مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
شنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۴ ق.ظ

فرشته عبوس

هنگامی که رسول خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ به معراج رفت، بر فرشته ای از فرشتگان مرور نکرد، مگر آنکه با دیدن او شادمان گشت، تا آنکه با فرشته ای مواجه شد که شادمان نگشت و همچون دیگر فرشتگان شادی نکرد و سخنی نگفت و حضرت او را خاموش و دَرهم کشیده دید.

رسول خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ به جبرئیل فرمود: بر فرشته ای از فرشتگان مرور نکردم، مگر آنکه شادمان بود و خوش آمد گفت؛ و لبخند، مهربانی و شادی از او دیدم، به جز این فرشته، او کیست؟

جبرئیل گفت: ای رسول خدا! او مالک و خزینه دار دوزخ است، خداوند این چنین قرارش داده است.

رسول خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ از جبرئیل خواست که از آن فرشته بخواهد تا آفرینش خدا و دوزخ را نشانش دهد.

پس جبرئیل به او گفت: ای مالک! همانا این محمّد رسول خدا است و به من فرمود: بر فرشته ای از فرشتگان مرور نکرده مگر آنکه آنها شادمان بوده و خوش آمد گفته اند، به غیر از تو؛ و من به او گفتم که او مالک و خزینه دار دوزخ است، خداوند او را چنین قرار داده است؛ و از من درخواست نمود که از تو بخواهم تا آتش را نشانش دهی.

حضرت فرمود: پس طبقه ای از طبقه های دوزخ را گشود؛ و رسول خدا صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ با دیدن آن گریان شد و تا وقتی که رحلت نمود خنده و شادمانی نکرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۰
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی