که امام صادق علیه السلام می فرمایند :” یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است. ”

فکر کردن موضوعی است که نه تنها باعث کاهش مشکلات ما در زندگی می شود ، مداومت بر آن قطعا باعث بیشتر لذت بردن ما از زندگی خواهد شد. امشب ، شب سوم از لیالی قدر است و از مهمترین عبادت های امشب تفکر است .(به قول بزرگی همانطور که شب قدر بهتر از هزار ماه است هر عملی در این شب برتر از انجام آن عمل در هزار ماه است)

حالا می خواهیم باهم سر یک موضوع خاص ۱ دقیقه تفکر کنیم و تاثیر آن را بر زدگی خود ببینیم :

حتما تا به حال صلوات فرستاده اید ، آیا به معنی صلوات دقت کرده اید ؟ صلوات چه عملی است که این همه ثواب دارد به عنوان نمونه در روایت داریم :سنگین ترین عملی که روز قیامت در ترازوی (اعمال) گذاشته می شود صلوات بر محمد و آل محمد است.

ثواب صلوات - صواب صلوات - معنی صلوات - پوستر صلوات

برای توضیح یکی از معانی صلوات به این مثال توجه بفرمائید :

برای شما عزیز ترین شخص عالم که حی و حاضر است کیست ؟ حتما جواب می دهید : ” حضرت صاحب الزمان (عج)” . فرض کنید یکی از دوستان شما از سمت ایشان برای شما یک هدیه ارزشمند بیاورد ، نسب به این دوست خود چه حسی دارید. حتما از ایشان تشکر می کنید یا نهایتا یک لبخند می زنید و از این هدیه قطعا برای شما خرسندی حاصل می شود.

در نزد ائمه بالاترین و عزیزترین خداوند جهانیان است لذا وقتی شما بر محمد و آل محمد صلوات می فرستید ، شما وسیله ای می شوید برای اینکه یک هدیه ارزشمند از خداوند به محمد و آل محمد داده شود .حالا با این هدیه قطعا اهل بیت خوشحال می شوند .این جمله بدین معناست که حضرت رسول اعظم (ص) ، امیرالمومنین علی بن ابی طالب (ع) و حضرت زهرا (س) تا امام زمان (عج) خوشحال می شوند .

به نظر شما ثواب عملی که باعث خوشحال کردن حضرت زهرا (س) است یا یک لبخند حضرت زهرا (س) در پیشگاه خداوند چقدر است ؟!

حالا یک صلوات بفرستید ! آیا حس و حال شما نسبت به قبل عوض نشده است ؟! این است نتیجه تفکر !

خداوند در این شب قدر تفکر روز مان کند ان شا الله.

پ.ن :در این شب قدر من حقیر رو هم حلال و هم دعا بفرمائید !

شادی روح امام و شهدا صلوات

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی