مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
سه شنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۵۲ ب.ظ

تقوا، زاد و توشه راه

نتیجه تصویری برای تقوا، زاد و توشه راه

عبداللَّه بن مبارک گوید: سالى براى حج به مکه رفتم، ناگهان کودکى هفت یا هشت ساله را دیدم که در کنار کاروان‏ها بدون توشه و مرکب حرکت مى‏کند. نزد او رفتم و سلام کردم و گفتم: با چه چیز این بیابان و راه طولانى را مى‏پیمایى؟ گفت: با خداى پاداش دهنده. زاد و توشه‏ام تقواست و مرکبم دو پایم هست و قصد من مولایم خدا مى‏باشد.

وقتى این گفتار را از این کودک شنیدم، به نظرم بسیار بزرگ آمد. گفتم: از کدام طایفه هستى؟ گفت: هاشمى. گفتم: از کدام شاخه هاشمى؟ گفت: علوى فاطمى. گفتم: اى سرور من! آیا چیزى از شعر برایم مى‏گویى که بهره‏مند شوم؟ گفت: آرى و اشعارى خواند که مضمونش چنین بود: ما در کنار حوض کوثر بهشت، نگهبان آن هستیم و آب آن را به واردان مى‏آشامانیم و کسى که راه رستگارى را طالب است، این راه جز به وسیله ما تحقق نمى‏یابد. و کسى که توشه او دوستى ماست، هرگز زیان نکرده است ...

عبداللَّه بن مبارک گوید: آن کودک را ندیدم تا این که به مکه رسیدم و بعد از انجام مناسک حج به ابطح (محلى نزدیک به مکه) رفتم، عده‏اى را دیدم که دور شخصى حلقه زده‏اند. جلوتر رفتم که ببینم آن شخص کیست، دیدم همان کودک است که در راه مکه مدتى همراه او بودم. پرسیدم: این شخص کیست؟ گفتند: این شخص زین العابدین على بن الحسین علیه السلام است.[1]

پی نوشت:

[1] . مناقب ابن شهر آشوب، ج 4، ص 155

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۷
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی