مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۹:۴۹ ق.ظ

پرسش از پاداش های الهی

عبد العظیم حسنی از امام هادی علیه السلام نقل کرده که حضرت فرمود:

روزی حضرت موسی در مناجات خود به خداوند عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که به پیامبری من شهادت بدهد و بگوید که با من سخن می گویی، چیست؟

خداوند فرمود: ملائکه من او را روز قیامت با خود می آورند و به وی مژده بهشت می دهند.

بعد موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که برای عبادت در جلو تو بایستد چیست؟ خداوند فرمود: ای موسی، هر وقت آن شخص سر پا می ایستد و یا به رکوع و سجده می رود، به ملائکه ام فخر می کنم. پس کسی که من بوسیله او به ملائکه خود مباهات کنم، او را گرفتار عذاب نمی کنم.

باز هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که به خاطر رضای تو به مسکینی غذا می دهد چیست؟ خداوند فرمود: در روز قیامت امر می کنم منادی ندا دهد که این فلان و فرزند فلان را خداوند از آتش جهنم آزاد کرده است.

بعد هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که صله رحم بکند چیست؟

خداوند فرمود: من به خاطر این عملش رنج جان کندن را به وی آسان می کنم و خازنان بهشت او را صدا می کنند بیا و از هر در بهشت که می خواهی داخل شو.

باز هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که به مردم اذیت و آزار نکند چیست؟ خداوند فرمود: در روز قیامت آتش جهنم به وی می گوید: من نمی توانم تو را بسوزانم.

باز هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که تو را با قلب و زبان ذکر گوید چیست؟ خداوند فرمود: ای موسی، من چنین شخصی را در روز قیامت در زیر سایه عرش خود قرار می دهم، او را تحت حمایت خود در می آورم.

باز هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که کتاب و حکمت تو را در پنهان و آشکار بخواند چیست؟ خداوند فرمود: آن شخص در روز قیامت از پل صراط به سرعت عبور می کند.

باز هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که آزار و اذیت مردم را تحمل کند و فحش و اهانت آنها را به خاطر تو قبول کند چیست؟ خداوند فرمود: من او را از همه ترسها و وحشتهای روز قیامت حفظ می کنم و به وی یاری می نمایم.

باز هم موسی پرسید: خداوندا، پاداش کسی که از ترس تو اشک بریزد چیست؟ خداوند فرمود: من روز قیامت روی او را از حرارت آتش جهنم حفظ می کنم و از وحشت آن روز او را ایمن می سازم.

باز موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسی که به خاطر تو خیانت نمی کند چیست؟ خداوند فرمود: چنین شخص در روز قیامت از همه خطرات در امان است. باز هم موسی عرض کرد: خداوندا، پاداش کسانی که اهل طاعت هستند و تو را دوست دارند چیست؟ خداوند فرمود: آتش جهنم را بر وی حرام می کنم.

باز موسی پرسید: خداوندا، کیفر کسی که مؤمنی را عملا به قتل برساند چیست؟ خداوند فرمود: من در روز قیامت به او عنایت نمی کنم و از لغزشهای او در نمی گذرم.

باز موسی پرسید: خداوند، پاداش کسی که یک نفر کافر را به اسلام دعوت کند و او را مسلمان نماید چیست؟ خداوند فرمود: او می تواند از هر کس که بخواهد شفاعت کند.

باز موسی پرسید: خداوندا، پاداش کسی که نماز را به وقتش بخواند چیست؟ خداوند فرمود: من همه خواسته های او را به وی می دهم و بهشتم را به وی مباح می سازم.

باز هم موسی پرسید: خداوندا، پاداش کسی که وضو را در اثر ترس از تو کامل کند چیست؟ خداوند فرمود: من او را در حالی به محشر وارد می کنم که نوری در میان دو چشمانش می درخشد.

باز موسی پرسید: خداوندا، پاداش کسی که ماه رمضان را روزه کامل بگیرد چیست؟ خداوند فرمود: من در روز قیامت او را در جایگاهی قرار می دهم که از هول محشر خوف نداشته باشد.

باز موسی پرسید: خداوندا، پاداش کسی که ماه رمضان را به خاطر ترس از ملامت مردم روزه بگیرد چیست؟ خداوند فرمود: ای موسی، پاداش او مانند کسی است که ماه رمضان را روزه نمی گیرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۳۱
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی