مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم الرضا ( علیه السّلام )کوثر

مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت
بایگانی
پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۰۹:۱۴ ق.ظ

گفتگوی خداوند با مؤمن

امام صادق عَلَیهِ السَّلَامُ فرمود:

همانا خداوند روز قیامت بر بنده مؤمن منّت می نهد و از روی کرامت و بزگواری او را به خود نزدیک می کند. سپس نعمت هایی را که بر او ارزانی داشته، به او معرّفی می نماید و می گوید: آیا فلان روز مرا (بر چنین و چنان خواسته هایی، و مشکلاتی)، نخواندی و دعا نکردی؟ پس اجابت کردم، آیا فلان روز (چنین و چنان) درخواست نکردی؟ و به تو دادم، آیا فلان روز بر (چنین و چنان) استغاثه نکردی و مرا به فریاد نطلبیدی؟ و به فریادت رسیدم، آیا در باره فلان مشکل از من سؤال نکردی؟ و مشکل تو را بر طرف نمودم و بر ناله ات رحم کردم، آیا مال و ثروت از من نخواستی؟ و به تو دادم، آیا از من کمک و خدمتکار نخواستی؟ و برایت کمک و خدمتکار قرار دادم، آیا از من نخواستی که با فلانی ازدواج کنی؟ و او را به همسری تو در آوردم.

حضرت فرمود: بنده خدا گوید: بلی، ای پروردگارم! به راستی همه آنچه که خواسته ام، عطایم نمودی؛ و همانا از تو درخواست بهشت می کردم.

امام عَلَیهِ السَّلَامُ افزود: خداوند عزّ و جلّ می فرماید: آنچه را خواسته باشی انجام خواهم داد، این بهشت برایت مباح باد، آیا از من راضی شدی؟ مؤمن گوید: بلی، مرا راضی نمودی، خداوند فرماید: ای بنده من! اعمالت مرا راضی نموده؛ و من هم تو را با بهترین پاداش خوشحال می کنم، که بهترین پاداش اینست که تو را ساکن بهشت گردانم.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۵
khademoreza kusar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی