مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۵، ۰۹:۰۸ ق.ظ

تنها فرزند و سرمایه زندگی ام را تقدیم اهل بیت (ع) کردم

پدر شهید مدافع حرم؛

تنها فرزند و سرمایه زندگی ام را تقدیم اهل بیت (ع) کردم
تا شهدا

پدر شهید مدافع حرم، تیپ فاطمیون محمد حسین خداپناه با بیان اینکه پسرم امانتی در دست ما بود گفت: محمد حسین تنها فرزند و سرمایه من در این دنیا بود که او را در راه اسلام و اهل بیت(ع) تقدیم کردم.

رمضان علی خداپناه پدر شهید مدافع حرم، تیپ فاطمیون محمد حسین خداپناه با بیان اینکه محمد حسین تنها فرزند من در این دنیا بود گفت: پسرم محمد حسین تنها فرزندی بود که در دار دنیا داشتم که او را با جان دل تقدیم خدا، اهل بیت و اسلام کردم.

 

وی در پاسخ به این سوال که شهید خداپناه با چه هدفی قدم در این مسیر گذاشت گفت: محمد حسین با سن کم خود از همان ابتدا شور مبارزه و جهاد داشت. زمانی که در افغانستان بودیم، چند بار وارد ارتش ملی شد اما من مخالفت کردم و به او گفتم تو تنها سرمایه زندگی ما هستی که باید در کنار من و مادرت بمانی.

 

این پدر شهید مدافع حرم در خصوص سیره رفتاری فرزند شهیدش اظهار داشت: او بسیار مومن و معتقد بود، در مساجد و محافل معنوی حضور داشت و فردی آرام و صبور بود و فوق العاده به من و مادرش احترام می گذاشت و در کارها به ما کمک می کرد.

 

وی افزود: او آرزوی شهادت در سر داشت، پسرم در دورانی که در افغانستان بود دوبار در ارتش ملی و زیر نظر آمریکایی‌ها دوره دیده و فعالیت کرده بود و پس از اینکه ماجرای سوریه و دفاع از حرم پیش آمد به آنجا رفت و مشغول مبارزه شد.

 

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان پدر شهید موافق رفتن او به سوریه بودید یا خیر اذعان داشت: در زمان اعزامش به سوریه ما در افغانستان بودیم، با ما تماس گرفت و موضوع را مطرح کرد و از ما اجازه خواست، من و مادرش هم چون از هدف او اطلاع داشتیم موافقت کردیم و مانع رفتن او نشدیم. محمد حسین امانتی بود در دست ما که او را در راه اسلام و اهل بیت(ع) تقدیم کردیم.

 

این پدر شهید مدافع حرم در واکنش به این سوال که اگر شهید در قید حیات و مشتاق رفتن به سوریه بود، باز هم موافقت می کردید یا خیر گفت: با این که محمد حسین تک فرزند و تمام سرمایه زندگی من بود، اگر زنده بود و باز هم فکر رفتن در سر داشت هیچ مخالفتی نمی کردم، خود من هم چند بار میخواستم برم اما شرایطش پیش نیامد. امیدوارم پسرم محمد حسین در آن دنیا ما را شفاعت کند.

 

لازم به ذکر است، محمد حسین خداپناه متولد 1372 در افغانستان بود، وی ساکن شهر پاکدشت و به شغل نجاری مشغول بود و در تاریخ 20 شهریور ماه 1393 در درگیری با تکفیری های داعش به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی