مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
چهارشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۳ ق.ظ

خواستگاری آدم از حوا

حضرت امام صادق علیه السلام فرمود: وقتی خداوند آدم را آفرید و بعد هم حوا را به وجود آورد، آدم عرض کرد: خداوندا، این موجود زیبا چیست که نزدیکی او را دوست دارم و می خواهم به رویش نگاه کنم؟ خداوند فرمود: ای آدم، این کنیز من است، حوا نام دارد. آیا دوست داری که همیشه با تو باشد تا مونس تو بشود و برایت حرف بزند و تابع دستورهای تو باشد؟ آدم عرض کرد: بلی، خداوندا، من به خاطر این لطفت مادامی که زنده هستم بر تو حمد و سپاس می گویم.

پس خداوند فرمود: او را از من خواستگاری کن. زیرا او کنیز من و برای تو هم از لحاظ شهوت خوب است و خداوند شهوت را در آدم آفریده در حالی که قبلا همه چیز را به وی یاد داده بود. آدم عرض کرد: خداوندا، من حوا را از تو خواستگاری می کنم برای این کار چه باید بکنم؟ خداوند عز و جل فرمود:

رضای من در این است که تو مسائل و احکام دینی را که به تو آموخته ام به وی بیاموزی. آدم عرض کرد: خداوندا، اگر این را می خواهی من انجام می دهم. و خداوند فرمود: بلی، همین را می خواهم. پس شما دو تن را زن و شوهر کردم. و آنها را به هم پیوند داد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۴
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی